Hejsan igen!
Vuorossaan olivat takasatulat, joista toista jo purin. Blogiin näitä kuvia tulee illemmalla, sillä nyt pitää mennä tarkastamaan millaista tuo uusi lasikuularae on vanhaan tomuun verrattuna

Ei halunnut toinen mäntä lähteä paineilmalla, sillä epähuomiossa puristimella puristin liian syvälle ja piukkaan, joten seuraava ja paljon tehokkaampi tapa on rasvanippa ja -prässi. Nipan kierre on R1/8. Rasvaa uskalsin käyttää siksi, että tiesin purkavani satulan puolikkaan, jolloin pesukin on helpompaa.

Väliin taas sopiva kiila, jonka virkaa toimitti taltta.

Kaikki osat irti ja rasvat vielä pesemättä.

Ja nyt rasva pesty Nessol LIAV 230E:llä, mikä on teollisuusliuotinta. Muistakaa henk. koht. suojaimet!

Takasatuloihin liittyy pieni idea/yllätys tulevaisuudessa, mitä en ole vielä kenenkään muun nähnyt tekevän.
MUTTA siitä lisää kesällä!
E: Näköjään maailmalla se onkin keksitty jo, mutta tiedämpä nyt, että idea tulee toimimaan!
GBW