Carcom Oy  Elekma

Black Widow's 240 24V

  • 379 Vastauksia
  • 132886 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa mista

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2137
    • Instagram kuvat
Vs: Black Widow's 240 16VT
« Vastaus #210 : 13.02.2013, 15:50:33 »
Luuppala tuskin saumallista kauppaa. Kannattaa ottaa huomioon että jos ei itse pääse taivuttamaan niin ottaa samalla sitten tuulilasiputken ja mahdolliset kattodiagonaalit. Muut putkethan nyt itsekkin leikkaa ja notchaa.

Kyllä se vaan niitäkin tekee. En tosin tiedä missä sen tilat on nykyään kun se johonkin tuosta vanhasta paikasta hävisi.

s73

  • Vieras
Vs: Black Widow's 240 16VT
« Vastaus #211 : 13.02.2013, 20:29:18 »
Millä nuo on puhallettu kvartsilla vai jollain muulla?

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: Black Widow's 240 16VT
« Vastaus #212 : 13.02.2013, 20:39:01 »
Millä nuo on puhallettu kvartsilla vai jollain muulla?

Eikös nuo ollut puhallettu jollain kvartsittomalla puhallus aineella. Kvartsi aiheuttaa silikoosia johon ei ole parannus keinoa. Tulee univelat kuitattua
Vaatii tosin pitkän altistumisen.Yksien jarrusatuloiden puhallus ei riitä. Itse hengittelin kvartsia noin 5 vuotta ja elän vieläkin

Hiekkapuhallus ilman suojaimia väärällä aineella on suunnilleen yhtä vaarallista kuin tupakointi
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa Black Widow

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 247
  • General BW
Vs: Black Widow's 240 16VT
« Vastaus #213 : 13.02.2013, 22:32:36 »
Eikös nuo ollut puhallettu jollain kvartsittomalla puhallus aineella. Kvartsi aiheuttaa silikoosia johon ei ole parannus keinoa. Tulee univelat kuitattua
Vaatii tosin pitkän altistumisen.Yksien jarrusatuloiden puhallus ei riitä. Itse hengittelin kvartsia noin 5 vuotta ja elän vieläkin

Hiekkapuhallus ilman suojaimia väärällä aineella on suunnilleen yhtä vaarallista kuin tupakointi

Noissa raskaasti ruostuneissa osissa käytetty rae on ollut tähän mennessä piikarbidi, mutta tomuttui huolimattomien puhaltajien toimesta niin nopeasti, että tällä tai ensi viikolla saapuu sirkonioksidirakeita. Venttiilikopan ja lohkon puhalsin lasikuulilla, se kun on pehmeää ja syö lähinnä vain maalin, ei perusainetta niinkään.

E: typoja

GBW
« Viimeksi muokattu: 14.02.2013, 14:00:54 kirjoittanut Black Widow »

Poissa Black Widow

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 247
  • General BW
Vs: Black Widow's 240 16VT
« Vastaus #214 : 19.02.2013, 13:00:29 »
Hejsan igen!

Vuorossaan olivat takasatulat, joista toista jo purin. Blogiin näitä kuvia tulee illemmalla, sillä nyt pitää mennä tarkastamaan millaista tuo uusi lasikuularae on vanhaan tomuun verrattuna  ;)



Ei halunnut toinen mäntä lähteä paineilmalla, sillä epähuomiossa puristimella puristin liian syvälle ja piukkaan, joten seuraava ja paljon tehokkaampi tapa on rasvanippa ja -prässi. Nipan kierre on R1/8. Rasvaa uskalsin käyttää siksi, että tiesin purkavani satulan puolikkaan, jolloin pesukin on helpompaa.




Väliin taas sopiva kiila, jonka virkaa toimitti taltta.




Kaikki osat irti ja rasvat vielä pesemättä.




Ja nyt rasva pesty Nessol LIAV 230E:llä, mikä on teollisuusliuotinta. Muistakaa henk. koht. suojaimet!




Takasatuloihin liittyy pieni idea/yllätys tulevaisuudessa, mitä en ole vielä kenenkään muun nähnyt tekevän.
MUTTA siitä lisää kesällä!

E: Näköjään maailmalla se onkin keksitty jo, mutta tiedämpä nyt, että idea tulee toimimaan!

GBW
« Viimeksi muokattu: 19.02.2013, 15:10:55 kirjoittanut Black Widow »

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: Black Widow's 240 16VT
« Vastaus #215 : 19.02.2013, 13:37:32 »
Satuloiden pultit kertakäyttöisijä
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa Black Widow

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 247
  • General BW
Vs: Black Widow's 240 16VT
« Vastaus #216 : 19.02.2013, 14:52:32 »
Satuloiden pultit kertakäyttöisijä

true dat! Ja kuten sanonta kuuluu: Thanks for the heads up!


No pitihän se uusi rae kokeilla tarkoin ja tuli puhallettua koko kahvitauko ja vähän ylikin!
Samainen takasatula ennen puhallusta:




Ja puhalluksen jälkeen:




Kuskin puoleisen satulan puhalsin myös, se kun sattui olemaan samassa huoneessa:




Silmänruokaa, kun näkee lian alta paljastuneen kapistuksen:




Kuvat siirtyvät blogiin teksteineen illan mittaa!


GBW

Poissa Black Widow

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 247
  • General BW
Vs: Black Widow's 240 16VT
« Vastaus #217 : 20.02.2013, 13:04:37 »
Yleensä ne on eri kokoa, edessä isot männät ja takana pienet. Jos männät haluaa vaihtaa niin kaupasta haettava uudet, tässä kohtaa voi jo miettiä uusia satuloita.


Omassa tapauksessa on edessä ja takana identtiset männät satuloissa. Vasemmalla taka- ja oikealla etujarrumäntä.






Toisessa takasatulassa oli erilaiset männät, kuin muissa satuloissa. Työkaveri otti toisen tämänlaisen männän ja pikaisesti sorvasi tiivisteelle olakkeen, sekä sisustan pois. Toinen tällainen mäntä lensi roskiin ja tilalle tuli matkustajanpuoleisen etusatulan ainoa hyvä mäntä. Tästä etusatulasta alhaalla enemmän.




"Kansi" sorvattu pois ja sisusta paljastui.




Lopputulos on kaunis




Mainittu etusatula joutui romukoppaan, kun paljastui valuvirheen ja syöpymän tuoma reikä




Punaista taustaa vasten reikä näkyy paremmin. Reiän olisi tietty voinut hitsata umpeen, mutta piti todeta, että enää ei näe vaivaa pelastaa satulaa. Reikä plus männät yhdessä sinetöi lopulta päätöksen.




Samoin työkaveri operoi kaasuläpän





Blogiin näitä kuvia lisäillään jälleen illan mittaa, työkone + IE eivät pyöritä Bloggeria halutulla tavalla...


GBW

Poissa Black Widow

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 247
  • General BW
Vs: Black Widow's 240 16VT
« Vastaus #218 : 20.02.2013, 20:23:02 »
Tuli käytyä shoppailemassa ja yksi mukaan tarttuneista ostoksista:



Ostin samalla yhden tiivistesarjan etusatulalle ja kaksi taakse. Ja vasta kotona tajusin, että minähän jo totesin, että minun tapauksessahan etu- ja takasatuloiden männät ovat samanlaiset... Olisi tarvinut ostaa vain kaksi etusatulan tiivistesarjaa  :buck2: Kuusi euroa maksoi tämä hidas tajuaminen  ::)


Näillä mennnään kohti huomista!


GBW

Poissa Black Widow

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 247
  • General BW
Vs: Black Widow's 240 16VT
« Vastaus #219 : 21.02.2013, 12:57:08 »
Nyt on ensimmäinen kerros maalattu satuloiden päälle. Väriksi hipster -henkeen ei punainen tullut, vaan lempivärini sininen. Maaliksi otin Bilteman jarrusatulamaalin, niin aika näyttää mihin moinen kykenee. Miranol oli toinen vaihtoehto, mutta näin tällä kertaa. CRC Bräkleenillä pesin satulat ennen maalausta.





Huomenna toinen kerros. Mäntiin heitän puhallettuihin kohtiin CRC -Zinkkiä pitämään korroosiota kurissa.


GBW

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: Black Widow's 240 16VT
« Vastaus #220 : 21.02.2013, 13:10:03 »
Nyt on ensimmäinen kerros maalattu satuloiden päälle. Väriksi hipster -henkeen ei punainen tullut, vaan lempivärini sininen. Maaliksi otin Bilteman jarrusatulamaalin, niin aika näyttää mihin moinen kykenee. Miranol oli toinen vaihtoehto, mutta näin tällä kertaa. CRC Bräkleenillä pesin satulat ennen maalausta.

Huomenna toinen kerros. Mäntiin heitän puhallettuihin kohtiin CRC -Zinkkiä pitämään korroosiota kurissa.


GBW

Wau, tosi komeet!

Mahtaiskohan joku Horna kestää siellä männissä paremmin.

Tuo kultamaali on muuten tosi huonoa, alle parissa vuodessa puskee ruosteen lävitse.
« Viimeksi muokattu: 21.02.2013, 13:12:25 kirjoittanut Justus »

Poissa Black Widow

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 247
  • General BW
Vs: Black Widow's 240 16VT
« Vastaus #221 : 21.02.2013, 17:30:59 »
Wau, tosi komeet!

Mahtaiskohan joku Horna kestää siellä männissä paremmin.

Tuo kultamaali on muuten tosi huonoa, alle parissa vuodessa puskee ruosteen lävitse.

Thanks!

Voi hyvinkin olla että kestääkin paremmin, tuota CRC:tä sattuu vain olemaan valmiiksi tuolla maalaushallissa  ;D

Poissa Black Widow

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 247
  • General BW
Vs: Black Widow's 240 16VT
« Vastaus #222 : 22.02.2013, 13:38:09 »
Taas ruokis puuhailtu


Tässä näkee vähän itse maalausta ja miten hyvin tuommoinen pieni pensseli soveltuu hommaan.




Ja maalattuna.




Uusi satula maalattu sisältä. Ennen ja jälkeen.






Enään toinen kerros maalia satuloihin ja lopuksi kasaus!
Mukava katsella ja vertailla lähtökohtaa ja lopputulosta. Eri puolen satulat, mutta ei meinaa:






GBW

Poissa Black Widow

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 247
  • General BW
Vs: Black Widow's 240 16VT
« Vastaus #223 : 22.02.2013, 14:22:25 »
Ei ihan offtopic, eikä ihan ehkä suoranaista projektiasiaa tässä vaiheessa. Mutta kävin tarkastelemaan maalaushallissa olevaa metallista kojetta tarkemmin ja kokeilin.


Kuvan oikeassa laidassa näkyy rulla, jonka päällä olen maalaillut satuloita.




Sillä syntyi parissa sekunnissa tällainen. Hieman eka kirjain jäi vajaaksi, mutta sitten tajusin homman jujun, se oli VOIMA.




Kokeilen ensiviikon aikana laitetta paremmalla ajalla, jos vaikka keksisi jotain hienoa sillä!!


GBW

Poissa Black Widow

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 247
  • General BW
Vs: Black Widow's 240 16VT
« Vastaus #224 : 26.02.2013, 12:57:15 »
Nyt on tiivisteitä asenneltu osaan satuloita:






Samoin viikonloppuna tuli hieman katseltua tuota seiskan mittariston asennusta 200-sarjalaisen kojelautaan. Suunnitelma on jo tehty valmiiksi, pitää vain kirjottaa puhtaaksi ennen kuin katoaa mielestä  :D




GBW

E: Typoja
« Viimeksi muokattu: 26.02.2013, 13:05:58 kirjoittanut Black Widow »

 

Elekma  Autoracing