Volle sai pientä huoltoa osakseen...
Tuli uusittua huohottimen muovinen öljynkerääjäpönttö ja samalla luonnollisesti puhaltelin letkut puhtaiks. Vanhasta pöntöstä oli öljypohjaan menevä muoviputki katkastu (jäljistä päätellen) ja o-renkaita ei ollu viittitty vaihtaa vaan tiivistys oli tehty silikonilla.

Noita silikoni"matoja" löyty sit myöhemmin öljyn seastakin kun ne vaihdoin samalla.
No uus pönttö on nyt uusilla o-renkailla paikoillaan ja eipä oo mistään vuotanu enää, toivotaan ettei oo imassu tota moskaa öljykanavia tukkimaan.
Imusarjan tiivistekin tuli samassa rytäkäs vaihdettua ja uusittua jotain alipaineletkuja, jotka oli reilun 20v jälkeen aika rapsakas kunnos.

Tänään otin ahtopainemittarin työn alle, kun jo aikasemmin ihmettelin sen asennuksen jälkeistä isoa purkuvirtaa. Kävin kytkennät läpi ja koitimpa jopa laittaa johdot suoraan akulta, vaan en saanu sille kuria.
Eli kyseessä on tuo BSR:n 7-värinen mittari, joka muistaa valitun värin eli tarvii akulta jatkuvan virran. Tuon jatkuvan lisäks tulee tietysti maajohto ja kolmas on heräte virtalukolta. Liitin johdot radion piuhoihin, kun sinne kaikki kätevästi tulee. Homma on nyt kuitenkin niin että kaikki piuhat kytkettyinä purkuvirta on
61mA, kun se ahtomittari irtikytkettynä on
23mA. Eli aika paljon haukkaa!
Pelkkä virtalukon heräte ja maa kytkettynä ei nouse purkuvirta, mut silloin syttyy vaan viisariin punanen valo joka ei kunnolla riitä valaiseen koko mittaria.
Auttakee siis miestä mäessä jos jollakulla ideantynkää löytyy.
Koitin tosiaan ottaa maat ja jatkuvan virran suoraan akultakin, mut silti tuo sama 61mA se syö.
Mitattuna akun miinusnavan ja kaapelin välistä, ovet suljettuina/avain pois virtalukosta.
Huohotinpurkit:
