Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

Siipiveikon Wagon V90R

  • 60 Vastauksia
  • 22491 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa A.J.H

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1155
  • vrcf Original
Vs: Siipiveikon Wagon V90R
« Vastaus #45 : 08.02.2013, 10:45:46 »
No nyt hajosi lämppärin kenno autosta, olenkin ihmetellyt muutaman päivän ikkunoiden huurtumista. Tänään lisäsin nestettä ja lähdin ajamaan, vähän ajan päästä alkoi glykoli haisemaan ja veti ikkunat huurteeseen. Tiedossa kiva remontti, viime kesänä vasta laitoin ilmastoinnin autoon ja samalla vaihtui koko lämmityslaite eli tiedän miten veemäinen homma on tiedossa.
Mistähän saisi uuden hyvän kennon? Ne Nissensin kennot on kuulemma ihan susia ja sinisellä taitaa hinnat olla pilvissä.
Saa tarjota käytettyä ehjää kennoa jos jollain on ylimääräisenä.

Kysäseppä sekokuvulta, sille myin siitä kaadetusta raadosta koko paketin kaikkineen. Sillä saattaa vielä olla tallessa se
Ford Escort '83 1,6, myyty. 240 sedan '87 B200E, myyty. 940 sedan '95 230FK aut, kattokerho. 940 wagon '95 B230FT aut, myyty. V90 '98 B6304 aut, myyty. BMW 318d '03 paalissa. S80 '03 D5 aut myyty. 740 '90 B230F Raatokiito, myyty. Pajero '89, myyty. Mercedes 1313 '76 Elmeri. XC90 '08 D5 aut executive.
1800ES '73 harrasteautona kimpassa isäpuolen kanssa. Chevrolet Suburban '02 8.1.

Poissa Elk

  • Paalimaan vartija
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2589
Vs: Siipiveikon Wagon V90R
« Vastaus #46 : 08.02.2013, 10:55:05 »
Hella-Behr kennoa pitäs saada tilattua ihan minkä tahansa asiantuntevan varaosaliikkeen kautta.

Se sinisen hinta muuten on aika suolainen, noin 360e ja varaosanumero ilmastoituun 940:een 1307236.
Jäitä housuun!

Poissa siipiveikko

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 461
  • www.vrcf.fi
Vs: Siipiveikon Wagon V90R
« Vastaus #47 : 08.02.2013, 11:05:21 »
Kiitokset vinkeistä, kysellään.
Vikakoodien lukua ja nollausta Kotkassa icarsoft 906 volvo-lukijalla.
S80 ja XC90 6-syl. vaihdelaatikkojen kunnostusta.

Poissa Half time

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 105
  • www.vrcf.fi
Vs: Siipiveikon Wagon V90R
« Vastaus #48 : 08.02.2013, 13:06:12 »
Tuosta lämppärin kennosta sen verran, että kaverit on pari sellasta tarvike kennoa laittanut (nissen) ja kennon vaihdon myötä on lämpö kaikonnut kabiinin puolelta. En kyllä suosittele ollenkaan varsinkin kun tietää tosiaa millanen savotta se sinne on laittaa.
Korjauta vanha tai osta siniseltä uusi.

Poissa Elk

  • Paalimaan vartija
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2589
Vs: Siipiveikon Wagon V90R
« Vastaus #49 : 08.02.2013, 13:07:35 »
Tuosta lämppärin kennosta sen verran, että kaverit on pari sellasta tarvike kennoa laittanut (nissen) ja kennon vaihdon myötä on lämpö kaikonnut kabiinin puolelta. En kyllä suosittele ollenkaan varsinkin kun tietää tosiaa millanen savotta se sinne on laittaa.
Korjauta vanha tai osta siniseltä uusi.
Orggis on Hella-Behr. Kysyttävää?
Jäitä housuun!

Poissa siipiveikko

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 461
  • www.vrcf.fi
Vs: Siipiveikon Wagon V90R
« Vastaus #50 : 08.02.2013, 16:44:35 »
Hella-behr tilattu, tulee maanantaina. Hintaa n.80e.
Vikakoodien lukua ja nollausta Kotkassa icarsoft 906 volvo-lukijalla.
S80 ja XC90 6-syl. vaihdelaatikkojen kunnostusta.

Poissa siipiveikko

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 461
  • www.vrcf.fi
Vs: Siipiveikon Wagon V90R
« Vastaus #51 : 10.02.2013, 21:19:13 »
Tänään purettu vanha lämppärin kenno pois, aikaa kului 3-4 tuntia. Välillä piti hakea klemmariavain kaverilta lainaan kun ei pikkuräikällä, jatkovarsilla ja 7mm hylsyllä saanut kaikkia kotelon ruuveja auki. Vanha kenno oli pettänyt päädyn ja kennon saumasta, en tiedä saisiko sen korjattua.
Vanha kenno oli merkiltään Harrison ja siinä oli messinkipäädyt.
No, huomennapitäisi saapua uusi kenno ja pääsee kasaamaan auton takaisin ajoon.

Samalla huomasin konehuoneessa että öljyn mittatikku oli hypännyt irti putkesta, olisikohan huohotin mennyt jäähän jossain vaiheessa.
Mistähän tuo huohotus yleensä menee tukkoon ja mitä kannattaa purkaa/putsata.
Vikakoodien lukua ja nollausta Kotkassa icarsoft 906 volvo-lukijalla.
S80 ja XC90 6-syl. vaihdelaatikkojen kunnostusta.

Poissa Half time

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 105
  • www.vrcf.fi
Vs: Siipiveikon Wagon V90R
« Vastaus #52 : 10.02.2013, 21:30:47 »
Joo muistaakseni toi Harrison on englantilainen kenno. Oli erään vanhemman jäähdytin korjaajan kanssa kerran puhe noista kenno asioista ni se tuumi ettei ne oikein nää alumiini kennot oo kummosia. Suurimmaksi viaksi se sano että joko väliseinä vuotaa tai sitä ei jopa ole ollenkaan. Koita siinä sitten saada lämpöä koppiin.

 
Orggis on Hella-Behr. Kysyttävää?

Poissa siipiveikko

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 461
  • www.vrcf.fi
Vs: Siipiveikon Wagon V90R
« Vastaus #53 : 11.02.2013, 21:19:33 »
Lämppärin kenno vaihdettu ja kasailtu sisustusta, vielä jäi hieman hommaa huomiseksi. Etupenkit, hanskalokero ja kojelaudan alle tulevat panelit jäi vielä laittamatta.
Kenno on muovipäätyinen ja made in China, toivottavasti kestää ja on lämmin.
Vikakoodien lukua ja nollausta Kotkassa icarsoft 906 volvo-lukijalla.
S80 ja XC90 6-syl. vaihdelaatikkojen kunnostusta.

Poissa sorvari

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 124
  • www.vrcf.fi
Vs: Siipiveikon Wagon V90R
« Vastaus #54 : 11.02.2013, 23:06:36 »
Hella-Behr orginaali??
omassa 9satkussa oli Harrisonin kenno kun viime syksynä sen purkasin.
uusi messinki päätyinen volvolta 351euroa,oli tehty ranskassa.

Poissa siipiveikko

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 461
  • www.vrcf.fi
Vs: Siipiveikon Wagon V90R
« Vastaus #55 : 13.02.2013, 09:03:40 »
Eilen sain kasailtua sisustuksen valmiiksi, taas toimii laitteet. Eikun kovaa ajoa. Nyt voi taas keskittyä kutosen rakentamiseen.
Vikakoodien lukua ja nollausta Kotkassa icarsoft 906 volvo-lukijalla.
S80 ja XC90 6-syl. vaihdelaatikkojen kunnostusta.

Poissa siipiveikko

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 461
  • www.vrcf.fi
Vs: Siipiveikon Wagon V90R
« Vastaus #56 : 14.02.2013, 12:42:10 »
Kutosen kansi viety eilen paikalliselle kansigurulle, tehdään ainakin race-seetit ja ehkä kevyt porttaus. Katsotaan ensin paljonko se virtaa vakiona. Onko ideoita/tietoa mistä sitä kannattaa kairata?
Vikakoodien lukua ja nollausta Kotkassa icarsoft 906 volvo-lukijalla.
S80 ja XC90 6-syl. vaihdelaatikkojen kunnostusta.

Poissa siipiveikko

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 461
  • www.vrcf.fi
Vs: Siipiveikon Wagon V90R
« Vastaus #57 : 13.03.2013, 16:47:43 »
Volvo kotiutui äsken luottomaalarilta, putsattiin tuulilasin ympäristön alkavat ruosteenalut ja maalattiin/lakattiin pilarit ja katon etuosa.
 Samalla korjattiin etupuskurin maalivaurio joka ilmestyi syksyllä kun vastamaalattu puskuri oli tallin lattialla ylösalaisin vanhan lakanan päällä, lakanassa oli varmaan jarrunesteläikkä tai jotain muuta myrkkyä kun maali rokahti kämmenenkokoiselta alueelta.
Annetaan maalien kuivua muutama päivä ennen sumurajan kiilloitusta, ja sitten laitetaan uudet tuulilasinlistat paikoilleen.
Vielä kun löytäisi jostain 960 farkun tai V90 katon tippalistat, niin ne voisi vaihtaa nykyisten tilalle.
Oli muuten hurja määrä roskia/multaa tippalistojen ja tuulilasitolppien välissä, se rako kun kapenee alaspäin tultaessa ja kaikki roskat kiilautuu sinne väliin ja maatuu sinne. Kannattaa puhallella paineilmalla sinne rakoihin sillointällöin niin tulee paskat pois.

Lankulta löytyi mulle parempikuntoinen maski ja ajovalojen korkeudensäätömoottorit, kiitokset niistä.
Maski meni samantien kiinni mutta korkeudensäätömoottorit laitan vasta keväämmällä kun tarkenee tehdä pihalla. Talli on taas niin täynnä kun teen kahden A-Fordin peltihommia, toinen on kaverin -30 avolava ja oma on -29 Tudor.
Vikakoodien lukua ja nollausta Kotkassa icarsoft 906 volvo-lukijalla.
S80 ja XC90 6-syl. vaihdelaatikkojen kunnostusta.

Poissa siipiveikko

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 461
  • www.vrcf.fi
Vs: Siipiveikon Wagon V90R
« Vastaus #58 : 16.02.2014, 11:48:15 »
Tämäkin voi hyvin ja palvelee uskollisesti. Vuosi sitten sain ostettua V90:n harmaan nahkasisustan ja se tuli putsattua ja asennettua paikalleen.
Lämppärinkennon vaihdon jälkeen en ollut täysin tyytyväinen lämmitystehoon, joten korjautin vanhan kennon. Siihen tinattiin uusi samanlainen "hunajakenno" kuin alkuperäinen, kallista lystiä oli mutta nyt riittää lämpöä.

Takajouset vaihdoin viime kesänä kierroksella lyhennettyihin kuormajousiin, tuli paljon parempi ajaa ja jaksaa kantaa kuormaa.
Ahdettu kutoskone alkaa olla kasassa, vielä ahtimille öljynsyöttö ja moottorinohjauksen kasaus niin kone on valmis. Kytkimeksi tuli hankittua SRE -765 ja 4-lapainen jousittamaton sintteri. Laatikoksi tulee BMW:n 6-vaihteinen manuaali GS6-53DZ, pitäisi kestää sen mitä tinakutosesta irti saa. Laatikko on tällä hetkellä hitsattavana nimim. BOOST:lla, joka hitsaa laatikkoon tinakutosen perästä olevan automaattilaatikon kaavelin.

Etupuskuriin on vieläkin työn alla lasikuitukopio 850 T-5R:n spoilerista, muotti on lähes valmis, kunhan vaan olisi aikaa tehdä viimeiset viimeistelyt siihen.
Vikakoodien lukua ja nollausta Kotkassa icarsoft 906 volvo-lukijalla.
S80 ja XC90 6-syl. vaihdelaatikkojen kunnostusta.

Poissa bolinder

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1539
  • www.vrcf.fi
Vs: Siipiveikon Wagon V90R
« Vastaus #59 : 17.02.2014, 14:45:17 »
Lainaus
Ahdettu kutoskone alkaa olla kasassa, vielä ahtimille öljynsyöttö

mistä muuten nappasit öljysyötön

 

Carcom Oy  Elekma