Aloittajan tapauksessa juurikin näin. Mutta olikohan -87 ja vanhemmissa joissa nopeusmittarin liitin on vain 3-pinninen.
Juu, kommentti oli juurikin aloittajalle. Mulla on omassa, ja suurin osa muutenkin seiskasatasista on 3-pinnisellä, 4-pinninen tuli uuden anturikehän myötä 89 vuosimalliin, eli 12-piikkinen anturikehä oli vielä -88, ja tällöin oli myös 3-pinninen liitin. 3-pinnisten mittaristojen ristiinvaihtaminenkaan ei olisi ylipääsemätön homma, liittimet ovat fyysisesti soviteltavissa kuoret auki ja pinnijärjestykset kohdilleen, suuri osa taitaa jopa olla kohdallaan. Kuitenkin ne ovat hyvin samantyylisiä ratkasuja, ja nuo sakemannin ....läjät ei olisi mitenkään kauhean hankala korvata kohtalaisesti toimivalla japanilaisvalmisteella. Sorry OT

Muoks: laitetaan nyt asiaakin: Tuo vastusarvo kuulostaa aika tutuhkolta uuden mallin anturille, jotenka johdotus ja anturi meleko lailla varmasti ovat kunnossa. Sun tarttis saada jostakin testiin toinen mittaristo, sillähän asia selviäisi, mutta tuo VDO tuntuu olevan äärettömän arka särkymään ihan mistä vaan ulkoisesta tai sisäisestä ärsykkeestä, joten kallistun veikkaamaan vikaa itse mittarissa. Itse sain kahdesta tuollaisesta nelipinnisestä kasattua juuri ja juuri yhden toimivahkon(niiltä osin kun auton johtosarja ei ollut tärvelty), ja sekin oli tuskainen taival.
Muoks2: Jos elektroniikkaexpertti vaihtoi tuota laitetta testaamatta osia, on hän luultavasti nopalla vaihtanut pahiten palaneen näköiset osat ja elkot, tämä ei vielä ole tae laitteen toimivuudesta. Nuissa on joskus aika pahastikin palaneen olosia piirilevyjä, jotenka vika voi olla tekemätön paikka korjata jos ei oikeasti ole perehtynyt juuri tuohon kyseiseen laitteeseen. Ja vaikka olisikin...