Carcom Oy  Ateho

Kysy&vastaa -OFFtopic (Muut kuin Volvo-aiheiset kysymykset)

  • 2397 Vastauksia
  • 504007 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa T-T

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1431
Vs: Kysy&vastaa -OFFtopic (Muut kuin Volvo-aiheiset kysymykset)
« Vastaus #45 : 31.01.2015, 17:37:12 »
Skoda Octavia Scout 2,0 TDi DPF 2008

OBD P0473 Exhaust Pressure Sensor Circuit High Input

Tarkoittaa käytännössä mitä? Moottorin vikavalo syttyi muttei vaikuta mihinkään mitenkään.
Tsekkasitko tämän jo? ::) Eiku tämän siis?
« Viimeksi muokattu: 31.01.2015, 17:39:00 kirjoittanut T-T »
Volvo V60 D4 AWD Summum '14

Poissa Yesse

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 519
  • T4 Racing
    • Kuvia
Vs: Kysy&vastaa -OFFtopic (Muut kuin Volvo-aiheiset kysymykset)
« Vastaus #46 : 01.02.2015, 16:12:14 »
Oonko ihan väärässä, jos väitän että harjalla putsaaminen perustuu siihen, että harja irrottaa likkaa ja siirtää sitä paikasta toiseen, eikä siihen että lika jää kiinni harjaan? Emäntä pelkää kakkaa ja haluu pestä wc:n istuimen ensin tiskiharjalla ja sitten vasta pyyhkki rätillä, ettei joudu hinkkaamaan rätin kanssa ja olemaan siis lähikontaktissa kanteen niin pitkää aikaa. Ja kun hänen oma äiti tekee näin, niin sen täytyy olla ainoo oikee toimiva vaihtoehto.
Ja siis väitti vielä suoraan sanoilla "lika jää kiinni harjaan jos se on märkä".

Ite näkisin että kannessa oleva lika on sellasta, että suihkauttaa hyvän pesuaineen, antaa vaikuttaa hetken ja pyyhkäsee rätillä, ni siin ei hinkkausta juurikaan tarvita (ellei jotain eritettä oo pinttyny).
Ja harja vaan levittää sitä likaa eikä poista joten se on täysin turha alkuvaihe.

Vi**u tota -90 luvun sukupolvea, tai sit mä en vaan tajua siivouksen fysiikasta mitään  :'(
S40 T4 BTCC. 310hv/425nm @1.6bar [Holset HE221w] 

 (PS. Multa ei kannata kysyä apua ku ledivaloihin, en oo tekniikkavelho)

Poissa Teemu-

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1905
  • Kantti on kaunista.
Vs: Kysy&vastaa -OFFtopic (Muut kuin Volvo-aiheiset kysymykset)
« Vastaus #47 : 01.02.2015, 16:19:27 »
Ite näkisin että kannessa oleva lika on sellasta, että suihkauttaa hyvän pesuaineen, antaa vaikuttaa hetken ja pyyhkäsee rätillä, ni siin ei hinkkausta juurikaan tarvita (ellei jotain eritettä oo pinttyny).
Ja harja vaan levittää sitä likaa eikä poista joten se on täysin turha alkuvaihe.
Täällä pestään tuolla metodilla ja toimii niin.

Poissa Slerbahuuli

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4079
Vs: Kysy&vastaa -OFFtopic (Muut kuin Volvo-aiheiset kysymykset)
« Vastaus #48 : 01.02.2015, 16:20:20 »
Oonko ihan väärässä, jos väitän että harjalla putsaaminen perustuu siihen, että harja irrottaa likkaa ja siirtää sitä paikasta toiseen, eikä siihen että lika jää kiinni harjaan? Emäntä pelkää kakkaa ja haluu pestä wc:n istuimen ensin tiskiharjalla ja sitten vasta pyyhkki rätillä, ettei joudu hinkkaamaan rätin kanssa ja olemaan siis lähikontaktissa kanteen niin pitkää aikaa. Ja kun hänen oma äiti tekee näin, niin sen täytyy olla ainoo oikee toimiva vaihtoehto.
Ja siis väitti vielä suoraan sanoilla "lika jää kiinni harjaan jos se on märkä".

Ite näkisin että kannessa oleva lika on sellasta, että suihkauttaa hyvän pesuaineen, antaa vaikuttaa hetken ja pyyhkäsee rätillä, ni siin ei hinkkausta juurikaan tarvita (ellei jotain eritettä oo pinttyny).
Ja harja vaan levittää sitä likaa eikä poista joten se on täysin turha alkuvaihe.

Vi**u tota -90 luvun sukupolvea, tai sit mä en vaan tajua siivouksen fysiikasta mitään  :'(
Pestessä melkein mitä tahansa harjalla, harja likaantuu. Eli likaa jää myös harjaan, mutta lopultakin marginaalisia määriä. Mekaanisesti harja juurikin siirtää paskaa/irroittaa sitä, muttei poista sitä.

Esim. jos peset autoa harjalla, lika irtoaa. Mutta se lika ei lähde mihinkään jos ei huolella huuhtele.

Pakko kyllä todeta, että sun emäntäs kyllä vaikuttas välillä melkoiselta pintaliitäjältä...
Kouvolan Korottajattm #Jyväskylän alajaosto

Poissa Mattson

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 552
Vs: Kysy&vastaa -OFFtopic (Muut kuin Volvo-aiheiset kysymykset)
« Vastaus #49 : 01.02.2015, 17:10:25 »
Tsekkasitko tämän jo? ::) Eiku tämän siis?

Joo jotain anturivikaan viittaavaa tekstiä löysin. Nollasin koodin eikä ole vielä palannut mut hyvä tietää ettei tartte ekana alkaa DPF:ää vaihtamaan kun ois vauhtipyöräremonttikin edessä kun joskus ois varaa..

Poissa tomimikael

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 982
  • En gång IFK, alltid IFK
Vs: Kysy&vastaa -OFFtopic (Muut kuin Volvo-aiheiset kysymykset)
« Vastaus #50 : 01.02.2015, 17:15:34 »
Emäntä pelkää kakkaa ja haluu pestä wc:n istuimen ensin tiskiharjalla ja sitten vasta pyyhkki rätillä, ettei joudu hinkkaamaan rätin kanssa ja olemaan siis lähikontaktissa kanteen niin pitkää aikaa.

Toivottavasti tätä tiskiharjaa ei käytetä myös tiskien pesussa...   :buck2:

Poissa Mursu

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1166
  • Näyttää siltä että ei hyvältä näytä
Vs: Kysy&vastaa -OFFtopic (Muut kuin Volvo-aiheiset kysymykset)
« Vastaus #51 : 02.02.2015, 10:38:46 »
Oonko ihan väärässä, jos väitän että harjalla putsaaminen perustuu siihen, että harja irrottaa likkaa ja siirtää sitä paikasta toiseen, eikä siihen että lika jää kiinni harjaan? Emäntä pelkää kakkaa ja haluu pestä wc:n istuimen ensin tiskiharjalla ja sitten vasta pyyhkki rätillä, ettei joudu hinkkaamaan rätin kanssa ja olemaan siis lähikontaktissa kanteen niin pitkää aikaa. Ja kun hänen oma äiti tekee näin, niin sen täytyy olla ainoo oikee toimiva vaihtoehto.
Ja siis väitti vielä suoraan sanoilla "lika jää kiinni harjaan jos se on märkä".

Ite näkisin että kannessa oleva lika on sellasta, että suihkauttaa hyvän pesuaineen, antaa vaikuttaa hetken ja pyyhkäsee rätillä, ni siin ei hinkkausta juurikaan tarvita (ellei jotain eritettä oo pinttyny).
Ja harja vaan levittää sitä likaa eikä poista joten se on täysin turha alkuvaihe.

Vi**u tota -90 luvun sukupolvea, tai sit mä en vaan tajua siivouksen fysiikasta mitään  :'(
mä luulen että se pesumetodi ei oo se pahin asia täs jos sitä schaibaa on kannella ja reunoilla asti :D

Poissa Kaimann

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 37
  • www.vrcf.fi
Vs: Kysy&vastaa -OFFtopic (Muut kuin Volvo-aiheiset kysymykset)
« Vastaus #52 : 02.02.2015, 14:03:06 »

mä luulen että se pesumetodi ei oo se pahin asia täs jos sitä schaibaa on kannella ja reunoilla asti :D
samaa mietin minäkin [emoji3]
Mutta melko kermaperseeltä kuulostaa jos ei oman talouden jälkiä saata siivota. 
Ja jokainen aikuinen ainakin siivoaa omat jarrutusjäljet pöntöstä eikä jätä mammalle siivottavaksi.

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 9770
  • Press Space Bar to continue!
Vs: Kysy&vastaa -OFFtopic (Muut kuin Volvo-aiheiset kysymykset)
« Vastaus #53 : 02.02.2015, 14:09:51 »
Ja kun hänen oma äiti tekee näin, niin sen täytyy olla ainoo oikee toimiva vaihtoehto.

Ottamatta kantaa muuten itse asiaan, niin näinhän nää kodinhoitoon liittyvät asiat aika usein menee.  :smoke:
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa Slerbahuuli

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4079
Vs: Kysy&vastaa -OFFtopic (Muut kuin Volvo-aiheiset kysymykset)
« Vastaus #54 : 07.02.2015, 00:11:29 »
Äitin autoon tehtiin eilen pihtiputaalaisella "nyrkkipajalla" jakopääremontti (Fiat Brava 1.6 16V). 25km kesti ja hihna poikki, asennusvirhe.

Kansi on nyt Volvon kontissa ja matkaa maanantaina Jyväskylään koneistamolle. Remontti menee täysin nyrkkipajan piikkiin, venttiileitä kaksi kierona (minusta kaksi kieroa ja kuusi nojaavaa) eikä siinä mitään, mutta...


Eivät pajalla laittaneet hydraulisia säätimiä/nokkia mukaan, pelkkä kansi ja kysynkin:
Kuinka helposti tommonen hydr. venttiilivälyksen säätö ottaa iskusta itteensä? Kaksi venttiiliä saaneet kunnon tällin (lautaset poikittain ja varret kierona, lyönyt nokkaa vasten).

Nimittäin tuo laitetaan nyt kuntoon. Kolmas remontti äitin autolla ko. pajassa ja kolmatta kertaa hajosi enemmän kuin tuli ehjäksi. Nyt maksaa, ja vitusti maksaakin. Sitä vain mietin, että jos on epäilyskin että säätimet on paskana, niin uutta vaan. Oppivatpahan perkeleet tekemään kunnolla...

Niin ja siksi täällä kyselen, kun täällä pyörii melkopaljon moottoritekniikasta tietävää/sen parissa työskentelevää sakkia ja saa asiallisia vastauksia. Viiattivoorumilla menee päivä/kaksi, tulee kuusi eriaiheista vastausta joista ehkä yksi käsittelee itse kysymystä siihen vastaamatta...
Kouvolan Korottajattm #Jyväskylän alajaosto

Poissa JL

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 229
  • www.vrcf.fi
Vs: Kysy&vastaa -OFFtopic (Muut kuin Volvo-aiheiset kysymykset)
« Vastaus #55 : 07.02.2015, 00:21:12 »
Äitin autoon tehtiin eilen pihtiputaalaisella "nyrkkipajalla" jakopääremontti (Fiat Brava 1.6 16V). 25km kesti ja hihna poikki, asennusvirhe.

Nimittäin tuo laitetaan nyt kuntoon. Kolmas remontti äitin autolla ko. pajassa ja kolmatta kertaa hajosi enemmän kuin tuli ehjäksi. Nyt maksaa, ja vitusti maksaakin.

 ???
Eikö kaksi kertaa riittänyt?

Poissa estate

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1420
  • Lahajattomat reenaa
    • ahtua.fi
Vs: Kysy&vastaa -OFFtopic (Muut kuin Volvo-aiheiset kysymykset)
« Vastaus #56 : 07.02.2015, 19:50:10 »
Eikös se sanonnat mee että ei kahta ilman kolmatta tai kolmas kerta toden sanoo. Mutta neljättä kertaa kyseisellä pajalla ei taida tulla.

En Hiivatin kannesta tiedä mutta kannattaa tarkistaa/tarkistuttaa nokatkin murtumien varalta, ettei käy niin, että katkeaa hetken kuluttua.
Peugeot Boxer 2,2 HDi
Paljo on kalustoo käsien kautta kulkenu

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1106
  • www.vrcf.fi
Vs: Kysy&vastaa -OFFtopic (Muut kuin Volvo-aiheiset kysymykset)
« Vastaus #57 : 10.02.2015, 21:34:06 »
Onko nykyään niin ettei ole mitään keinoa saada CE-korttia ennenkuin täyttää 21? Armeijassa ajoin C ja c1e kortit ja kävin 140h noupeutetun ammattipätevyyden. Nyt ajokortissa lukee noi em.kirjaimet ja niiden molempien kohdalla ammattipätevyys. Ikää on siis vielä 20vee.
Trafin sivuilta katoin omat ap-tiedot ja siellä luki pelkästään toi c1e luokan ammattipätevyys, vaikka ajokorttiluokkana olikin tuo A BE c1e C T kuten uudessa kortissakin lukee.

Ajovarman sivuilta koitin tiirata asiaa, ja löysinkin yhden kohdan
Lainaus
tutkinnon suorittajalla on Suomessa saatu vetoauton ajo-oikeus tai ulkomailla annettu vastaavan luokan ajokortti ja voimassa oleva, koulutuksen kautta hankittu kuljettajan ammattipätevyys joka on saavutettu vähintään vuosi ennen tutkintoon tuloa tai nopeutetulla koulutuksella kaksi vuotta ennen tutkintoon tuloa ja hän on saanut sitä täydentävän määrän tutkinnon luokkaa varten vaadittavaa kuljettajaopetusta;

Mutta tuohan sitten kusee siihen että olen saanut tuon ammattipätevyyden 2014 marraskuussa?

Logi perustutkintoo olen suorittamassa siis aikuispuolella (kortin korotus) mutta eivät ole opettajatkaan oikein vielä osanneet vastata että joutuuko tässä odottelemaan syntymäpäiviä ennenkuin pääsee E-korttia suorittamaan.

Kuseeko tää homma nyt aina tuohon nopeutettuun perustason ammattipätevyyteen?

On pitäny tääki mennä tekemään savolaiselle hankalaks :D
« Viimeksi muokattu: 10.02.2015, 21:41:44 kirjoittanut Sawo »

Poissa anssi68

  • Valvoja
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3172
  • Volvo etu-ja takavetoisena
Vs: Kysy&vastaa -OFFtopic (Muut kuin Volvo-aiheiset kysymykset)
« Vastaus #58 : 11.02.2015, 07:26:29 »
Onko nykyään niin ettei ole mitään keinoa saada CE-korttia ennenkuin täyttää 21? Armeijassa ajoin C ja c1e kortit ja kävin 140h noupeutetun ammattipätevyyden. Nyt ajokortissa lukee noi em.kirjaimet ja niiden molempien kohdalla ammattipätevyys. Ikää on siis vielä 20vee.
Trafin sivuilta katoin omat ap-tiedot ja siellä luki pelkästään toi c1e luokan ammattipätevyys, vaikka ajokorttiluokkana olikin tuo A BE c1e C T kuten uudessa kortissakin lukee.

Ajovarman sivuilta koitin tiirata asiaa, ja löysinkin yhden kohdan
Mutta tuohan sitten kusee siihen että olen saanut tuon ammattipätevyyden 2014 marraskuussa?

Logi perustutkintoo olen suorittamassa siis aikuispuolella (kortin korotus) mutta eivät ole opettajatkaan oikein vielä osanneet vastata että joutuuko tässä odottelemaan syntymäpäiviä ennenkuin pääsee E-korttia suorittamaan.

Kuseeko tää homma nyt aina tuohon nopeutettuun perustason ammattipätevyyteen?

On pitäny tääki mennä tekemään savolaiselle hankalaks :D

Jotain löytyi Trafin sivulta:

CE-luokka, johon kuuluvat

a) ajoneuvoyhdistelmät, joissa on C-luokan vetoauto ja hinattava ajoneuvo, jonka kokonaismassa ylittää 750 kg

b) ajoneuvoyhdistelmät, joissa on C1-luokan vetoauto ja hinattava ajoneuvo, jonka kokonaismassa ylittää 750 kg ja ajoneuvoyhdistelmän kokonaismassa ylittää 12 000 kg.

Ajo-oikeuden saava on täyttänyt 21 vuotta tai, jos henkilöllä on muu kuin nopeutetusti suoritettu kuorma-auton kuljettajan perustason ammattipätevyys, 18 vuotta.

CE-luokka sisältää C1E- ja BE-luokan ajo-oikeuden.




   
Volvo 240 GL 1988 ja Volvo V70 2,5T 2007:
https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=91924.0

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1106
  • www.vrcf.fi
Vs: Kysy&vastaa -OFFtopic (Muut kuin Volvo-aiheiset kysymykset)
« Vastaus #59 : 12.02.2015, 16:00:20 »
Ton verran minäkin osaan trafin sivuja lukee. Lähinnä kiinnosti vaan noi ajovarman sivuilla olleet poikkeukset.

Mutta tänään selviteltiin asiaa opettajien kans, niin eiku vaa teoriakokeeseen kunhan teoriat käyty. Ja ajotunnitkin alkaa parin viikon päästä. Tähän vaikutti että löytyy tuo C-kortti.

 

Carwist  Race.fi