käyttöalue 3300-10000 rpm.
Niin siis tämä siun B6304 moottori ihan oikeasti kiertää 10,000rpm ajossa/dynon rullalla ?
meillä ongelmat on lähinnä ollu kiertokangen laakerit tai lähinnä niiden voitelun pettäminen.
Tuon vuoksi kiinnostaa tietää. Ja öljyn kulutus / huohotus ei taida kuitenkaan olla ongelma, kuten erityisesti ahdetuissa moottoreissa?
Mutta joo, se mitä tuolla "virittää voi monella tavalla" -lauseella tarkoitin, oli että se virittäminen ei aina tarkoita korkeampia kierroksia tai vähintään +100hp tehojen lisäystä.
Monelle katuauton vapaasti hengittävää konetta virittävälle kuitenkin useimmiten riittää ihan 10-20% teholisä
(joka on B6xxx moottorin kohdalla vielä erittäin helposti saavutettavissa, ainakin 960 korissa Motronic 1.8 moottorinohjauksella).
960 korissa etenkin se moottori tarvitsee lisää voimaa tuonne 2500-4000rpm alueelle, jos haluaa että kiihtyvyys paranee merkittävästi.
AW30-4x vaihteiston kanssa ei tarvitse enempää voimaa sinne +6000rpm kierroksille, kun loota vaihtaa vaihdetta siinä 6000rpm tuntumassa ja rajoitin ottaa vastaan @ n. 6200rpm.
Manuaalin kanssa eri asia sitten, järkevimmillä (tiheämmillä) välityksillä ja jos manuaali version ecu:ssa (M1.8 ) kierrokset rajoitettu sinne 7000rpm tienoille.. semmonen väite ainakin tullut vastaan.