Nyt tarvitsisin neuvoja teiltä jotka ovat viritappikoneiden kanssa pelannut. Eli kyse on kaasareista, 45 Dellorto dhla. Auto alkoi tuossa joku aika sitten temppuilemaan ei meinannut käydä enään kunnolla yms. Etsin vikaa sytytyksestä ja vaihdoinkin sytytyksen kaikki osat autoon, ongelma ei poistunut. Sitten kauhukseni huomasin, ettei autossa ole ollut bensanpaineensäädintä. Hommasin säätimen ja auto alkoi käydäkin paremmin. Tyhjäkäynti ei kuitenkaan ole tasainen vaan liikkuu jossain 800 - 1200 kierroksen tuntumassa. Kaasun kun painaa pohjaan on 1200-3000 kierroksen välissä "huono kohta" jollaoin auto ei ota kierrosta kunnolla vaan meinaa ikään kuin tukehtua. Onko mahdollista että rikkinäiset neulaventtiilit aiheuttavat tuon ? Kuinka herkästi neulaventtiilit hajoavat ja kuinka kauan ne kestävät ylipainetta ?
Toinen asia joka ihmetyttää on juurikin tuo kaasun pohjaan lyöminen ja auton hyytyminen nuissa tietyissä kierroksissa. Auto on toiminut nuilla samoilla säädöillä ennen, erona vaan oli se että ennen minulla oli käytössä Empin kiinapaskaputsarit. Uudet putsarit ovat samanlaiset mutta merkkiä K&N , ei luulisi nuiden niin paljon käyntiin vaikuttavan.
Onko 45 Dellortoon olemassa jotain basic säätöä jolla kaasutin toimii ok ? Itse en ole vielä katsonut minkälaisia suuttimia omissa kaasareissa on, sen ainoastaan tiedän että kurkku on 38. Jos jollain on samanlaisia kaasareita käytössä olisin kiitollinen jos kertoisit millaisia suuttimia löytyy yms ja miten paketti toimii. Omaa Volvoa on trimmattu seuraavallatavalla.'
- Kireämpi nokka
- Isoventtiilikansi
- Omatekoinen peltipakosarja
- Misabin imusarja
- Nostot sekä venttiilijouset
Eli ihan perus trimmit paikallaan.