Laitetaanpa nyt omastakin lintasta pieni kuvasarja julkisesti katseltavaksi. Projekti on aloitettu vuonna 2009, kun ihan koemielessä tuli haettua Ruotsista miltei ruosteeton (alle 1.5 neliöö menny peltiä) 240 sivistyksen pariin. Haettaessa tekniikkana oli B230FK ja mitsun 18T, mutta kone ei käynyt kunnolla ja vedot oli hukassa.
Justiinsa haettuna

Kone melkein toimii, alle 0.8bar ei ongelmia...

Radallehan se on vietävä heti kun vähänkin toimii

Omissa kuvitelmissa laite toimi radalla sen verran hyvin, että se tartti kaaret ja turvatankin seuraavalle ajokaudelle



Kaarien kanssa kapineen uskalsi painaa jopa luisuun asti

Luisun seurauksena M47 antautui ja särkyessään löi mustelman kuljettajan kouraan. Ratkaisuksi ongelmaan löytyi M90 ja SRE.


Samalla keulan pellit, ahtoputkisto sekä cooleri meni uusiksi ja konehuoneen piuhoja tuli siistittyä

Alustakin meni osittain uusiksi ja Koni Sporttien seuraksi tuli 25mm vakaajat eteen ja taakse, joka ikinen pusla vaihtui uretaanisiin ja 1031 perään löysi tiensä Detroit Truetrac -lukko. Jarrut tuli samalla uusittua. Mittariston toimimattomuuskin ratkaistiin uudella mittaristolla.





Vermes olikin viimein ajokunnossa syyskesällä 2011.


Onneks koeajolla paljastui, että M90 -laatikosta ei löytyny kuin 2- ja 4-vaihde. Noh, sen verran niilläkin löyty vetoja, että kone pärähti p****n päreiksi.

Sitten lähtikin koko laitteen seuraava kehitysaskel liikkeelle. Monta asiaa on tehty kokonaan uusiksi ja seuraava setuppi sisältää edellämainittujen lisäksi/sijasta:
- B230 alakerta (H-profiili kanget)
- Holset HX35 ahdin
- EV14 830ccm suuttimet
- Kansi 531 ja KLR T2 -nokka-akseli
- Hukkaportti 60mm HKS-kopio
- Dumppi HKS SSQV
- Bosch -044 bensapumppu
Tällä hetkellä laitteen tilanne näyttää siis tältä:


