Hommasin sitten eilen Sony Xperia Z5:sen.
Päivän ajan olen räplännyt ja vaikuttaa lupaavalta. Toki vie aikansa tottua ja "säätää" luuri mieleisekseen, mutta joitain havaintoja jo;
+ Hillitty ulkonäkö, mielestäni tyylikäs
+ Nopea ja selkeä android, puhelin ei tunnu hidastelevan edes raskaasti kuormittaessa
+ Pitkä akunkesto (illalla otin pois laturista 92%, nyt jäljellä 49% vaikka lähes kokoajan tutkin jotain)
+ Pakkauksessa mukana naarmu-kalvo näytölle, tilasin tosin jo panssarilasin
+ Paljon sisäistä muistia, ei omassa käytössä välttämättä tarvitse muistikorttia ollenkaan
+ IP68 -sertifioitu
+ Kamerassa hyvä video
- Tämän hintaluokan (500€) luuriksi yllättävän arka kamera tärähdyksille ja valolle (video hyvä)
- Joitain sovelluksia ei löydy, mitä minulla oli S4 Activessa (korvaavia kylläkin)
Alku on tosiaan lupaava ja toivon että tämä puhelin pysyy minulla ehjänä ja toimivana yhtähyvin kuin työkaverin vanha Sonyn Z -sarjalainen. Tuntuu jopa hivenen "bisnes-puhelimelta" useamman Samsungin "tingelitangelin" jälkeen.
Nahkakotelo ja panssarilasi niin jospa pysyisi kuosissaan. 
Nyt ollut kolmisen viikkoa käytössä. Yksi ainoa "vika" ollut, kalenteri kyllä antoi merkata tapahtumia, muttei katsoa/muokata niitä vaan kaatui aina. Ongelma poistui päivityksen yhteydessä.
Aivan loistava puhelin. Akunkesto ällistyttää edelleen Samsungien jälkeen! Eilen aamulla kello 09:23 otin laturista pois, päivän aikana:
- Puhuttu noin 2h puhelimeen
- Otettu ~30 valokuvaa, joista muutamaa muokattu
- Selailtu nettiä/näpräilty muutenvaan noin 4h
- Soitti illalla musiikkia reippaat 2h Youtuben kautta
- Toimi taskulamppuna puolisen tuntia
- Ymsjne kaikennäköistä pientä, mm tekstiviestejä yms.
Tällähetkellä akkua jäljellä tasan 60%.