Setämiehen Amazon turailut jatkuvat pakoputkiston rakentamisella.
Kyselin vinkkejä sopivista vaimentimista muutamista paikoista ja tulin siihen tulokseen ettei pelkillä parilla läpivirtaavalla vaimentimilla pääse tarpeeksi hiljaisiin ääniin. Auto (ja myös kuski

) on jo vanhempaa saapumiserää, joten hieman hillitympi äänitaso on paikallaan.
Pakosarjan 5-1 kollektorin lähtö oli sopivasti 2,5", joten samalla läpimitalla oli tarkoitus mennä peräpäähän saakka. Vaimentimiksi tuli etummaiseksi läpivirtaava Simons ja takimmaiseksi "turbovaimennin" Marteliukselta. Saas nähdä, minkälainen lopputulos näillä eväillä tulee.
putkiston tarvikkeita

Tuo turbovaimennin olikin yllättävän leveä, tankin ja lokarin väliin jäi vaan sentti-pari puolelleen. Yritin väsätä sille sellaiset kiinnikkeet, ettei pönttö pääsisi hyvin paljoa liikkumaan sivusuunnassa.



Nostin takapöntön mahdollisimman lähelle pohjaa, muuten se oli näkynyt lähes kokonaan auton sivulta katsottuna. Tästä taas tuli ongelma ettei ostamani kromattu pää käynytkään suoraan pöntön jatkeeksi. Päätä pitää saada alaspäin, muuten se ei olisi sopinut tulemaan puskurin alapuolelta.
Ostamani putkenpää näytti myös liian järeältä. Tuollaisen kun laittaa niin takaa auto näyttää kirjoittavan niin isoja shekkejä joita konehuone ei pysty lunastamaan.


Hommasin sen tilalle siromman pään, joka tulee alaviistoon ujosti aivan puskurin reunan tasalle

akselin ylityksen sovittelua


etummaisen pöntön kiinnikkeiden mallailua


eteen tuli jousto ja kiinnitys pakosarjaan ihan normi klemmarilla


yritin saada putken kulkemaan lähelle auton pohjaa ettei paukkuisi joka hidasteeseen. Kohtuullisesti se asettuikin, poikkipalkin kohdalta olisi voinut ehkä sentin verran nostaa mutta muuten sattui aika kohdilleen. Kun olis älynnyt niin pohjan hitsausvaiheessa olisi kannattanut tehdä kolo tuohon poikkipalkkiin, nyt en viitsinyt lähteä maalattua pintaa leikkelämään. Tosin öljypohjakin menee aika matalalla, eli jos se karahtaa kivelle niin seuraavaksi kolahtaa putkisto.


Sovittelun jälkeen turailin saumat kiinni ja päälle Dinitrol lämmönkestomaali.
