Esitetään nyt toisenkinlainen näkökulma aiheeseen ihan vaan vertailun vuoksi.
Horsman vanha evoluutio:
-B23FT (ajettu 462tkm, ei laakeroitu tai rengastettu)
-
Ahtoja.com:in WR480 kiinahyrrä = 200e
-Pakosarjan porttaus itsetehtynä = 0e
-Palotiloille kevyt siistintä itsetehtynä = 0e
-D-nokka = 40e
-V40 T4 390cc Dekat = 40e
-LH2.1 jossa "oma ohjelma" = 0e
-3" J-putki josta DP + 2x lambdakierre = 25e
-Alumiinikuuleri = 100e (Mulla KL:n mallisoiva, mutta käytetty yleismallinen ajais suorituskyvyltään saman asian)
-Ahtoputkisto, silarit ja klemmarit = 55e
=460e & 286,1hv @1,2bar
Varmaan olis sen 300hv+ saanut 0,2bar paineennostolla, mutta alkuperäinen 460tkm ajettu bensapumppu päätti kyykätä kesken penkitysten.

Todellisuudessa tuohonkin mennyt jotain euroja enemmän, koska kaikenlainen pieni sälä kerää äkkiä ison kakun ja koska halusin pitää konehuoneen mahdollisimman alkuperäisen näköisenä ja esimerkiksi voimansiirto on kokonaan jätetty pois laskuista. Alle tonnilla kuitenkin kasaa helposti 300hv turbovinon, jos vaan suostuu tekemään kompromisseja tietyissä jutuissa.