... ja treenata sammuttimen käyttöä?
Edit: ihan näin oikeasti, tässä topicissa on ennenkin eroteltu moottorinohjauskeskusteluja poies, onko kovin fiksua valvojan roolia pitävän alkaa provoamaan tietoisesti?
Ei mun moottoripalo liittynyt millään tapaa suuttimiin, vaan ahtimen öljynpaineputken pettäneeseen liitokseen.
Omassa Amazonin koneessa mulla on 8 x 440 cc suuttimet ja 3.0 bar peruspaine.
Entinen omistaja penkitti tuosta koneesta hieman vajaa 500 hv ja itsekin olen ottanut 450 hv 880 cc / pytty suutinkoolla.
Tarkoitin kyllä ihan tietoisesti sitä, että ei sitä suutinkokoa kannata lähteä mielinmäärin suurentamaan, jos tavoite on jossain muualla.
Varsinkaan jos tarkoituksena on käyttää vakioruiskua.
Mikä ruisku pystyy nostamaan aukioloa yli 99-100%?

No ei mikään enkä niin edes kirjoittanut, mutta jälkiasennusruiskulla on huomattavasti helpompaa käsitellä ylisuuria suuttimia.
Kaikilla ei välttämättä ole osaamista tai halua opiskella vakioruiskun säätämistä.