TamCar  KKD Motorsport

V40 laihdutus.

  • 28 Vastauksia
  • 5265 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Brick

  • Mr John Doe
  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 644
V40 laihdutus.
« : 28.01.2013, 10:29:12 »
PH1 V40 painaa vakiona suunilleen 1400kg. Kuinka paljon ja millä konsteilla painoa saisi vähennettyä?
« Viimeksi muokattu: 28.01.2013, 10:36:39 kirjoittanut Hermann »
citikka

Poissa veikko

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 918
Vs: V40 laihdutus.
« Vastaus #1 : 28.01.2013, 16:14:53 »
takapenkit pois ja etupenkit "kisamalleiksi", verhoilut/äänieristeet pois. konepelti esim. lasikuituiseksi.
noilla pitäis saada jo aika hyvin painoa pois

Poissa JoonasH

  • Hallituksen varapuheenjohtaja - Päivämääräspesialisti
  • Administrator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5006
  • Volvo R owners Finland / NordicR #315
Vs: V40 laihdutus.
« Vastaus #2 : 29.01.2013, 23:36:13 »
kuten veikko sanoikin niin kaikki mikä irti sisustasta lähtee niin mäelle kuitenkin unohtamatta omaa turvallisuussa eli teräviä kulmia kannattaa vältellä  :) kaipa se sisusta kokonaisuudessaan painaa ainakin 200 kiloa  :D

Poissa VulvaS40T4

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 361
  • Volvo S40 T4 707hv / 655nm 2.8bar
    • VulvaS40T4
Vs: V40 laihdutus.
« Vastaus #3 : 30.01.2013, 07:52:40 »
Ilman kuskia oma keventämätön S40 painoi 1350kg 1/2 tankkia viinaa tankissa. Kaveri on omasta S40stä keventänny sisustan ja melkeen kaiken pois mitä mieleen tulee ja painoksi sai 1190kg. Tuosta saa vielä pois kun alkaa vaihtaan lasikuitu osaa tilalle.

Ihan mielenkiinnosta tuleeko rata-ajoon vai miksi kevennät? Helposti näistä voimaakin saa niin jaksaa kulkea.  ;D
www.x40fin.com
402m : 12.9s @ 200km/h 
1609m : 308km/h

Poissa Brick

  • Mr John Doe
  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 644
Vs: V40 laihdutus.
« Vastaus #4 : 30.01.2013, 10:09:11 »
Ilman kuskia oma keventämätön S40 painoi 1350kg 1/2 tankkia viinaa tankissa. Kaveri on omasta S40stä keventänny sisustan ja melkeen kaiken pois mitä mieleen tulee ja painoksi sai 1190kg. Tuosta saa vielä pois kun alkaa vaihtaan lasikuitu osaa tilalle.

Ihan mielenkiinnosta tuleeko rata-ajoon vai miksi kevennät? Helposti näistä voimaakin saa niin jaksaa kulkea.  ;D

VRCF ratapäiville tarttis joku kulkine hommata. Edellinen "rata-auto" myytiin ja T4 olisi oiva vaihtoehto tilalle. Tuo kevennys ohje on varmaan yleispätevä ja autosta kuin autosta saa ton 150kg pois sisustan karsimalla.
citikka

Paikalla Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 10002
Vs: V40 laihdutus.
« Vastaus #5 : 31.01.2013, 20:14:58 »
Ilman kuskia oma keventämätön S40 painoi 1350kg 1/2 tankkia viinaa tankissa. Kaveri on omasta S40stä keventänny sisustan ja melkeen kaiken pois mitä mieleen tulee ja painoksi sai 1190kg. Tuosta saa vielä pois kun alkaa vaihtaan lasikuitu osaa tilalle.

Ihan mielenkiinnosta tuleeko rata-ajoon vai miksi kevennät? Helposti näistä voimaakin saa niin jaksaa kulkea.  ;D
Ei kuitenkaan kaaria ole kaverisi autossa? Vai ajaako rata-ajoa? Mutka ajossa pelkällä teholla ei pärjää :)
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD

Poissa VulvaS40T4

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 361
  • Volvo S40 T4 707hv / 655nm 2.8bar
    • VulvaS40T4
Vs: V40 laihdutus.
« Vastaus #6 : 01.02.2013, 06:46:25 »
Ei kuitenkaan kaaria ole kaverisi autossa? Vai ajaako rata-ajoa? Mutka ajossa pelkällä teholla ei pärjää :)
Ei ole kaaria, ihan vaan huvikseen on kokeillu keventää ja testannu kuinka kevyen siitä saa. Juu ei mutka-ajossa teholla oo merkitystä niin paljoa mitä suorilla. :)
Kaarilla saa helposti 50kg takas painoa...
www.x40fin.com
402m : 12.9s @ 200km/h 
1609m : 308km/h

Poissa Brick

  • Mr John Doe
  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 644
Vs: V40 laihdutus.
« Vastaus #7 : 11.02.2013, 09:18:36 »
Samppasportilta saa myös aikahyvin osaa rata-ajoa silmällä pitäen.
D2 alusta
D2 jarrut
Torssenin lukko

http://www.youtube.com/watch?v=yPgd9i7T9UU
citikka

Poissa VulvaS40T4

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 361
  • Volvo S40 T4 707hv / 655nm 2.8bar
    • VulvaS40T4
Vs: V40 laihdutus.
« Vastaus #8 : 11.02.2013, 17:48:53 »
Vaatii kyllä jämäkän alustan radalle ja toki toi D2 onkin kuhan valkkaa pykälää jäykemmät jouset. Omassa on KWn säädettävä ja se ainakin on ihan liian löysä radalle mitä joskus 230hv tehoilla tuli Kemoraa kierrettyä. Lukko pitäs olla kaikissa etuvetosissa vakiona niin rata ja katukamppeissa, sillä nimittäin muuttuu ajettavuus 100x paremmaksi. Pitäsköhän sitä käydä ens kesänä muutama kierros kiertämässä omallaki vaikka mutkaan ei taivu ja suoralla ei oo pitoja.  ;D

Toi BTCC S40 on kyllä niin makea kampe!  8)
www.x40fin.com
402m : 12.9s @ 200km/h 
1609m : 308km/h

Poissa Brick

  • Mr John Doe
  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 644
Vs: V40 laihdutus.
« Vastaus #9 : 14.02.2013, 19:22:45 »
Vaatii kyllä jämäkän alustan radalle ja toki toi D2 onkin kuhan valkkaa pykälää jäykemmät jouset. Omassa on KWn säädettävä ja se ainakin on ihan liian löysä radalle mitä joskus 230hv tehoilla tuli Kemoraa kierrettyä. Lukko pitäs olla kaikissa etuvetosissa vakiona niin rata ja katukamppeissa, sillä nimittäin muuttuu ajettavuus 100x paremmaksi. Pitäsköhän sitä käydä ens kesänä muutama kierros kiertämässä omallaki vaikka mutkaan ei taivu ja suoralla ei oo pitoja.  ;D

Toi BTCC S40 on kyllä niin makea kampe!  8)

Saakohan samppasportin kautta valittua nuo jäykemmät jouset?

Ilmoituksessa luki jousijäykkyyksitä
Jousijäykkyys edessä: 7,5 kg/mm
Jousijäykkyys takana: 5,3 kg/mm

Millä jäykkyyksillä ne olis hyvä olla rata-ajoa silmällä pitäen?
« Viimeksi muokattu: 14.02.2013, 19:27:34 kirjoittanut Hermann »
citikka

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: V40 laihdutus.
« Vastaus #10 : 14.02.2013, 19:36:35 »
Tossa sisustaosien poistossakin oli joku vuosimalli/joku muu kriteeri.
Vanhemmista vehkeistä saa poistaa suhteellisen mielivaltaisesti kaiken turhan pois, mutta "uudemmista" et saa irrottaa oikeastaan mitään.

Edit: Siis, jos tieliikenteeseen meinasit.

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Vs: V40 laihdutus.
« Vastaus #11 : 14.02.2013, 19:42:12 »
E-hyväksyntä taisi olla tämä mystinen juttu ja muistelisin sen tulevan vuonna -96 korjatkaa jos väärässä. Tämän jälkeenhän esim alustan muutos vaatii alustasarjalta hyväksyntätodistuksen.

Poissa VulvaS40T4

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 361
  • Volvo S40 T4 707hv / 655nm 2.8bar
    • VulvaS40T4
Vs: V40 laihdutus.
« Vastaus #12 : 14.02.2013, 21:40:57 »
Samppa Samppasportilta osaa auttaa niissä jousijäykkyyksissä joten kysyppä siltä. ;)
www.x40fin.com
402m : 12.9s @ 200km/h 
1609m : 308km/h

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2397
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: V40 laihdutus.
« Vastaus #13 : 14.02.2013, 22:00:38 »
Ilmoituksessa luki jousijäykkyyksitä
Jousijäykkyys edessä: 7,5 kg/mm
Jousijäykkyys takana: 5,3 kg/mm

Millä jäykkyyksillä ne olis hyvä olla rata-ajoa silmällä pitäen?
Suuntaa antavasti, mein rata855sessä
edessä 8kg (+vakaajan poisto)
takana 16kg
Noihin päädyttiin useamman konsultoinnin jälkeeen, joista sitten liikutaan tarpeen mukaan suuntaan jos toiseen. Painon puolesta, yllättävästi 855 ja v40 aika samoissa  :o
240(TDIC) -84 - purussa * 760TurboIC-90 B230ft+AW71(?)  * Volvo 145 Express--- YVloota täynnä, laita mailia!
855 RACE. http://sites.google.com/site/trelletendurance/ Vitoskoneen V*ttuilut 2 - 0 107RaceEngineering

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa Brick

  • Mr John Doe
  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 644
Vs: V40 laihdutus.
« Vastaus #14 : 14.02.2013, 22:03:28 »
Tossa sisustaosien poistossakin oli joku vuosimalli/joku muu kriteeri.
Vanhemmista vehkeistä saa poistaa suhteellisen mielivaltaisesti kaiken turhan pois, mutta "uudemmista" et saa irrottaa oikeastaan mitään.

Edit: Siis, jos tieliikenteeseen meinasit.

Ja miten meikäläinen ei ole yhtään yllättyny. Kyllä Suomi on Suomi.
Kriteereinä kun olivat:
-Pitää kilvissä siirtymistä radalle silmälläpitäen
-Etuvetoisuus
-Keveys
-Helppo tehonlisäys mahdollisuus

Pitää kai sitten ostaa vaan joku siisti civikki.
citikka

 

Carwist  Race.fi