Kirjataanpas nyt ongelmaa tänne julki, jos joku osaisi auttaa. Eli nyt on uutta kone pakettia testailtu ja ajeltu jo hyvän matkaa, kyllähän tuo eteenpäin vie. Kone ollut nyt käytössä 2.5vk. Sitten itse kysymyksiä.
Tosiaan kun kasasin koneen, ja sain sen jonkunlaiseen ajosäätöön, oli pikkukierroksilla ongelmia, mutta kun sain koneen hereille (2-3000rpm) niin sillon
lähettiin ja lujaa, ja oli TODELLA kierrosherkkä. Sitten menin ropeltamaan kaasareita kun testasin toista vivustoa niihin, jota en saanut toimimaan, kasasin entiselleen, ja koeajolla veto oli hävinnyt. Tasaisen laiskasti se kiihtyi, ei lähelleekkään sitä mitä aiemmin oli. Ja kierrostenkin nousu (paikallaan kaasuttaessa) hidastui ainakin puolella ?
Huomio tässä välissä että ajoin viikon ajan ilman ilmanputsareita, koska ei ollut mitään laittaa, tilauksessa oli kyllä, enkä ajanut kertaakaan hiekkatietä, asvaltitkin oli normaalipuhtaita. Tuo vivustokokeilusäätö oli sen viikon puolessavälissä.
Sitten putsarit tuli ja heti kiinni. Mielestäni ei vaikuttanut mihinkään käynnissä eli hyvin virtaa. Pari päivää sitten otin kaasarit auki kun auto kävi röpöttämään pahasti eikä enää jaksanu käydä. Oli toisesta irronnut se ohjuri joka estää alipainemännän pyörimisen. Kyllä oli sydän kurkussa hetken, ennenkun tajusin että se ei voi päästä moottoriin, ja löytyikin tippuneena vivuston päälle kun avasin kaasarin. Niin nyt säädin ohjeen mukaan kaasaritviimeisen päälle tarkasti, silleen että niitä testinipukoita nostamalla käynti ei paljon heilahtanut. Ne on nyt hyväntuntuiset, auto puksuttaa pienellä kierroksella ykköselläkin tosi tasaisesti, ja vääntöä tuli ihan alapäähän tosi mukavasti, takakumi inisee melkein normilähdössä.
Mutta, edelleen on tuo ongelma että kiihtyvyysveto on ihan olemattoman laiskaa, ja paikallaan kaasuttaessa laiskasti ottaa kierrokset, kyllä se korkealle ne nostaa toki nytkin, mutta reippaasti hitaammin kun sillon alussa. Ja tosiaan mihinkään muualle en koskenut kun kaasareihin sillon.
Mietin tuota kuumeisesti että raiskasinko moottorin ajamalla ilman ilmanputsareita sillä, mutta se teho hävisi laakista kun olin roplannut kaasareita, eli en usko että kone kulunut pilalle. Koneeseen ilmestynyt myös outo säksätysääni, kierrosteen mukaan kuuluva sellanen suhahteleva ääni, alussa sitä ei ollut. Bensankulutus on mielestäni kasvanut kokoajan (ajotapa samanlainen kokoajan). Missä vika

Kone siis b20 030", alakerta on kovasti kevennetty, tasapainotettu, kantena KG:n steg 5/6 kansi, 46/40, 84mm, Isot kanavat, tuplajouset, R nokka, peltisarja, 2" putki, Tupla SU hs6. (Jos tiedolla merkitystä).