KL-varaosat  Race.fi

Volvo 854 T-5R -95 "Immortal"

  • 177 Vastauksia
  • 62212 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa NordicR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 744
    • äRRä
Vs: Volvo 854 T-5R -95 "Immortal", syyskuvat sivulla 6
« Vastaus #90 : 10.03.2015, 20:24:18 »
Terve kaikille pitkästä aikaa !

Tapahtunut vaikka mitä viimisen kuukauden aikana pätkälle:

- Tukivarret asenneltu
- Lisämittarit telineineen suht nätisti asenneltu
- Takakaaret mankeloitu lekalla
- H-profilit + SPM:n laakerit + ARP 2000- pultit
- Lohkoon hiottu lovet veiveille
- Turbon kanittavaan peitetulppaan smirgelöity pyöreä lovi jvesiputkea varten
- GLT- nokat asenneltu
- Ajonestovika korjattu toivottavasti lopullisesti



Hain auton edellisviikonloppuna talvisäilöstä ja aloin ottamaan vetoja tosissaan. No, 20km pysty ajamaan ja alko kalkatus alakerrasta... 5 sek mietintä ja täysi varmuus, että vakioveivit levis. No, tilailin viime viikolla touhutonnilla kaikkea tarvittavaa (GLT- nokat + siniset suuttimet plussana) ja hinasin auton lauantai-aamuna kaverin sedän verstaalle. Maanantaina iltapäivästä auto olikin taas 100% iskussa, entistäkin hehkeempänä. Kalamiehelle suuren suuret kiitokset vinkeistä ja osalinkeistä !!! Multa voi kysyä ohjeita ja linkkejä tästä eteenpäin. Kenonit:lle lähtee myös kiitos, kun lainasi MAFfia ja tuli pajalle jeesaamaan !

              Osat kasassa perjantaina, veivit ja nokat käytin Tammer Dieselin kautta.

              Kansi purettuna ja männät tuupattu ylös.

               Kevyt ero orkkiksen ja h-profilien välillä

           Valmiina  S* , mutta paskasena  ::)



Enempää kuvia ei oikeastaan löydy, koska oon huono ottaan kuvia :D Ei vieläkään tajua, että on tiistai, kun tuli oltua käytännössä la-ma koko ajan pajalla eikä edes syömään ehtinyt. Vetoja löytyy erittäin kivasti ja penkkiin ois tarkotus mennä lähiaikoina  :P Jos ei 300 mee puhki niin ketuttaa suunnattomasti  :D

Hommassa oli kolme ongelmaa, joista yksi oma vika:

- Yksi veivi ihan vähän alimittanen (veti momenttiin, niin ei pyöriny kone kunnolla. Hivasi ihan pikkasen pois, niin ongelma ratkastu)
- Ajonestolta meni johto poikki ja meni varmaan 4h aikaa löytää vika. Keulan relepaketin yksi rele on kytketty ajonestoon ja sieltä katkennut johto löytyi hirveellä tuurilla !
- Ei osunut ykkösellä jako kohilleen (hampaan pielessä imu ja pako), kun koitin tykittää auton kasaan jo sunnuntaiksi ja merkkasin vanhojen nokkien mukaan merkit vaan uusien nokkien hihnapyöriin. Ei jaksanut sitten tarkistaa nokkien takapäästä jakoa kun laiska kiva kaveri olin  :buck2: Tuli otettua jakohihnakin vissiin 4 kertaa irti  :o


HOXHOX ! Suuttimista kyssäri, voiko noi siniset suuttimet laittaa paikoilleen ihan vakio suutinkiskolla, koska siniset suuttimet on n. 5mm lyhyemmät kuin vakiot vai vaatiiko oman kiskonsa (ei tullut mukana) ?
« Viimeksi muokattu: 10.03.2015, 20:29:31 kirjoittanut NordicR »
EX 740 x 3, S80, 960           
854 T-5R "immortal"
V70 D5 6v-man. Classic

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2248
Vs: Volvo 854 T-5R -95 "Immortal" H-profilia + nokkia asenneltu
« Vastaus #91 : 11.03.2015, 15:37:38 »
Ai se on nyt jo valmis? Mitenhän hitossa mulla meni tässä hommassa rehellisesti joku 30x kauemmin.  :D

Joku voisi piruuttaan kirjotella jonkinmoisen FAQ:in tosta veivijumpasta? Tuntuu kuitenkin suht yleinen operaatio olevan.

Poissa NordicR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 744
    • äRRä
Vs: Volvo 854 T-5R -95 "Immortal" H-profilia + nokkia asenneltu
« Vastaus #92 : 11.03.2015, 17:06:44 »
Ai se on nyt jo valmis? Mitenhän hitossa mulla meni tässä hommassa rehellisesti joku 30x kauemmin.  :D

Joku voisi piruuttaan kirjotella jonkinmoisen FAQ:in tosta veivijumpasta? Tuntuu kuitenkin suht yleinen operaatio olevan.
Ois ollu jo sunnuntaina, mutta toi jaon hampaalla heittäminen + ajonesto + veivin mittavirhe sekotti aikataulua  :buck2: Lauantaina meni 12h + sunnuntaina 14h + maanantaina 5h että sai kasaan. tuli toki aurauksia säädettyä ja kaarta mankeloitua samalla. Ehkä 15-20h menis jos toistamiseen tykittäis  :D

Voisin itekkin kirjotella FAQ:in kyseisestä operaatiosta, kun vaan on sopiva hetki. Muija ei oikein ymmärtäny kun ei viikonloppuna ehtiny sille edes soittamaan kertaakaan  ::)
EX 740 x 3, S80, 960           
854 T-5R "immortal"
V70 D5 6v-man. Classic

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Volvo 854 T-5R -95 "Immortal" H-profilia + nokkia asenneltu
« Vastaus #93 : 11.03.2015, 17:26:12 »
Muija ei oikein ymmärtäny kun ei viikonloppuna ehtiny sille edes soittamaan kertaakaan  ::)
Hyvin harvoin ne tuntus näistä hommista ymmärtävän yhtään mitään. Aika monelta olen kuullut, että muijan mielestä esim. taka-akseliston vaihto on kuulemma tunnin työ, eikä tallilla voi moottorinkaan vaihtoon mennä neljää tuntia pidempään.

Eräs kaveri kyllästyi akan nalkutukseen, viskas työkalupakin ja tallin avaimet emännän syliin ja huuti: "TEE SITTEN ITTE KUN KERTA TIEDÄT!!" ja läks kapakkaan koko illaksi (oli emännän autossa jarruremontti päällänsä). :2funny:

Poissa NordicR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 744
    • äRRä
Vs: Volvo 854 T-5R -95 "Immortal" H-profilia + nokkia asenneltu
« Vastaus #94 : 12.03.2015, 09:52:42 »
Joo, kyllä sitä tais tulla ittekkin mainittua emännälle yöllä että tuu itte kokeilemaan  :2funny:

Moottorin vikavalo sammui eilen, 300km piti ajaa että kuittasi valon pois. Syttyi tosiaan, kun unohtui eka kaasuläpän asentotunnistimen liitin irti. 350km tullut nyt ajeltua ja eilen kattelin töissä nosturilla löytyykö öljyvuotoja. Ainoa paikka oli koneen etupuolella, mutta kannen eikä öljypohjan välistä öljy ole tullut, joten taitaa olla ylitte kaatamiani öljyjä  :crazy2: Ainoa paikka, josta periaatteessa vois vuotaa on öljynpaineanturi, mutta aika oudolta kuulostaa. Jäähynesteet ja öljyt oli molemmat ihan tapissa  :)

Vetoja tuntuu olevan aika runsaasti enemmän, mitä 16T:llä ja vanhoilla nokilla. Käy melkein sääliksi kytkintä  :2funny: No, 6 lapanen sintterilevy sitten vaan tilalle jos alkaa lipsumaan.
EX 740 x 3, S80, 960           
854 T-5R "immortal"
V70 D5 6v-man. Classic

Poissa NordicR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 744
    • äRRä
Vs: Volvo 854 T-5R -95 "Immortal" H-profilia + nokkia asenneltu
« Vastaus #95 : 14.03.2015, 11:20:29 »
Eilen sytty Tampere- Loimaa matkan puolessa välissä kaikki varotusvalot mittaristoon ja ajattelin vaan, että mittari sekoilee. No, ei sekoillut, vaan ilmeisesti virtalukonpohja. Ei antanut herätettä laturille --> ei ladannut --> pääsin niukin naukin porukoille.

Mittasin latausjännitteen = ei lataa. Annoin lisämaadotuksen = ei lataa. Lopulta veivasin avainta hetken --> varotusvalot sammu ---> lataa taas 15V.

Toimi koko illan normaalisti. Tuli pestyä auto huolella oikein  S* Ei saa kakkosella pitoja sitten millään. Ei ratti suorassa, ei porukkaa täynnä, ei mitenkään  :arkkupakastin: :3/4 jättää sen: Ekat raidat piirrelty Loimaan torisuoralle  :D
EX 740 x 3, S80, 960           
854 T-5R "immortal"
V70 D5 6v-man. Classic

Poissa Kenonit

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 986
  • Tornio
    • Flickr
Vs: Volvo 854 T-5R -95 "Immortal" H-profilia + nokkia asenneltu
« Vastaus #96 : 14.03.2015, 12:10:00 »
Perkele ku oma levis maanantaina. Oisin tullu auttaa viivojen piirrossa :2funny:
Nykyiset: Bmw E39 ///M5 -00, V70 D4 -15
Entiset: S60 D4 AWD -17, V50 1.6d -09S80 D5 -05, 855 t-5r -95, S80 D5 -05, 3x Bmw ///M5 sekä kasa volvon ja vagin romuja...

Poissa NordicR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 744
    • äRRä
Vs: Volvo 854 T-5R -95 "Immortal" H-profilia + nokkia asenneltu
« Vastaus #97 : 31.03.2015, 20:22:02 »
1300km tullut ajeltua konerempan jälkeen. Nyt auto seisonut porukoiden autokatoksessa pari viikkoa, kiitos naurettavan ja hermoja raastavan takatalven  >:(

Sen verran tullut ajeltua, että huomasin afr:n olevan täyskaasulla suunnilleen 12,5-13,0 (2500-6500rpm) eli laihalla kävi aika rajusti. AFR:n tulisi olla siinä 11 tietämillä tai vähän allekkin täysvedossa.

Ratkaisin ongelman asentamalla ostamani siniset suuttimet vihdoin paikoilleen. Suuttimet näyttivät koneremppaa tehdessä äkkiseltään liian lyhkäisiltä, mutta ihan saman mittaiset ne olivat kuin vakio oranssitkin.

AFR tippui heti tyhjäkäynnillä 1,5-2 pykälää rikkaammalle. Täysvedossa luokkaa 10,5-11,5 nyt samalla kierrosalueella kuin yllä. Laitoin tankkiin vielä suuttimien putsausaineen, tuskin siitä haittaakaan on. Penkkiin tarvis päästä, mutta muitten vastaavia penkkilukemia tutkinut ja tullut tulokseen, että 320-330hp ja noin 500nm aika lähellä totuutta. Vedot parani huomattavasti vielä suuttimilla. Myös ohjelmoitava moottorinohjaus houkuttelee suunnattomasti, rahatilanne ei nyt vaan salli hankintaa  :-\

Sain myös kuningasidean kl-varaosilla vieraillessani. Kultasta plasti lackia tarttui purkki kokeeksi matkaan, koska vanteet alkaneet kyllästyttämään. Huomenna alkaa pääsiäisloma niin pääsee dippaamaan loput kolme vannetta  S* Alla keväistä kuvaa ärrästä ja vannepornoa  S*





 
EX 740 x 3, S80, 960           
854 T-5R "immortal"
V70 D5 6v-man. Classic

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2289
Vs: Volvo 854 T-5R -95 "Immortal" H-profilia + nokkia asenneltu
« Vastaus #98 : 31.03.2015, 20:49:30 »
Väriyhdistelmä näyttää maukkaalta! S* Odotellaan kuvia kun saat vanteet alle asti...
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa NordicR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 744
    • äRRä
Vs: Volvo 854 T-5R -95 "Immortal" H-profilia + nokkia asenneltu
« Vastaus #99 : 31.03.2015, 21:02:14 »
Väriyhdistelmä näyttää maukkaalta! S* Odotellaan kuvia kun saat vanteet alle asti...
Oli oikein positiivinen yllätys, kun näin itekki auton aamulla vanne alla  S* Oikein puhdas kultanen sävy tossa dipissä  :)

Huomenna tosiaan loput kolme vannetta työn alle ja torstaina näkee kokonaiskuvan, jos kaikki menee ok  :)
EX 740 x 3, S80, 960           
854 T-5R "immortal"
V70 D5 6v-man. Classic

Poissa Maxxxed

  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 6144
  • Tjuurboooo
    • Teemu Lehtisaari Photography
Vs: Volvo 854 T-5R -95 "Immortal" H-profilia + nokkia asenneltu
« Vastaus #100 : 31.03.2015, 21:45:18 »
Wau. :) Hyvin passaa kultainen vanne malliin. :) Uskoisin et allakin näyttää hyvältä  :pomo:
Volvo S40 T4 1997 (Kilpuri)
Bmw F25 LCi 20d xDrive M-Sport 2015 (Käyttis)

Poissa JanMac

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 867
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 854 T-5R -95 "Immortal" H-profilia + nokkia asenneltu
« Vastaus #101 : 01.04.2015, 18:12:01 »
Ompa komeet vanteet. Kattelin että ne olis Dotz Mugellot ja että mistä pirusta niitä saa 18" tuumasena. Taitaa olla kuitenkin Roadsterit.
Nämä on siis dipattu sillä (poisrevittävällä) muovipinnotteella?
S80 Executive D5 AWD

Poissa NordicR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 744
    • äRRä
Vs: Volvo 854 T-5R -95 "Immortal" H-profilia + nokkia asenneltu
« Vastaus #102 : 01.04.2015, 18:39:58 »
Ompa komeet vanteet. Kattelin että ne olis Dotz Mugellot ja että mistä pirusta niitä saa 18" tuumasena. Taitaa olla kuitenkin Roadsterit.
Nämä on siis dipattu sillä (poisrevittävällä) muovipinnotteella?
2 x jep. Roadster HG:t ja aidolla dipillä (Plasti Lack nykyään) dipattu. Kohta pääsee työstään loput 3 ja heittää lenkkiä pätkällä pitkästä aikaa  S*
EX 740 x 3, S80, 960           
854 T-5R "immortal"
V70 D5 6v-man. Classic

Poissa aprilli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 470
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 854 T-5R -95 "Immortal" H-profilia + nokkia asenneltu
« Vastaus #103 : 01.04.2015, 20:40:28 »
Onpas se tuossakin kuvassa hyvän näkönen. Melkeen ei kyllä malttaisi odottaa miltä näyttää, kun saat nuo vanteet alle.. Mielikuvittelis että tulis aika pirun siisti  8)
V70R AWD '98 + 142 B230FT '70
ex: 854 T5 '96  +  854 GLT '93 + 744 B230F '88

Poissa wäiski12

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 75
Vs: Volvo 854 T-5R -95 "Immortal" H-profilia + nokkia asenneltu
« Vastaus #104 : 02.04.2015, 20:03:56 »
hmmm. . Tuo kultainen plasti lack... niitten sivulla lukee että käytettävä aina perus värin päälle... että se on ns. Ehoste sille perus värille. ...
Laitoit sä vaan pelkkää kultaa tuohon? ?

Ei siinä etteikö ois hieno :pomo:
iteki ettiny kulta kumia... ja on arvelluttanu ostaa tuota ku tommosia kirjoittelee niitten sivulla...
Nykynen ajokki: volvo s70 vm.97

 

Proturbo  Autodiagnoosi