Ei tässä vielä mitään päätöksiä ole tehty, voihan se olla että vinomoottori jää ja tuo kansi saa alleen 2,3 alakerran. Eiköhän silläkin irtoa hieman lisää voimaa ja varsinkin alakierroksille. Itseä kun ärsyttää suunnattomasti tuo pikkulohkon luonne, aina pitäisi olla yli 3000rpm että jotain tapahtuu...
Samantyylisiä havaintoja moottorista itselläkin, alavääntöä ei mahottomasti löydy. Pieni iskutilavuus ja matala puristussuhde ei anna kovin isoa vaparitehoa, eli ahdin osineen täytyy olla reilassa tai kone et suoriudu edes tehtaan spekseihin. Joku iso hyrrä muuten vakioon koneeseen söis ajo-ominaisuudet lopullisesti.
Rajapaineventtiili paransi omassa vähän tilannetta kun tuo vanha hukkaportin kello taitaa aukeilla jo ennen aikojaan. Aiemmin luulin että tuo magneettiventtiili pitäis kompura-hukkaportin kello linjan tukossa kunnes haluttu paine saavutetaan mut aukihan se on. Siitä ei siis oo heräämiseen varsinaista hyötyä. Eli jos kello on väsähtäny (niinku se todennäkösesti on jos ei vaihdettu) on paineiden nousukin verkkaista. Tietysti onnistuis ehkä viritellä uudemmasta turbovolesta sen paremman venttiilin sinne.
Toi oma 960 nyt toimii ympärivuotisena käyttöautona että tehotavoitteet on maltilliset.
Mut täytyy tutkiskella saako siitä esim. jollain paremmin heräävällä turbolla kutiteltua vähän mukavamman paketin. Myös se 2.3 ft-alakerta löytyis osineen, jos ei sitten nykyisellä iskutilavuudella onnistu.
En meinannu tuolla aiemmalla kommentilla että tää b204ft kone ois mitenkään erityisen hyvä aihio virittämiseen, lähinnä että silläkin on saatu auto kulkemaan varsin ripeästi.
T-femma on hieno kone ja kyllähän ne vitosen murinat on...
