Futurez  Kulkukoira

"S90R" B234FT

  • 481 Vastauksia
  • 156613 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2372
Vs: "S90R" B204FT --> B234FT
« Vastaus #360 : 02.05.2014, 21:13:16 »
Jakopäätä soviteltu tänään, Opel/VW kombinaatiolla mennään. Hyvinhän tuo näytti sopivan ja se alkuperäinen kannessa oleva taittopyörä minkä ei pitänyt mahtua olemaan mahtuikin paikalleen ihan hienosti? Suojamuovejakin sovittelin ja 8v alapään muovista saa pilkkomalla aika lähelle yhteensopivan 16v ylämuovin kanssa. Pientä porrasta jää muovien välille mutta siihen täytyy sitten keksiä jotain.
Öljypumppu, huohotinpönttö ja sen valumaputki löysivät paikkansa. Kampuran takapään stefakopan tiivistettä ei siedettävällä toimitusajalla saanut joten se täytyy huomenna tehdä loppuun tiivistepaperista niin saa sen ja öljypohjankin lopullisesti paikalleen.
Onkos kaikilla tosiaan tällaisessa kombossa vaan sorvissa lyhennetty sitä alkuperäistä kampuran kiilahihnapyörää että apulaitteiden linjaukset osuu leveän jakohihnan kanssa kohdalleen vai onko tähän joku helpompi keino mitä en oo älynnyt?

Pitää kysyä tuosta laatikkoswapista sen verran että onko muilla toiminut kytkin ihan suoraan M90 painelaakerilla ja pottapyörällä+vakioasetelmalla vai vaatiiko jotain muutoksia? TDIC-levyllä siis meinasin kasata.
« Viimeksi muokattu: 02.05.2014, 22:10:46 kirjoittanut 8-pätkä »
V60 D3 Inscription -20
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6616
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: "S90R" B204FT --> B234FT
« Vastaus #361 : 03.05.2014, 08:17:37 »
Pitää kysyä tuosta laatikkoswapista sen verran että onko muilla toiminut kytkin ihan suoraan M90 painelaakerilla ja pottapyörällä+vakioasetelmalla vai vaatiiko jotain muutoksia? TDIC-levyllä siis meinasin kasata.

Eikös sinne kytkinhaarukan kuulan alle pitänyt laittaa joku about 10mm holkki, jotta haarukka tulee lähemmäs asetelmaa ???

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2372
Vs: "S90R" B204FT --> B234FT
« Vastaus #362 : 03.05.2014, 08:29:59 »
Eikös sinne kytkinhaarukan kuulan alle pitänyt laittaa joku about 10mm holkki, jotta haarukka tulee lähemmäs asetelmaa ???
Sitä tässä arvoin kun ei oikein tullut ketään mieleen joka olisi swapannut M90:n ja käyttänyt vakioasetelmaa. Kaikilla kun tuntuu olevan se bemarin sre. Hieno jumpata laatikkoa pois sitten kun ei pelaakaan... >:(
« Viimeksi muokattu: 03.05.2014, 08:36:50 kirjoittanut 8-pätkä »
V60 D3 Inscription -20
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6616
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: "S90R" B204FT --> B234FT
« Vastaus #363 : 03.05.2014, 08:57:50 »
Sun pitää mitata alkuperäisestä laatikosta painelaakerin etäisyys kaavelin kiinnityspinnasta ja sitten shimmata M90:n haarukka samoille mitoille. Työsylinteri ym. osat pitää tietysti olla sitten paikallaan.

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2372
Vs: "S90R" B204FT --> B234FT
« Vastaus #364 : 03.05.2014, 09:03:25 »
Sun pitää mitata alkuperäisestä laatikosta painelaakerin etäisyys kaavelin kiinnityspinnasta ja sitten shimmata M90:n haarukka samoille mitoille. Työsylinteri ym. osat pitää tietysti olla sitten paikallaan.
Näinhän se pitää tehdä, harmi vaan kun se laatikko on jo myyty. Vaan eiköhän tuolta tallinperukoilta jostain M46 löydy..
V60 D3 Inscription -20
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa TopiK

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 279
Vs: "S90R" B204FT --> B234FT
« Vastaus #365 : 03.05.2014, 09:38:19 »
Pitää kysyä tuosta laatikkoswapista sen verran että onko muilla toiminut kytkin ihan suoraan M90 painelaakerilla ja pottapyörällä+vakioasetelmalla vai vaatiiko jotain muutoksia? TDIC-levyllä siis meinasin kasata.
Mulla on 2 satkussa pottapyörä + TDIC -levy + -763 SRE + vakio M90 painelaakeri, ja toimii ihan normaalisti, eli ei oo laitettu ylimääräsiä shimmejä mihinkään väliin. Joidenkin mielestä voi tosin olla aika alhaalla ottava kytkin, kun ottaa jossain puolessa välissä polkimen liikematkaa kiinni. Mutta omasta mielestä sen kuuluu noin ehjässä autossa toimiakin.  :)
Volvo v70 d3 -12
Volvo 740 b230fk+m90 -90 (380whp 638Nm)
Volvo 740 b230fk+m90 -89

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2372
Vs: "S90R" B204FT --> B234FT
« Vastaus #366 : 03.05.2014, 22:51:07 »
Pientä edistystä taas. Takapään stefakoppa, öljypohja ja vesipumppu lämppärin putkineen paikallaan. Kytkinlevyn ja painelaakerin kävin myös ostamassa.

Noilla romuilla onnistuu jakopään teko, sormikin löytynyt näköjään kuvaan:

Sisustakin sai pikku faceliftin:
V60 D3 Inscription -20
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2372
Vs: "S90R" B204FT --> B234FT
« Vastaus #367 : 04.05.2014, 20:29:46 »
Tehostimen letkut/putket tuli vaihdettua tänään kartturin puolelle tulevaa pumppua varten. Tässähän oli alunperin pumppu kuskin puolella. Kuuluisiko niiden letkujen mennä tuolla etupalkin ja vakaajan välissä puolelta toiselle? Meinaan mulla on nyt kyllä ihan siinä vakaajan päällä se painepuolen letku. Eipä sitä banjoakaan sinne hammastankoon oikein väärään asentoon voi saada, vai voiko?
V60 D3 Inscription -20
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2372
Vs: "S90R" B204FT --> B234FT
« Vastaus #368 : 07.05.2014, 21:30:35 »
"B234FT" edistyi taas jonkin verran. Ahdin, pakosarja, öljyntulo- ja paluuputket ja oikeastaan kaikki muutkin moottorin ulkopuoliset osat on paikallaan itse apulaitteita ja jakopäätä lukuunottamatta. Lämppärin vesiputki meinasi tosissaan aiheuttaa harmaita hiuksia kun ei halunnut millään sopia öljyntulon ja hukkaportin kellon kanssa mutta pienellä moukaroinnilla muotoutui hyvinkin sopivaksi. :D Huomenna olis kai toden teolla alettava sovittamaan ne jakopään muovit käypäisiksi niin saa senkin kasata. Kai tää tästä joskus?
V60 D3 Inscription -20
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1137
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Vs: "S90R" B204FT --> B234FT
« Vastaus #369 : 08.05.2014, 06:31:08 »
Kai sä käyt penkittämässä tän sitten sisäänajon jälkeen? ;)
Pihassa: , XC70 2.5T AWD -06, S90 3.0 -98 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90, V70 2.4 -01, 960 16v turbo -91, V70 2.5 20v -97, S70 2.4 -99, V70 2.4 Classic -00

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2372
Vs: "S90R" B204FT --> B234FT
« Vastaus #370 : 08.05.2014, 11:26:59 »
Kai sä käyt penkittämässä tän sitten sisäänajon jälkeen? ;)
Kyllä olisi tarkoitus kesän mittaan käydä penkissä ajamassa lähinnä siksi että saa tsekattua että seokset on ok ja nakutus pysyy kurissa. Teho nyt on periaatteessa sivuseikka tässä projektissa, tulee mitä tulee kunhan ois mukava käyttöalue. Ei se tämmönen lahna mihinkään mene oli sitten 200 tai 250 heppaa...
V60 D3 Inscription -20
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa bolinder

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1539
  • www.vrcf.fi
Vs: "S90R" B204FT --> B234FT
« Vastaus #371 : 08.05.2014, 11:51:47 »
Lainaus
Lämppärin vesiputki meinasi tosissaan aiheuttaa harmaita hiuksia kun ei halunnut millään sopia öljyntulon ja hukkaportin kellon kanssa mutta pienellä moukaroinnilla muotoutui hyvinkin sopivaksi

nuista on olemassa muutama eri versio , ei siellä kyllä liikaa tilaa on .Noita on vielä kiva sovittaa jos kone on irti

Poissa Volvopoju

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 558
  • www.vrcf.fi
Vs: "S90R" B204FT --> B234FT
« Vastaus #372 : 09.05.2014, 11:34:10 »
Sopiko 850 Ratti suoraan?

Siistit vahvistinasennukset, itsekin piti toteuttaa noin, mutta halusin loppupeleissä pitää kumminkin vararenkaan. :D

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2372
Vs: "S90R" B204FT --> B234FT
« Vastaus #373 : 09.05.2014, 13:29:55 »
Sopiko 850 Ratti suoraan?

Siistit vahvistinasennukset, itsekin piti toteuttaa noin, mutta halusin loppupeleissä pitää kumminkin vararenkaan. :D
Siistit ja siistit, johdotuksessa ois siistimistä mutta ei tämä mikään showauto ole. Vararenkaan virkaa ajaa paikkapullo ja tupakansytytinkompura. ;D

Tuo on mk2 960:n ratti. Muuten käy suoraan mutta booriosa on lyhyempi, eli vaatii prikan kiinnityspultin alle.
V60 D3 Inscription -20
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2372
Vs: "S90R" B204FT --> B234FT
« Vastaus #374 : 10.05.2014, 22:33:52 »
Jakopää tuli askarreltua nippuun:

Hovikoneistaja teki kanteen pinnapultin jossa toisessa päässä m8 ja toisessa m10 kierteet jotta kiristin passaa hyvin. Samaan nippuun tuli myös 8mm paksu "spaceri" kannen ja kiristimen väliin. Kampuran hihnapyörästä lähti 4mm tavaraa ja viilasin siihen kiilauran. Tuo taittopyöräkin näyttäisi käyvän ihan hyvin vaikka hihnan joutuukin kasaamaan hieman nurinkurisesti paikalleen, eli laittamaan tuon taittopyörän vetävälle sivulle vasta viimeisenä. Jakomerkit osuivat kohdalleen ja kone tuntui pyörivän normaalisti. O0

Soittimenkin tilasin kun tuli vahingossa ohittamaton tarjous vastaan, Kenwoodin KIV-700 1din multimediahelvetti ois tulossa.
« Viimeksi muokattu: 10.05.2014, 22:37:41 kirjoittanut 8-pätkä »
V60 D3 Inscription -20
Suzuki Bandit N1200 -96

 

RallyBaron  Samppasport