Elekma  Autoracing

Team Recycle Racing Finland - V70 D5 -05 geartronic (huoltomuistio) - MYYTY

  • 248 Vastauksia
  • 114581 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Hiltsu

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2369
  • Volvo V70 2.5TDI 1999
Suosittelen vaihtamaan vaikka tuollaiseen kuin mullakin on. SPL Dynamics S-4006.
Tosta tinkimään, ei olis kaukana.
http://maxboom.fi/e107_plugins/forum/forum_viewtopic.php?58012

Mahdollisuuksia ajaa 5-6 kanavat jopa 2 ohmiin. Kokemusta on.
Säätöjä hyvin, suotimet ehkä pikkasen liian jyrkät mutta ei mua ole haitannu.

Omassa 9satkussa siltailin tuon 3 kanavaiseks.

Tuollaista päätettä itsekkin suosittelen, sais soitettua koko auton yhdellä päätteellä :)

Mutta toi hinta! Ihan sairas pyynti... Noita löytyy ihan 80€ kun vähän aikaa selaa markiinoita. Max 120€

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8015
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Tänään vaihdoin Shell Helix Ultra 0w-40 rasvat koneeseen. Suodatin oli Mann filterin valmistetta. Suurin homma olikin pohjapanssarin irroitus ja auton tunkkaus ylös.

Poissa Hurm0s

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2137
  • R = Refinement
Mites tämä lämpeää nyt uuden termarin kanssa näillä pakkasilla...?
Paljonko saa ajella, että on normaalissa lämmöt?
V90 T8 -19  /  V70 D5 Summum -14  /  V50 D5 Summum -08  /  164 Automatic -70

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8015
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Mites tämä lämpeää nyt uuden termarin kanssa näillä pakkasilla...?
Paljonko saa ajella, että on normaalissa lämmöt?

Ei sieltä vieläkään tule kuumaa. Mittari nousee normaaliin alle 10 km ajon jälkeen. Ehkäpä vielä aikaisemminkin.
Kenno menee vielä vaihtoon. Niin selviää sitten onko se kummiskin vajaavirtauksinen. Nyt ei kuitenkaan varpaat enää palele, kuten aikaisemmin muutamassa
pakkasasteessa. Tänäänkin oli mittarissa -17 c kyllä siellä tarkeni ilman ardikkiakin.

Poissa X70R

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 904
    • V70 D5 AWD R-Design -13
Omissa museo kamppeissa tullut testattua pari kertaa Calorstatin tekelettä, kun halvalla sai.
Lämmöt nousi vialliseen termariin vrt. korkeammalle jopa normaaliin tasoon, mutta autoon ei oikeasti lämmintä saanut aikaiseksi. Wahleri tilalle ja kyllä lämpeni kone ja kabiini eri tahtiin.

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8015
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vaihdoin hehkut uusiin, kun tuli sellaset ostettua Mister Autosta samassa kuormassa kuin termarikin.
Hinta oli 2/3 osaa Motonetin hinnoista. Eli kannattaa tilata ulkomailta. Säästää ihan kivasti.

Vitosen hehku oli ihan nokinen ja kakkosen hieman märkä viittaisiko se vuotavaan suuttimeen.

Vaihto oli simppeli. Koneen muovisuojus pois ja koukkupihdeillä hehkun sähköjohto varovasti irti.
8 mm hylsyllä ja jatkovarrella lähti helposti irti. Pitkällä hylsyllä olisi ollut vielä nopeampi homma.

Kaikkiin pääsi nätisti käsiksi ja vaihto oli todella kivuton.

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8015
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Tänään löytyi syy miksi kaiuttimista kuuluu vinkunaa kierrosten kasvaessa. Olin laittanut toisen vahvistimen maadoituksen suoraan akkuun. Muutin maadoitukset runkoon, niin vinkunat loppu. Se miksi olin akkua ruuvaamssa onkin sitten jo aivan toinen juttu :juhau:

« Viimeksi muokattu: 24.09.2015, 21:07:30 kirjoittanut JuHaU »

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8015
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Pientä päivitystä taas eli käyttöhuoltoa. Tällä kertaa auto oli pajalla.

Eli paikoillaan ovat nyt Konin FSD:t ja Volvon sport madallusjouset.



Kulmat säädettiin samalla kuntoon.
Ajosta tuli todella miellyttävä. Rempan yhteydessä vaihtuivat eteen myös koiranluut ja alatukivarret uusilla puslilla. Paikoilleen tuli nyt kuitenkin alkuperäiset puslat, eikä uretaanisia.

Samalla vaihtui myös lämppärin kenno ja Ardicin ylikuumenemissuoja. Oli kiva ajella kotiin kun ukolämpötilamittari näytti pahimmillaan -21 ja lämppäriin ei tarvinnut koskea toisin kuin aamulla menomatkalla vielä, jolloin varpaat paleli.

Kuva alkuperäisesta kennosta. Tein sille virtaustestin Oraksen suihkuhanalla ja kenno ei tosiaan lämmennyt alaosasta juurikaan. Sen voisi vielä teurastaa, niin näkee sisustan tilanteen.



Edit: laikkasin kennon päädyt auki ja alaosassa oli jotain möhnää. Onkohan joskus laitettu erivärisiä nesteitä sekaisin vai mistä johtunee tuo tukkeutuminen. Esti kuitenkin tehokkaasti kierron kennon alaosassa.
« Viimeksi muokattu: 24.04.2014, 12:19:20 kirjoittanut JuHaU »

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8015
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Viime tankillinen meni 6.6 l/100 km mitatulla kulutuksella. Ei hassummin, vaikka ko tankillisella oli myös lämmittimen käyttöä.
Nyt on boksi katolla, niin saa suksetkin helposti kyytiin.


Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8015
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Suosittelen vaihtamaan vaikka tuollaiseen kuin mullakin on. SPL Dynamics S-4006.

Mahdollisuuksia ajaa 5-6 kanavat jopa 2 ohmiin. Kokemusta on.
Säätöjä hyvin, suotimet ehkä pikkasen liian jyrkät mutta ei mua ole haitannu.


Huudin huuto netistä tollasen SPL S-4006:n katsotaan tuleeko perille.

Poissa dometic

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 566
  • V70 D5 --- 240 B???
Mimmonen ohjelma tähän tuli moonlightilla? Kaikki irti ja egr disablointi?
Vikakoodien lukua Torquella Huittisissa.

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8015
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Mimmonen ohjelma tähän tuli moonlightilla? Kaikki irti ja egr disablointi?

Mulla on maltillinen softa, kun on automaatti ja ajettukin jo +400 tkm. Paineet on max noin 1.3 - 1.4 bar. Tehoa pitäis olla sen 200 hv ja vääntöä joku 420 nm.
EGR on edelleen toiminnassa, että lämpee talvellakin ok. Toimii kyllä hienosti ja palvelu on asiallista Moonlightilla. Kiva ajaa maantiellä kun kiihtyy todella ripeesti vielä motarivauhdissakin.

Poissa dometic

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 566
  • V70 D5 --- 240 B???
Mulla on maltillinen softa, kun on automaatti ja ajettukin jo +400 tkm. Paineet on max noin 1.3 - 1.4 bar. Tehoa pitäis olla sen 200 hv ja vääntöä joku 420 nm.
EGR on edelleen toiminnassa, että lämpee talvellakin ok. Toimii kyllä hienosti ja palvelu on asiallista Moonlightilla. Kiva ajaa maantiellä kun kiihtyy todella ripeesti vielä motarivauhdissakin.

Mites vaikutti kulutukseen? Ite kans miettiny jos ottais tommosen maltillisen lastutuksen. Lähinnä ajattelin tommosta 185hp ja 400nm.
Vikakoodien lukua Torquella Huittisissa.

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8015
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Tulipa tiskattua jarrutkin.



Nämäkin voisi kohta laittaa paikoilleen. Tiukemmissa jarrutuksissa tuntuu tällä hetkellä pientä värinää. Olisko nykyiset levyt jo hiukan kuluneet tai kierot.
« Viimeksi muokattu: 13.03.2014, 21:47:31 kirjoittanut JuHaU »

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8015
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Kesärengastus hankittu. Kunhan vaan pakkaset loppuu, niin pääsee ruuvaamaan alle.


 

Carcom Oy  Elekma