Auto on siis Volvo "Hirvilulla" 855 T5 automaatti vuosimallia -96. Ajettu 280tkm. Auton ostin viimevuoden Heinäkuussa joten vuosi pian takana
kovaa ajoa.
Kuva autosta kun ostin:

Aikasemmat autot: Rellu 19 1.4 -95, Fiat brava 1.6i -97?, Opel Astra 1.7tdi -00, Ford mondeo 2.0i gt -97
Taivaspaikka on taattu siis...
Tarinaa tähän astisista ropelluksista:
- Ensimmäisenä kolmen päivän jälkeen auton ostosta paukahti lämmityslaitteen puhallin hajalle. Uuden hommasin motonetista
mikä sitten pamahti syksyllä uudestaan hajalle juuri ennen katsastusta. Laite meni takuun piikkiin ja sain uuden
tilalle ilman suurempia ongelmia siitä plussaa motonetille.
-Uusi ilmansuodatin BMC. Vanha oli aika ristuksen paskanen...
-Venttiilikannen päälle tuli maagisesti öljyä ja sen selvittämisen aloitin vaihtamalla venttiilikannen päälle tulevan huohotinletkun joka oli halkeillut.
Huohotinletkun alasmenevä pää oli mukavassa paikassa ja sai irrottaa suutintukin, imusarjan jne. ennen kuin sai yhden letkun
vaihdettua

Kuvia huohotin partyista:
http://piracy.pic.fi/kuvat/Volvo+Hirvilulla+855+T5/Huohotin+partyt/Tämä ei auttanut, eikä auttanut öljykorkin vaihtokaan.
Viimeisenä vaihtoehtona oli sitten tiivistää venttiilikansi uudelleen. Täältä kyselyä vähän ja sain selville ettei ole tiivistettä
vaan tiivistemassaa välissä. Sitä kyselemään Volvolta ja sieltähän löytyi massaa hyvään hintaan 42€? (muistanko oikein) tuubi. Maukas hinta mutta uudelleen
tiivistäminen auttoi eikä valuta enään mistään öljyä

(Kuvia tästä projektista myöhemmin)
-Turbon by-pass vuosi ja itse turbo alkoi sanelemaan viimeisiä sanoja joten siitä projektia taas kerrakseen. Ostin uudemman 166k ajetun turbon.
Turbon vaihto/asennus kävi yllättävän vaivattomasti! Mitä nyt tuo alasmenevä öljyputki ei mennyt kerrasta kohdilleen ja valutti tallin lattialle litran verran uutta öljyä kun koe käytin autoa

(Tästä setistä myös myöhemmin kuvia tulossa)
-Vanhan turbon purin sekä pesin. Huomasin että laakerit kulunu ja by-passin kalvossa pieni reikä joten ihmekkös tuo jos alkoi vähän yskimään.
Tarkoitus olisi omiin nimiin kasata ja kunnostaa tuo turbo vielä mutta katsellaan sitä rahakkaimpina aikoina sitten.
Kuvia turbosta likasena, purettuna ja pestynä:
http://piracy.pic.fi/kuvat/Volvo+Hirvilulla+855+T5/Mitsubishi+TD04HL-15G/-Lambda temppuili pitemmän aikaan välillä vikavalo paloi ja sitten saattoi mennä kuukausi ettei palanut ja meni sillä katsastuksestakin läpi eli
jotenkuten toimi kuitenkin.
Oikeenlaista lambdaa tuntu olevan vaikea löytää. Volvolta olis saanu heti mutta oli Volvon hintakin. Motonetissa tarjottiin vääränlaista pulikkaa ja piti
rautalangasta esittää että sopiiko tämä nyt turboon sitten. mutta eihän se sopinut. Lopulta löysin sopivaan hintaan Topin autolta ja sai vielä
boschilaisen eli kannatti nähdä vaivaa vähän pulikan eteen.
-Sytytyspuola löi runkoon kipinää ja häiritsi ikävästi auton käyntia

-Perus huoltoa tulpat, virranjakajan kansi, pyörittäjä, bensapumpun rele, uusi akku, ehjä sulakeboxin kansi, öljyt, jäähdytysneste vaihdettu...
-Maski maalattu mustaksi.
Kuvia kulkineesta:
Takapää viime kesänä

Sisustaa viime kesänä

Konehuonetta tällähetkellä (Ensimmäistä kertaa kiinni kaikki muovihilppeet tässä kuvassa joka otettu 24.03.13)

Kuvia löytyy enemmänkin--->
http://piracy.pic.fi/kuvat/Volvo+Hirvilulla+855+T5/Ens vapailla tulossa uusia kuvia ulkoasusta kunhan saan edellä olevat pulikat myös mukaan!
Tulevaa lähiaikoina:
-Jakopää ja vesipumppu remppaa (ei kiirusta, muistutus)
-Uudet 18" kesävanteet odottaa alle laittoa -Takalasien tummennuskalvojen uusiminen (vanhat on jo pois ja jätetty toistaiseksi ilman kalvoja)
-Tuuliohjurit "tupakkamuovit"-Etuvaloihin savukalvot (kokeilu enemmänkin)-Jarruremonttia sekä jarrusatuloiden maalaus
-Takalasin pyyhkiä vekeTulevaa tulevaisuudessa:
-Sisusta muutoksia (nahkapenkit)-Uusi pakoputkisto (Ennen katsastusta koska reikä... )
-Auto maanläheisemmäksi-Ysäri jysäri laitteitten päivittäminen myöhemmin lisää painetta!!
-Korin ylimaalaus (keväällä pakolla)
-Uudet etuvalot
-Takavalot.
-konehuoneen piristämistä ihan inan vain