Edelleen voisi vedota siihen, että talvella testivoittajarenkailla on paljon vaarallisempaa ajella, kuin kesällä halpiksilla. Kesäkelillä kyllä pärjää melkein millä tahansa kumeilla. Ei ehkä kannata ajella päiväsakkorajalla urissa ukkoskuuron aikana ja tähdätä vesilammikoihin tahallaan, mutta ennakoidahan voi kesälläkin?
Tämän pidän mielessä, kun alle on nyt tulossa ensimmäiset kiinakumit. Tosin aiemmin on jo ajeltu sakko-Nokialaisilla pariin otteeseen, sekä nypityillä nastoilla ongelmitta. Kesärenkaissa säästetyt rahat sitten satsataan talvirenkaisiin, silloin vain parasta alle. Valintoja, kuten sanottua...
Vaikka halvat renkaat ei omiin tarpeisiin kävisikään, niin turha muiden valintoja on tuomita tai toisinpäin. Osa käyttää autoa vain kauppamatkoihin ja silloinkin vain hyvällä säällä tajaama-alueella, jolloin on ihan turha satsata vesiliirto-ominaisuuksiin ja hyvään käsiteltävyyteen ääritilanteissa. Monesti sellainen kuski vielä ottaa varovaisemmin huonon sään yllättäessä, jolloin vähän halvempikin rengas välttäisi. Toisaalta sellaiselle kuskille taitaa usein olla helpompi myydä huippurenkaat ja aina kun edellisistä on kulunut kolme milliä pois, koska se on virallinen suositus

Rengasliikkeen asentaja sitten hymyssä suin ajelee ihan turvallisesti vielä kesän niillä hyvillä laaturenkailla ja polttelee kauden päätteeksi kumit katuun, koska varaa on
