Ostin syksyllä DealExtremestä polkupyörään valon. Itse valoyksikkö tuntuu laadukkaalta, mutta akusto ei sitten niinkään ja nythän se hajosi.
Ei ota virtaa vastaan, eikä anna sitä ulos.
LamppupakettiAkusto pois kantolaukustaYksi aamu siis ei vain syttynyt kun olin töihin lähdössä. Ehkä ei ole tykännyt kun olen pakkasessa polkenut kotiin ja sitten hajonnut, kun purkanut viritystä pyörästä.
Sitten yritin ladata yön, eikä laturin merkkivalo muuttunut vihreäksi, kuten olisi pitänyt. Edelleenkään ei valo syty, paitsi nyt tänää sitten taas kokeilua ja valo syttyi. Sekä valo että akusto olivat pöydällä koskemattomina ja toimi. Nostin härvelin käteeni ja liikuttelin akuston juuresta johtoa -> sammui.
Eli tuo patteristo pitäisi nyt avata elmukelmusta ja laittaa kuntoon. Kolvi ollut kädessä ala-asteella joku 15 vuotta sitten (no olihan se hetken viime kesänäkin) ja hiukan epäilyttää. Mitä luulette, kummonen homma toi olisi? Ajattelin ostaa jokatapauksessa uuden akuston tuolta samaisesta kaupasta (millonhan sekin sitten hajoaa) parinkympin hintaan, mutta olis kiva saada tämäkin kuntoon, vaikkka sitten varapatteriksi.
Haluaako joku varsinais-suomalainen tutustua kiinan akkuihin? Axu?

Tosin halvemmalla varmaan pääsen kun ostan vaan uuden setin...