Hardy kestää ihan varmasti vaikka olis 700Nm vääntö kun kestää ne hieman tehokkaammisssakin vehkeissä.
En nyt oikein käsitä miten voit verrata sitä että teettäisit uuden (lyhemmän) kytkinakselin tai vastaavan koneistamossa siihen että ostaisit jonkun ferrarin ja miten taas näistä kumpikaan liittyisi mitenkään "bolt on" osien ostamiseen 
Vetauskuva oli lähinnä sellainen, että kun porukka sanoo että "tein itse", ja sit kaikki hommat on teetätetty muualla, paitsi kokoaminen. Vähän sama kun kävisi samalla ostamassa koko auton kasattuna, kun väittää että on itse rakentanut auton vain kasaamistaan osista.
Kuten jo tässä topicissa olen useaan kertaan todennut, tässä on tarkoitus
OPPIA ITSE TEKEMÄLLÄ KAIKKI ja pitää hauskaa, ei vaan ostaa ja kasata osia.
Tässä kukaan ei ole puhunut kytkinakselin teetättämisestä, kaikki ovat vaan ehdottaneet olemassaolevan lyhentämistä.
Kytkinakseliin kohdistuu noin 700Nm vääntö moottorin toimesta, kytkintä "paukuttamalla" varmasti 2-3x tuo, eli 1400-2100Nm. Vetoakselit ovat katkenneet ihan kesken vedon 2.vaihteella, ei kytkimellä leikkimisellä. Tällöin vetoakseleihin kohdistuu noin 2000Nm vääntö (moottori antaa 664Nm x 2,4 vaihteiston välitys x 2,56/2 (perävälitys jaettuna kahdelle akselille) = 2080Nm. Kytkinakselin halkaisija on 20mm, vetarien halkaisija 28mm. Kumpi katkeaa itse hitsattuna helpommin, miettikää siitä. Tässä ihan puhdasta laskuoppia ja logiikan käyttöä vaan.

Harrastuksen nimissähän tuo menisi, mutta alkaa tämä ottamaan hattuun pikkuhiljaa, kaikki kokeilut kun päättyy ton moottorin kanssa siihen että tulee rautaromua.

Ni mä pistän "rahani" mieluummin siihen että yritetään tehdä sen mukaan mikä EHKÄ voisi kestää, eikä sen mukaan joka 50/50% varmuudella päätyy hajoamaan.
Vaikka ei toi mikään monsterimoottori ole, mutta 664Nm on senverta mahtava vääntölukema, että sillä hajoaa normi voimansiirrosta jo ihan kaikki.

Ja kytkin/kardaaniakselin lyhentämisestä ei enää tartte keskustella, se päätyy 90% varmuudella akselin katkeamiseen, kun niitä on pienemmilläkin tehoilla katkaistu (ihan tehdasvakioakseleita).

Homma etenee nyt sillä tavalla että teen sen boksin vaihdelootan ja perän ympärille 5mm teräslevystä, vahvistan sen perän kardaanilaipan, yritän sovittaa hardyn väliin, sit katotaan.