Autoracing  KL-varaosat

Aloitteleva hifistelijä kyselee tyhmiä

• 325 Vastauksia
  • 135253 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Wolvis

• VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • Iänenpainevammaane volovoimmeene
Vs: Aloitteleva hifistelijä kyselee tyhmiä
« Vastaus #210 : 20.02.2016, 13:27:52 »
Erkkasatsi hommattu ja osien sijoittelu aikahyvin tiedossa, mutta millanen naru mahtuis V70 99 ovien läpiviennin kautta helposti?
Pihakoristeena Lolvo V70 2.5T '97 -myyty-
Pommina Volvo V70 2.5 automaatti '99 -myyty-
Mazda 3 1.6 Touring Business '10
Toyota Avensis 1.8 Valvematic Linea Sol '12

Poissa comanche

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #211 : 21.02.2016, 01:21:14 »
Läpivientiin ei saa lisättyä johtoja. Siellä on liitin. Itse tein uuden läpiviennin. Oveen ja korin uloimpaan peltiin porasin reiän, ruostesuojaus ja läpivientikumit. Korin sisemmässä pellissä hyvissä kohdissa läpiviennit.

Mielestäni jakarit tulee asentaa samaan paikkaan kuin vahvistimet, sen takia vedetty disselle ja midille omat piuhat koko matkan. Myös helpompi tuvelaisuudessa jos haluaa aktiivietupään.

Ovet on ERITTÄIN helppo irroittaa joten kannattaa ottaa pöydälle niin on mukavempi myös asentaa äänieristeet. Eikä muuten pääsisi edes poraamaan noita reikiä.

Poissa Wolvis

• VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • Iänenpainevammaane volovoimmeene
« Vastaus #212 : 21.02.2016, 11:09:20 »
Täytyy kattoa tossa lähempänä kesää, muutenkin tuo kuskin ovi roikkuu. Ja tuo läpiviennin liitin on tiedossa.
Pihakoristeena Lolvo V70 2.5T '97 -myyty-
Pommina Volvo V70 2.5 automaatti '99 -myyty-
Mazda 3 1.6 Touring Business '10
Toyota Avensis 1.8 Valvematic Linea Sol '12

Poissa Huikkoster

• VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #213 : 24.02.2016, 16:05:20 »
960:in erillissarja asentuu tänään tai sunnuntaina. Kaivoin takakaiuttimen irti jonka runkoon laitoin uuden kaiuttimen testimielessä. Ei tarvinnubasentaa ovipahvia heti takaisin niin siksi takaa. Alkuperäinen suunnitelma oli pistää eteen nuo uudet mutta olisiko huono ratkaisu laittaakkin ne taakse?

Poissa Huikkoster

• VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #214 : 24.02.2016, 19:31:29 »
Tämä ratkesi helposti. Takakaiuttimien runko on erilainen kuin edessä :D. Pistetääs ne nyt hetkeks sinne..

Poissa Huikkoster

• VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #215 : 26.02.2016, 17:10:37 »
Mitähän laittaisin etuoviin?

Tällähetkellä 680w vahvistin, takana 6,5" midbassot, edessä diskantit kojelaudassa ja jakosuodin välissä. Laitanko eteenkin vain jotkut midbassot vai onko jotain hifimpää olemassa?

Poissa pomo

• Group A
  • KOFF ROCK!!
« Vastaus #216 : 26.02.2016, 18:08:40 »
Miten tuo teho on jaettavissa?

Poissa Huikkoster

• VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #217 : 26.02.2016, 18:16:02 »
4 kanavainen. Nyt lähtee soittimesta 2x rca joka jakautuu 4x rca:han eli jokaiselle kaiuttimelle saa potkua.

Poissa pomo

• Group A
  • KOFF ROCK!!
« Vastaus #218 : 26.02.2016, 18:42:19 »
Vahvistin ok mutta soitin olis päivitettävissä.  :P
Mutta ei se eteenkin vaihto olis lainkaan huono. Mahdollisimman herkät ja laadukkaat elementit vaan.
Riippuu tietysti mitä tavoittelee. Mä en edelleenkään satsais sikaosastoon yhtään mitään vaan kaikki etupäähän. Kukin kuitenkin tyylillään.

Poissa Huikkoster

• VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #219 : 26.02.2016, 21:11:22 »
Jotenkin ne neljä kaiuttimen paikkaa pitää täyttää. Mulla on sellainen korva että sitä häiritsee jos ei autossa kuule ääntä edestä ja takaa.
Soitinta olenkin miettinyt kun on vanhahko kenwoodi mutta pitääkö olla 4x rca? Sellaiset maksaa hunajakuorrutettuja mansikoita. Vai onko rca lähtöjen määrällä mitään väliä?

Kuuntelin ja hain säädöt kohdilleen kauppareissulla. Lopputulos oli se että revin edessä olevien volvokaiuttimien rca:t kokonaan irti vahvistimesta ja alkoi musa kuulostamaan selkeältä.

Haen sellaista täyteläistä ääntä. Että kuulisi äänet alhaalta ylös ja tarvittaessa kovaa että mahdolliset harmitustilat unohtuu.

Diskantit toimii tosi hienosti. En yhtään kuule mistä päin ääni kuuluu mutta hyvältä kuulostaa.
Keskialueelle kaipaisi jotain eli katson jonkinlaiset kaiuttimet mitkä ei soi ihan niin alas kuin nuo rainbowt (45hz-6000hz). Toimiiko logiikkani?
« Viimeksi muokattu: 26.02.2016, 21:15:51 kirjoittanut Huikkoster »

Poissa Huikkoster

• VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #220 : 26.02.2016, 21:27:37 »
Mietinkö nyt liikaa ja kyselen tyhmiä? Laitan vain jotkut laadukkaat 6,5" kaiuttimet ja olen tyytyväinen ::)

Poissa pomo

• Group A
  • KOFF ROCK!!
« Vastaus #221 : 26.02.2016, 21:49:02 »
RCA lähtöjen määrällä on väliä sillä että miten haluat kaikki toteutettavan. Siitäkin voidaan lipsusua jos käytetään dsp prosessoria.  ;)
Esim. mulla on takaovien kaiuttimet eliminoitu täysin, edessä on erkka sarja passiivisena(jakosuotimella). DSP soitin, jolloin täyteläinen ääni edestä, kohtuullisen keskeltä kojelaudan keskipistettä. Subbari täydentää alatoiston. Tehoa n. 500W kaikkineen.
Tää hifi on oravan pyörä, mitä kukin haluaa. Pitää kuunnella erilaisia settejä jos hyvän haluaa.  ;)

Poissa -karppa-

• Valoisin ajatuksin
  • Grand Luxe Touring
  • Keski-ikäinen jeesustelija
« Vastaus #222 : 26.02.2016, 22:06:03 »
Rca-lähtöjä kannattaa olla kolme paria, jos meinaa pikkaisenkin laajentaa järjestelmää. Jälkikäteen soittimen vaihtaminen voi tympäistä.

Mitä tulee autoon, niin komppaan pomoa, että ääni tulee edestä ja kuljettajan paikalle. Mulla on takana myös aktiivinen järjestelmä, mutta hyvin pienellä ettei häiritse äänikuvaa ja että lapsetkin kuulevat jotain. Näissä hommissa taivas on rajana. Nykyiseen settiin olen erittäin tyytyväinen.
EX: 1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö), 1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö), 2.4 D5 Volvo XC70 (Traktori), Skoda Octavia 2.0TDI Scout (MTM)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
Neliveto diesel farkku vajaa 250 ja melkein 450 sekä AITO neliveto bensa farkku 450Hp/580Nm (Vakio)

Poissa Huikkoster

• VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #223 : 26.02.2016, 23:15:17 »
Tää on juurikin sellainen koukuttava laji että pelottaa. Jos saa kaiken täydelliseksi, hetken päästä pitää parantaa jotenkin. Ja koko ajan hintalaput nousee :D.

Teen nyt niin että etsin jotkut kiinnostavat kaiuttimet ja laitan eteen aluksi. Jos ei tunnu hyvältä, vaihdan etu- ja takakaiuttimia keskenään ja testailen. Nyt jo ääni on paras mitä ikinä ollut minun autoissa. 240:ssä oli 6x9:t irtopöntöissä kontissa ja niihinkin olin jotenkin tyytyväinen ;D.

Poissa pomo

• Group A
  • KOFF ROCK!!
« Vastaus #224 : 27.02.2016, 00:08:13 »
Tämä on ikuisuus kysymys mikä on hyvä. Joku tykkää niistä 6x9:stä takakontissa.  ::)
Riittävän hyvillä etukaiuttimilla, siis erkka sarjalla saa toiston jo riittävästi alemmas kuin monella alkuperäisellä huippu setillä. Mutta sitten kun kuulee jalostetun setin toistoa niin mieli muuttuukin radikaalisti.
Mut näissä seteissä monesti kun joku haluaa myös taakse paremman toiston. Se on aina kompromissi hyvän äänenlaadun kustannuksella. Mä oon sen verran omahyvänen että teen setin itselleni, en takapenkkiläisille.  ;)

Kahella linjalähdöllä olevalla soittimella saa sentään jotain balanssia. Mutta yhellä ei. Käytettynä löytää hyviä soittimia halvalla. Uusi DSP soitinkaan ei kustanna kuin reilu 200€, siis hyvä.

Etupään erkkasarjaan kannattaa satsata reilummin. se saattaa paskemmallakin soittimella yllättää.

Futurez  Kulkukoira