Autoracing  KL-varaosat

Aloitteleva hifistelijä kyselee tyhmiä

• 325 Vastauksia
  • 135104 Lukukerrat

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Wolvis

• VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • Iänenpainevammaane volovoimmeene
Vs: Aloitteleva hifistelijä kyselee tyhmiä
« Vastaus #270 : 10.03.2016, 18:10:05 »
Tartteeko olla digidigi monologi? Ite hommasin Ground Zeron 2-kanavaisen 10" värisyttämiseen.
Tässä ehken enemmän siitä että vahvarista riittää yli 400w 4ohm. Kattelin et sais Digital Designs C3d 2-kanavaisen joka antaa 500w 4ohm sillattuna. Hyvin tolle mun JBL Power 10".
Elikkäste: https://www.powerset.fi/dd_audio_c3d
https://www.hifitalo.fi/spl-dynamics-md-400-2 ois toinen vaihtoehto, ei puuttuis watteja 4ohm kuormasta.
« Viimeksi muokattu: 10.03.2016, 18:20:18 kirjoittanut Wolvis »
Pihakoristeena Lolvo V70 2.5T '97 -myyty-
Pommina Volvo V70 2.5 automaatti '99 -myyty-
Mazda 3 1.6 Touring Business '10
Toyota Avensis 1.8 Valvematic Linea Sol '12

Poissa pomo

• Group A
  • KOFF ROCK!!
« Vastaus #271 : 10.03.2016, 18:41:36 »
Tässä ehken enemmän siitä että vahvarista riittää yli 400w 4ohm. Kattelin et sais Digital Designs C3d 2-kanavaisen joka antaa 500w 4ohm sillattuna. Hyvin tolle mun JBL Power 10".
https://www.hifitalo.fi/spl-dynamics-md-400-2 ois toinen vaihtoehto, ei puuttuis watteja 4ohm kuormasta.
Mun valinta kääntyisi D luokan vahvariin. Eli siihen vaikka mitä ensin ehdottelit.

Kysyin hifitalolta. Jos ei pysty tinkimään midbassojen wateista ja kytkemään laajakaistoja omille kanaville vahvistimeen, sitten vaan radioon kiinni.

Konkka jakosuotimeksi.

Noniin sit päästään elektroniikkaan. Millaiset konkat ja plussaan vai miinukseen? :D
Aiotko laittaa ne diskantit kuitenkin vai noilla laajakaistoilla hoidella ylätaajuudetkin?
Jokatapauksessa ehotan että, laajakaistat ja midit vahvistimen kautta. Ne voi sillä uudella soittimella kytkeä vaikka niin että voi tasapainoo säätää faderilla. Unohdat ne takaovet vallan.  ;)

Poissa Huikkoster

• VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #272 : 10.03.2016, 18:55:55 »
Diskantit kyllä jos tarvitsee. Riippuu korvasta.

Olen jo hylännyt neljä kaiutinta ja takaovet. Rainbowt siirtyy eteen.
Vahvistimelta vaan vaatii sen silloituksen jotta nuo soi puhtaasti. Eihän siinä ole vaihtoehtoja jos ei soittimelta irtoa riittävästi watteja (vaikka ei nuo paljoa vaadi). Tilasin laajakaistat.

Teenkö itse jakosuotimet?
« Viimeksi muokattu: 10.03.2016, 19:01:14 kirjoittanut Huikkoster »

Paikalla HammerDown

• Grand Touring
  • It's Hip To Be Square
« Vastaus #273 : 10.03.2016, 19:16:35 »

https://www.powerset.fi/ground_zero_titanium_gzta_2255x-b
Sain sielukseni vain käytetyn auton
Olet kalleimpani, sinä saatanan kone
Älä hyydy

Poissa pomo

• Group A
  • KOFF ROCK!!
« Vastaus #274 : 10.03.2016, 19:26:34 »
Diskantit kyllä jos tarvitsee. Riippuu korvasta.

Olen jo hylännyt neljä kaiutinta ja takaovet. Rainbowt siirtyy eteen.
Vahvistimelta vaan vaatii sen silloituksen jotta nuo soi puhtaasti. Eihän siinä ole vaihtoehtoja jos ei soittimelta irtoa riittävästi watteja (vaikka ei nuo paljoa vaadi). Tilasin laajakaistat.

Teenkö itse jakosuotimet?
Jos laajakaistat soittimelta suoraan ja midit vahvistimelta. Mistäs sä vedät disseille piuhat?  ::) Älä ala dissejä vahvistamaan, mieluummin ne laajakaistat ennemmin.
Mutta nyt mä en neuvo enempää etten neuvo väärin.  :D

Poissa Huikkoster

• VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #275 : 10.03.2016, 19:47:04 »
Diskantit on samoissa piuhoissa midbassojen kanssa. Jakosuodin jakaa midbassoille ja diskanteille. ???
Vai diskantit soittimen perään ja laajakaistat jakosuotimen kautta samasta kuin midbassot?

Poissa pomo

• Group A
  • KOFF ROCK!!
« Vastaus #276 : 10.03.2016, 21:48:34 »
Diskantit on samoissa piuhoissa midbassojen kanssa. Jakosuodin jakaa midbassoille ja diskanteille. ???
Vai diskantit soittimen perään ja laajakaistat jakosuotimen kautta samasta kuin midbassot?
Diskantit ei tarvi niin paljoa tehoa. Joten riittäis jos olisivat soittimen perässä.
Midien suoto niillä suotimilla millä nytkin ja, oletan että teet jonkun muun suodon laajakaistoille, koska ne toistaa muutakin kuin korkeita taajuuksia. Millasen suodon ne tarvii, siihen en osaa kokemattomuuttani vastata.
Autosoudissa oli joskus joku niitä koskeva artikkeli mutta löydänkö sen lehden, on toinen asia. Jossain se on tallessa muutaman muuton jäljiltä.
Foorumilla on varmasti joku joka tietää jotakin noista asioista. Mutta myöskin TÄÄLTÄ saattais löytyä apua, ainakin kysymällä.

Poissa Huikkoster

• VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #277 : 10.03.2016, 22:56:23 »
Kiitos tuosta linkistä. Justiinsa lähtee homma täysin lapasesta kun alkaa ymmärrys lisääntymään :D.

Ymmärtäis jotain noista jakosuodin laskureista niin pääsisi laittamaan jakotaajuudet juuri niinkuin haluaa. Midien yläpäätä pitää saada alaspäin reippaasti ja laajakaistojen pitää jatkaa siitä. Nyt tulee tulemaan samoja taajuuksia eri suunnista ja tuloksena toistensa kumoavaa mölyä  ::)

Kumoaako laadukas soitin jakosuotimien tarpeen?
Rakennan nyt vissiin passiivista 3-tie järjestelmää ???

https://www.powerset.fi/alpine_cde-w296bt
Siinä olisi kaikki ominaisuudet mitä voi tarvita. Aiemmin linkkaamani 195bt on vastaava mutta 1din kokoisena. Siinä 178bt mallissa ei ole 3-tie jakosuotoja.
« Viimeksi muokattu: 10.03.2016, 23:39:50 kirjoittanut Huikkoster »

Poissa Daiffi

• Grand Luxe
  • **
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #278 : 11.03.2016, 01:20:56 »
Pystyykö SC 901 mankassa olla samaan aikaa erillinen vahvistin ja subi + yatouri kiinni mitenkää järkevästi ?
Exät: Volvo 940 -91 " Vauhtipulkka", Volvo C70 -98, Volvo V70 AWD R -00, Volvo 740 16v -90

Nykyinen: Volvo 940 Turbo -98

Poissa Orlov

• Grand Touring
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #279 : 11.03.2016, 03:00:16 »
Ihan normaali kytkentä, mikä tuossa on mielestäsi ristiriita? Ovat täysin eri väylissä, yatour cd sisääntulossa ja subbarin signaali vahvarilähdössä

Tai sitten en vain ymmärrä :)

Niin, jos alkuperäinen vahvistin on kytkettynä, niin tarvitset sovitteen siihen. Sovitteen jolla saat subbarille linjalähdöt kaapattua. Elikkä tämmösen veijarin

« Viimeksi muokattu: 11.03.2016, 03:16:28 kirjoittanut Orlov »

Poissa Wolvis

• VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • Iänenpainevammaane volovoimmeene
« Vastaus #280 : 11.03.2016, 12:01:14 »
Saattaa mulle sopivin olla toi Rainbow Beat 1+.
Pihakoristeena Lolvo V70 2.5T '97 -myyty-
Pommina Volvo V70 2.5 automaatti '99 -myyty-
Mazda 3 1.6 Touring Business '10
Toyota Avensis 1.8 Valvematic Linea Sol '12

Poissa Dominoteoria

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #281 : 11.03.2016, 18:14:33 »
Moikka!
Liityinpä itsekin foorumille, kun kerran perheeseen on tulossa uusi kärry. S60 vm.2005 on tuloillaan ja veikkaanpa, että allekirjoittanut sahaa tuolla työjuhdalla suurimman osan kilometreistä.

Autossa on tällä hetkellä orkkisvermeet hifin osalta (ja muutenkin). Ajattelin aloittaa päivitykset etsimällä jostakin sopivan 2din-soittimen. Onko teillä arvon harrastajat hyviä ehdokkeja?
Toiveita olisi lähinnä bluetooth Spotifyn mahdollisimman sujuva käyttö, handsfree puhelimeen ja jollakin tapaa olisi hieno, jos navigointikin saataisiin onnistumaan. Ongelmana lienee se, että päätelaitteeseen en haluaisi laittaa yli 500 euroa. Tässä siis lienee syytä tinkiä tuosta navigoinnista ja tehdä se jotenkin puhelimen kautta. Tuota Parrotin järjestelmää olen miettinyt kanssa, mutta se on hieman kallis ottaen huomioon, että siinä menettäisi radion.

Yritän itse tuon asentaa, koska verkko on täynnä hyviä ohjeita. Liittimet ja muut sälät luulen löytäväni Motonetistä ja Biltemasta. Kerraten kuitenkin: "soittimen kehikko", itse sovitin soittimelle ja lisäksi perkuleen kallis rattinappien sovitin. Unohtuuko listasta jotakin?

Kiitos kaikille, jotka aloittelijaa viitsivät vinkata. :)

Poissa hukka

• Hukkapätkä
  • Turbo
    • Mun V70
« Vastaus #282 : 11.03.2016, 18:21:24 »
Kehyksen ja tarvittavat johdot kannattaa hakea merkkiliikkeestä.
Itse ostin juuri 2din soittimen omaan Volvoon.
Valitsin Pioneer avh-280bt. Ei ole navia, mutta kaikki muut herkut on mitä kaipasit.
Autoviihteeltä tilasin ja otin vielä samaan kauppaan perutuskameran.

Autoviihde myy myös rattinappien adaptereita, jos sellaisen haluaa.
V70 mk1. Tdi+man. 1998.

Poissa Dominoteoria

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #283 : 11.03.2016, 18:47:56 »
Kehyksen ja tarvittavat johdot kannattaa hakea merkkiliikkeestä.
Itse ostin juuri 2din soittimen omaan Volvoon.
Valitsin Pioneer avh-280bt. Ei ole navia, mutta kaikki muut herkut on mitä kaipasit.
Autoviihteeltä tilasin ja otin vielä samaan kauppaan perutuskameran.

Autoviihde myy myös rattinappien adaptereita, jos sellaisen haluaa.

Okei. Näin oon vähän selvitellyt asiaa itsekin ja päätynyt, että pioneer voisi olla hyvä merkki.
Miten hankala tuo peruutuskamera on asentaa? Ilmeisesti peruutusvalon johtoon sen saisi jotenkin viriteltyä... Olisi helppoa mennä kortin kanssa kauppaan ja antaa setien puuhata, mutta kun sillein ei oikein opi itse mitään.
Kävipä tässä yksi päivä Biltemassa käydessäni mielessä, että virittäisin Bilteman peruutuskameran auton etu- ja takapäähän. Tuolloin tosin etupään kameran katkaisijaksi kannattaisi varmaan laittaa johdotus esim. sumuvaloon.

Poissa pomo

• Group A
  • KOFF ROCK!!
« Vastaus #284 : 11.03.2016, 18:53:52 »
Powersetissa kans hyvä valikoima soittimia oheistarpeineen.

RallyBaron  Samppasport