KKD Motorsport  Samppasport

Bypass ja dump-valve asennus, korjaus ja keskustelu-topic.

  • 188 Vastauksia
  • 95270 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa miksu01

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1017
    • Facebook
Vs: Bypass ja dump-valve asennus, korjaus ja keskustelu-topic.
« Vastaus #45 : 18.09.2012, 18:31:11 »
Haluaisko joku laittaa kuvan volvon alkuperäisestä bypass joka on paikoillaan ja letkut kiinnitettynä, Haluan nähdä miten se on alkuperäisenä?
« Viimeksi muokattu: 18.09.2012, 20:04:14 kirjoittanut miksu01 »
Käyttis: Volvo 245GL b200k --> b200ft -87 Sininen
2 Käyttis: Volvo 850 SE 2.4 10v -95 viinin punainen

Poissa j_tapio

  • Aluevastaava Oulunseutu
  • Valvoja
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2307
  • www.vrcf.fi
Vs: Bypass ja dump-valve asennus, korjaus ja keskustelu-topic.
« Vastaus #46 : 18.09.2012, 18:38:21 »

hevonen

  • Vieras
Vs: Bypass ja dump-valve asennus, korjaus ja keskustelu-topic.
« Vastaus #47 : 19.09.2012, 07:37:11 »
Haluaisko joku laittaa kuvan volvon alkuperäisestä bypass joka on paikoillaan ja letkut kiinnitettynä, Haluan nähdä miten se on alkuperäisenä?
Mikä auto? Takavedossahan ei mene kuin yksi letku bypassille, jostain imusarjalta kaasuläpän moottorinpuolelta.
Tuossa ylempänähän näkyy j_tapion linkittämässä hyvin etuvedon letkupaikat.

Poissa miksu01

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1017
    • Facebook
Vs: Bypass ja dump-valve asennus, korjaus ja keskustelu-topic.
« Vastaus #48 : 19.09.2012, 08:10:36 »
Mikä auto? Takavedossahan ei mene kuin yksi letku bypassille, jostain imusarjalta kaasuläpän moottorinpuolelta.
Tuossa ylempänähän näkyy j_tapion linkittämässä hyvin etuvedon letkupaikat.

Juu tosiaan unohdin mainita, on siis volvo 240 alkuperäisestä bypassista kyse.
Meinasin vaan että haluaisin konehuoneen näyttävän ulkoa päin alkuperäiseltä turbolta niin kuvasta näkisin minne letkut menee ja mitä kautta ne on vedetty tehtaalta.

Laittaisin kuva siitä pässistä mutta en saa photopukettia toimimaan.. Taaskaan
Käyttis: Volvo 245GL b200k --> b200ft -87 Sininen
2 Käyttis: Volvo 850 SE 2.4 10v -95 viinin punainen

hevonen

  • Vieras
Vs: Bypass ja dump-valve asennus, korjaus ja keskustelu-topic.
« Vastaus #49 : 19.09.2012, 11:28:30 »
Juu tosiaan unohdin mainita, on siis volvo 240 alkuperäisestä bypassista kyse.
Meinasin vaan että haluaisin konehuoneen näyttävän ulkoa päin alkuperäiseltä turbolta niin kuvasta näkisin minne letkut menee ja mitä kautta ne on vedetty tehtaalta.

Laittaisin kuva siitä pässistä mutta en saa photopukettia toimimaan.. Taaskaan
Tuollainen on 700et:ssä, onko samanmoinen?



Poissa hekivimi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 88
  • Fcuk The Fuel Economy.
Vs: Bypass ja dump-valve asennus, korjaus ja keskustelu-topic.
« Vastaus #50 : 19.09.2012, 11:50:00 »


Nyt kun on noin hyvä kuva tosta moottorista niin menee vähän OT:ksi. Mikä toi moottorin kyljessä oleva "letkun" lähtö on lähellä vaihteistoa missä tossa kuvassakaan ole mitään letkua tai muuta kiinni? Tarviiko tulpata, ja tuleekos sieltä jotain mömmöö ulos?

Poissa j_tapio

  • Aluevastaava Oulunseutu
  • Valvoja
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2307
  • www.vrcf.fi
Vs: Bypass ja dump-valve asennus, korjaus ja keskustelu-topic.
« Vastaus #51 : 19.09.2012, 12:01:16 »

Nyt kun on noin hyvä kuva tosta moottorista niin menee vähän OT:ksi. Mikä toi moottorin kyljessä oleva "letkun" lähtö on lähellä vaihteistoa missä tossa kuvassakaan ole mitään letkua tai muuta kiinni? Tarviiko tulpata, ja tuleekos sieltä jotain mömmöö ulos?

Lohkon tyhjennyshana. Siitä saa jäähdytysvedet ulos.

Poissa hekivimi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 88
  • Fcuk The Fuel Economy.
Vs: Bypass ja dump-valve asennus, korjaus ja keskustelu-topic.
« Vastaus #52 : 19.09.2012, 12:32:38 »
Lohkon tyhjennyshana. Siitä saa jäähdytysvedet ulos.


Löysäämällä sen lähdön vai?

hevonen

  • Vieras
Vs: Bypass ja dump-valve asennus, korjaus ja keskustelu-topic.
« Vastaus #53 : 19.09.2012, 12:57:11 »

Löysäämällä sen lähdön vai?
Jep. :)

...tosin joskus on niin tukossa korroosiomöhnästä että pitää kiertää kokonaan irti ja jollain meisselillä sorkkia mömmöt liikkeelle ja sitten tuo letkulähtö takasin.
Ei kannata muuten kiertää liian tiukkaan, on ontto sisältä(tietenkin) ja sivulle poraukset siellä vesitilassa. On helposti entinen jos intoilee rannemomentin käytössä. :knuppel2:
« Viimeksi muokattu: 19.09.2012, 13:13:18 kirjoittanut hevonen »

Poissa hekivimi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 88
  • Fcuk The Fuel Economy.
Vs: Bypass ja dump-valve asennus, korjaus ja keskustelu-topic.
« Vastaus #54 : 19.09.2012, 14:08:57 »


Okei täytyypi pitää mielessä!  ;)

Poissa miksu01

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1017
    • Facebook
Vs: Bypass ja dump-valve asennus, korjaus ja keskustelu-topic.
« Vastaus #55 : 19.09.2012, 14:41:58 »
Se on tuollainen, ite en tiennyt että mikä se on mutta täällä forumilta sanottiin että on alkuperäinen pässi..

Eli tuo keskimmäinen osoittaa turbon suuntaan niin onko se turbon imupuolelle?





Jos ei kellään ole kuvaa niin olisi mukavaa jos joku kertois mihin noi letkut kaikki menee, Tuo pieni menee imusarjaan, ja isot menee toinen turbon imupuolelle ja toinen ahtopuolella mutta kumpi??

Laitoin ton kiinni moottoriin jo valmiiksi ja se tulee samaan paikkaan kun tuossa sinun kuvassa sihen turbon ja pakosarjan viereen. Tuo sinun 1 kuva vaan hämää vai onko meillä jotain eroa näissä :D
« Viimeksi muokattu: 19.09.2012, 14:45:00 kirjoittanut miksu01 »
Käyttis: Volvo 245GL b200k --> b200ft -87 Sininen
2 Käyttis: Volvo 850 SE 2.4 10v -95 viinin punainen

hevonen

  • Vieras
Vs: Bypass ja dump-valve asennus, korjaus ja keskustelu-topic.
« Vastaus #56 : 19.09.2012, 17:20:09 »
Ei oo mitään eroa. Tuo käyrä menee imupuolelle ja se suora tumppi alaspäin menee painepuolelle.
Mun ykköskuvassa se pässi on vaan irroitettu tuosta telineestä joka pitelee sitä kannessa...Jos haluat sen saada nätisti sopimaan, sun pitää hommata jostain 740 ET:n ahtimen imu ja painepuolen letkut. Niihin on valmiiksi vulkanoitu noille lähdöt.

Poissa ata

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 582
  • www.vrcf.fi
Vs: Bypass ja dump-valve asennus, korjaus ja keskustelu-topic.
« Vastaus #57 : 19.09.2012, 19:23:53 »
Ei oo mitään eroa. Tuo käyrä menee imupuolelle ja se suora tumppi alaspäin menee painepuolelle.
Väittäisin juuri päinvastoin. Ahtimelta lähtee 90´ mutka coolerille ja sen sisäkurvissa on haara, josta suora letku venttiilille. Alaspäin lähtee letku ahtimen imupuolelle.

hevonen

  • Vieras
Vs: Bypass ja dump-valve asennus, korjaus ja keskustelu-topic.
« Vastaus #58 : 19.09.2012, 21:39:20 »
Väittäisin juuri päinvastoin. Ahtimelta lähtee 90´ mutka coolerille ja sen sisäkurvissa on haara, josta suora letku venttiilille. Alaspäin lähtee letku ahtimen imupuolelle.
Hyvä että väitit, näinhän se tosiaan on. Sama pää kesät talvet... :)

Näkeehän sen jo kuvastakin perssilmällään... :-[
« Viimeksi muokattu: 19.09.2012, 21:42:04 kirjoittanut hevonen »

Poissa miksu01

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1017
    • Facebook
Vs: Bypass ja dump-valve asennus, korjaus ja keskustelu-topic.
« Vastaus #59 : 19.09.2012, 22:33:06 »
Väittäisin juuri päinvastoin. Ahtimelta lähtee 90´ mutka coolerille ja sen sisäkurvissa on haara, josta suora letku venttiilille. Alaspäin lähtee letku ahtimen imupuolelle.

Hei mutta perkele mullahan on tuollainen letku jeeeees :D

Ton auton takaluukussa oli paljon b200et osia kun sen ostin  :idiot2:
Käyttis: Volvo 245GL b200k --> b200ft -87 Sininen
2 Käyttis: Volvo 850 SE 2.4 10v -95 viinin punainen

 

Autoracing  KL-varaosat