Nyt kun on käsitelty kiehuva takavetoisen automaattilaatikko jolla ei tee mitään, niin sitten voisi siirtyä takaisin manuaaliaskiin. 
Loppuunkäsitelty? No, ei hitossa, vaan vasta pintasilauksella hipaistu asiaa!

Kyllä se takatuupparin automaagi on mukava loota ajaa, vaikka se tehoa hukkaakin!

Manuaalilla sitä tehoa saisi tienpintaan selvästi enemmän, mutta mukavuuden haluisena maksan sen muutaman wiinalitran sadalle kilometrille lisää siitä, että saan aiheuttaa ituhipeille ihottumaa!

Tässä just nyt täytyy lähteä konttorille 200kg ylimääräisen lastin kanssa kuumentamaan lootaöljyjä.

Lisäjäähdyttimelläni varustetussa merikontissa ne ölpät eivät enää kiehu, vaikka tulisi tehtyä "muutama" nussuttajan ohitus!

Manuaaliaskin veto-ominaisuuksia on jo edellisissä viesteissä käsitelty aikas laveasti! :hello:

Vaikka ollaan oltu kaukana manuaaleista, niin yksi johtopäätös on vedettävä 
Nelisylinterisellä ei kannata vetää isoilla vaihteilla, no ei ne jaksaiskaan... Jos haluat todennäköisemmin vetokäytössä kestävän laatikon, valitse moottoriksi yli nelipyttyinen, mitä enemmän sylintereitä sen parempi.. Eikai tuokaan toiseltakaan kantilata katsottna yllätä, kun useampisylinteriset ovat yleensä tehokkaampia ja sitä kautta myös lootan mitoituksen pitäisi olla jykevämpää.
Liittimesi on hitusen poskellaan (liitin=johdon päätös)!

Kyllä se
rivinelonenkin jaksaa oikein hyvin, kunhan jurbo on kunnossa!
Vaparilla kierroksia on oltava luonnostaan enemmän, että se jaksaa vetää tai iskutilavuutta kaksi-numeroisissa luvuissa!

Sylinterien määrä ei tee autuaaksi, vaan se sylinteristä saatava teho!

Litrateho on se millä moottorin veto-ominaisuuksia arvostellaan vedossa, eikä sylinterimäärä!
Koska milläs hitolla se 60tn kuorma tulee 6-pyttyisen rivikoneen perässä?
Lootan mitoitus on yleensä moottorin/auton omainaisuuksista kiinni oleva asia, eikä sylinterien määrästä!
Tuosta manuaalista, onko niissäkin jotain ongelmia? Turbiini ei ainakaan pyöri vapaana ja nosta lämpöjä.
Manuaalin ongelmia/ominaisuuksia käsiteltiin edellisillä sivuilla aikas pitkälle nyansseihin menevin jutuin!
Manuaalia lämmittää turbiinia lukuunottamatta samat mekaanisen vaihteiston ominaisuudet, kuin tomaattiakin...
Tai jos näin ei olisi, niin perä/manuaali aski pysyisivät aina ympäristön lämpötilassa!

Tarttee olla nähtävästi aivokirurgi tai raketti-insinööri kaavoineen että pystyy vetään Volvolla vaunua.. Minä taidan vuokrata asuntoauton niin pääsee paljon pienemmillä mietinnöillä..Kyllä tuolla Scanialla onkin helppo vetää, ei muuta kun kärry perään ja baanalle..
Kirurgi ja ingenjööri tarvitsevat täsmälleen samaa ominaisuutta, joka
pitäisi julistaa natura-ohjelmassa suojeltavaksi ominaisuudeksi, eli tervettä talonpoikais-järkeä!

Ja niin kaikki elivät onnellisina elämänsä loppuun asti , aamen
Ne, jotka ymmärsivät, tekivät niin!

sori oli pakko, aika korkealentoista juttua ja meni ehkä jo vähän ohi aiheen?
Älä nyt! Eihän tässä ole vielä päästy edes kiitoradalta kunnolla irti!
