Futurez  Kulkukoira

V70 D5 Classic -07 MYYTY

  • 107 Vastauksia
  • 52071 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8015
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: V70 D5 Classic -07 "Hifien" rakennusta
« Vastaus #60 : 18.07.2014, 15:08:36 »
Ei muuta kuin STD mankkari paikoilleen - saa rattinapitkin toimintaan.

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: V70 D5 Classic -07 "Hifien" rakennusta
« Vastaus #61 : 18.07.2014, 15:35:53 »
Itselläni auttoi vinkunaan orggisvahvarin vaihto toisen merkkiseen.
Eli jos on mahkut kokeilla jotain toista vahvaria, niin suosittelen kokeilemaan.

AUH

  • Vieras
Vs: V70 D5 Classic -07 "Hifien" rakennusta
« Vastaus #62 : 19.07.2014, 07:57:55 »
Kuinka vahvistimen heräte menee? Joskus on aiheuttanu ongelmia kun on vedetty samaa reittiä rca:n kanssa.

Poissa Hurm0s

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2137
  • R = Refinement
Vs: V70 D5 Classic -07 "Hifien" rakennusta
« Vastaus #63 : 27.07.2014, 14:00:35 »
Ei muuta kuin STD mankkari paikoilleen - saa rattinapitkin toimintaan.
Mä mielummin kuuntelen rengasmelua kun laitan sen orkkistoosan paikalleen :D
Ja rattinappien toiminta palautuu heti kun saan postista CAN-adapterin, joka juttelee auton väylän ja pioneerin välillä ;)

Kuinka vahvistimen heräte menee? Joskus on aiheuttanu ongelmia kun on vedetty samaa reittiä rca:n kanssa.
Heräte menee kaukana RCA-piuhoista.

Itselläni auttoi vinkunaan orggisvahvarin vaihto toisen merkkiseen.
Eli jos on mahkut kokeilla jotain toista vahvaria, niin suosittelen kokeilemaan.
En usko, että vahvari tuota tekee.
Vaimensin takaluukkua ja samalla jätin RCA-piuhat vähän erilailla, häiriö oli aivan järkyttävä, mutta meni kohtalaisen pieneksi kun vähän järjestelin johdot erilailla.
Eli ongelman ydin on luultavasti akun johtosarja ja sen yli kulkevat RCA-piuhat ja myös osittain sen päällä oleva vahvistin.

Ihan karvanverran tuli tyhmä olo kun kattelin noita asennuskuvia ja tajusin että vahvistinhan tosiaan makaa tuon akun johtosarjan päällä :idiot2:
Täytyy kokeilla nostaa vahvistin irti johtosarjasta ja toivoa että ongelma on siinä.
Tosin vahvarille ei ole muuta paikka kontissa, eli johtosarjan ja vahvarin väliin olisi hyvä keksiä jotain.
Mikäköhän olisi riittävä "eriste" häiriön poistamiseksi...?




Eilen meni aika pitkälti koko päivä kun vahasin auton, pesin pariin kertaan ja vedin claybarilla koko auton läpi, katto ja konepelti tuli paljon paremmiksi. Savella lähti kaikki se karheus pois, oli vissiin pihkaa tai mahlaa tms.
Samalla hankasin vanteiden lipat autosolilla.
Vaihdoin myös etupään koiranluut, pieni alkava kolina poistui. Toivottavasti TRW:n rojut kestää, ei jaksaisi vaihdella noita vuoden välein...
V90 T8 -19  /  V70 D5 Summum -14  /  V50 D5 Summum -08  /  164 Automatic -70

Poissa kempula

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 394
Vs: V70 D5 Classic -07 "Hifien" rakennusta
« Vastaus #64 : 27.07.2014, 17:32:49 »
Mä mielummin kuuntelen rengasmelua kun laitan sen orkkistoosan paikalleen :D
Ja rattinappien toiminta palautuu heti kun saan postista CAN-adapterin, joka juttelee auton väylän ja pioneerin välillä ;)
Heräte menee kaukana RCA-piuhoista.
En usko, että vahvari tuota tekee.
Vaimensin takaluukkua ja samalla jätin RCA-piuhat vähän erilailla, häiriö oli aivan järkyttävä, mutta meni kohtalaisen pieneksi kun vähän järjestelin johdot erilailla.
Eli ongelman ydin on luultavasti akun johtosarja ja sen yli kulkevat RCA-piuhat ja myös osittain sen päällä oleva vahvistin.

Ihan karvanverran tuli tyhmä olo kun kattelin noita asennuskuvia ja tajusin että vahvistinhan tosiaan makaa tuon akun johtosarjan päällä :idiot2:
Täytyy kokeilla nostaa vahvistin irti johtosarjasta ja toivoa että ongelma on siinä.
Tosin vahvarille ei ole muuta paikka kontissa, eli johtosarjan ja vahvarin väliin olisi hyvä keksiä jotain.
Mikäköhän olisi riittävä "eriste" häiriön poistamiseksi...?




Eilen meni aika pitkälti koko päivä kun vahasin auton, pesin pariin kertaan ja vedin claybarilla koko auton läpi, katto ja konepelti tuli paljon paremmiksi. Savella lähti kaikki se karheus pois, oli vissiin pihkaa tai mahlaa tms.
Samalla hankasin vanteiden lipat autosolilla.
Vaihdoin myös etupään koiranluut, pieni alkava kolina poistui. Toivottavasti TRW:n rojut kestää, ei jaksaisi vaihdella noita vuoden välein...

Jotain kumimattoa? Tai, vaikka sitä vaimennusmattoa jos on jäänyt jämäpaloja kun jotain bitumimössöähän se on ja vahvuutta reilu pari milliä.
Audi A4 2.0TFSI quattro -06
Entiset:S60, 940 turbo, 740, 740

Poissa Hurm0s

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2137
  • R = Refinement
Vs: V70 D5 Classic -07 "Hifien" rakennusta
« Vastaus #65 : 27.07.2014, 17:40:07 »
Jotain kumimattoa? Tai, vaikka sitä vaimennusmattoa jos on jäänyt jämäpaloja kun jotain bitumimössöähän se on ja vahvuutta reilu pari milliä.
Tätä itekin mietin, siinähän on kaikenlisäksi alumiinifolio pinnassa.
Paljoa ei kestä vahvaria nostaa, että jäisi edes pieni ilmarako sen ja kontin pohjalevyn väliin...
V90 T8 -19  /  V70 D5 Summum -14  /  V50 D5 Summum -08  /  164 Automatic -70

Poissa Hurm0s

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2137
  • R = Refinement
Vs: V70 D5 Classic -07 "Hifien" rakennusta
« Vastaus #66 : 31.07.2014, 23:24:33 »
Tänään tuli postissa CAN-adapteri rattinapeille, tämä siis: http://axxessinterfaces.com/index.php?main_page=product_info&cPath=12&products_id=197

Äsken kävin sen askartelemassa paikalleen ja toimii laakista.
Neljä piuhaa kiinni ja ekaa kertaa virrat kytkettäessä näpytetään volumea ylöspäin jolloin tuo konffaa itsensä auton kanssa. Helppoa kuin lapsen lyöminen...
Ja mikä parasta, tämähän maksoi kotiin tuotuna alle 60e :)
V90 T8 -19  /  V70 D5 Summum -14  /  V50 D5 Summum -08  /  164 Automatic -70

Poissa sandux

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 297
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 D5 Classic -07 "Hifien" rakennusta
« Vastaus #67 : 05.08.2014, 15:50:14 »
Tulikos tässä vinkumis ongelma kuntoon?
V70 2.5t geartronic -06

Poissa Hurm0s

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2137
  • R = Refinement
Vs: V70 D5 Classic -07 "Hifien" rakennusta
« Vastaus #68 : 05.08.2014, 16:49:09 »
Ei ole vielä ratkennut, kovin paljoa en ole ehtinyt tutkimaan.
Ens viikolla on taas lomaa niin ehtii tekemään jotain...
V90 T8 -19  /  V70 D5 Summum -14  /  V50 D5 Summum -08  /  164 Automatic -70

Poissa sandux

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 297
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 D5 Classic -07 "Hifien" rakennusta
« Vastaus #69 : 05.08.2014, 17:37:30 »
Itellä oli samoja ongelmia kun erillissarjan laitoin vahvistimen kautta. Rca:t otti häiriön siitä johtosarjasta mikä tulee ilmastoinnin paneeliin kiinni, sen johtosarjan päälle kutistesukkaa ja rca:t kulkemaan mahdollisimman kauas siitä johtonipusta niin rupes toimii kunnolla. Ihan hetken etin itekkin vikaa
V70 2.5t geartronic -06

Poissa Hurm0s

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2137
  • R = Refinement
Vs: V70 D5 Classic -07 "Hifien" rakennusta
« Vastaus #70 : 05.08.2014, 17:59:28 »
Itellä oli samoja ongelmia kun erillissarjan laitoin vahvistimen kautta. Rca:t otti häiriön siitä johtosarjasta mikä tulee ilmastoinnin paneeliin kiinni, sen johtosarjan päälle kutistesukkaa ja rca:t kulkemaan mahdollisimman kauas siitä johtonipusta niin rupes toimii kunnolla. Ihan hetken etin itekkin vikaa
Olikohan se just joku sun kirjoittama juttu jonka luin tossa kun selailin foorumia, tota johtosarjaa ajattelin itekin vähän vääntää kauemmas RCA-piuhoista.
Pitää varmaan vähän puukottaa sitä muovikoppaa siellä soittimen takana, ei meinaa millään mahtua kaikki piuhat kulkemaan järkevästi, väkisin tulee sinne soittimen taakse hirveä johtosotku...
V90 T8 -19  /  V70 D5 Summum -14  /  V50 D5 Summum -08  /  164 Automatic -70

Poissa sandux

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 297
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 D5 Classic -07 "Hifien" rakennusta
« Vastaus #71 : 05.08.2014, 21:30:35 »
Olikohan se just joku sun kirjoittama juttu jonka luin tossa kun selailin foorumia, tota johtosarjaa ajattelin itekin vähän vääntää kauemmas RCA-piuhoista.
Pitää varmaan vähän puukottaa sitä muovikoppaa siellä soittimen takana, ei meinaa millään mahtua kaikki piuhat kulkemaan järkevästi, väkisin tulee sinne soittimen taakse hirveä johtosotku...

Sähän voit koittaa tehä sillee et otat sen paketin syliin ja pistät auton käymään ja koitat että vaikuttaako se, mulla tuli ihan hirvee häriö kun rca pääsi koskemaan siihen ilmastoinnille tulevalle johtosarjalle, heti ku otti mankan pois ni häiriö vaimeni, sillee pääsin ite jäljille.
V70 2.5t geartronic -06

Poissa Hurm0s

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2137
  • R = Refinement
Vs: V70 D5 Classic -07 "Hifien" rakennusta
« Vastaus #72 : 14.08.2014, 13:08:16 »
Pitkään ja uskollisesti palvellut Pioneer deh-p88rs sai väistyä Alpinen tieltä.
Foorumilla tuli vastaan myynti-ilmoitus tuollaisesta IVA-W505R:stä ja PXA-H100 prosessorista ja vieläpä ihan kohtuuhintaan. Pakkohan ne oli ostaa pois kuleksimasta.
Eniten tuossa pioneerissa harmitti se, ettei musiikkia saanut toistettua USB:ltä, ainoastaan levyltä tai ipodista.
Ipod oli taas talvella huono, sillä pakkasella sen akku kyykkäsi aivan tyhjäksi ja soitin heräsi vasta muutaman kilometrin ajon jälkeen, eli ipod olisi pitänyt aina ottaa autosta mukaan...

Väkersin Alpinen paikalleen eilen, auton keskikonsolin muovikoppaa piti puukottaa soittimen takaa, jotta soitin kaikkine piuhoineen sopi paikalleen, prosessori mahtui keskikonsolin alle, vaihdekepin eteen.

Säätöjä aloin jo hieman hakemaan, viiveet säätelin karkeasti sinne päin, ja jaot laitoin pitkälti samoihin jossa ne oli Pioneerissa.
Yksi asia vähän vaan hämää, kuuluuko viivevalikossa olla vaihtoehtoina FRONT L, FRONT R, REAR L, REAR R, LOW L ja LOW R...?
Prosusta on kytkin 3-way tilassa ja jakosuotimien valikossa on vaihtoehdot oikein, eli HIGH, MID ja LOW.
Eli onko Alpinessa tuollainen typerä ominaisuus?


Ja vinkuu muuten vieläkin, ehkä hieman vähemmän mutta kuitenkin. Eli kyllä se varmaan on vahvistin joka ottaa auton johtosarjasta häiriötä.
V90 T8 -19  /  V70 D5 Summum -14  /  V50 D5 Summum -08  /  164 Automatic -70

Poissa raimsshi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 221
Vs: V70 D5 Classic -07 "Hifien" rakennusta
« Vastaus #73 : 14.08.2014, 16:29:52 »
Pari vuotta itsellä ollut myös Alpinen soitin käytössä, liki sama kuin sulla googlen kuvahaun perusteella, tosin ilman prossua ja ilman mitään sen kummoisempia hifistelyjä ainakin toistaiseksi. Muuten ihan ok soitin ollut, mutta tikkua käytettäessä on aina ärsyttänyt se, että kun virrat käyttää hetkeksikin pois, niin alkaa tekemään jotain BANKING hommaa. Ja silloinhan ei pysty vaihtamaan edes biisiä. Korostuu jos tikulla on enemmän tavaraa. Halpa LG:kin toimii paremmin tuossa suhteessa.
S80 2.5 D -99 -->myyty

Poissa Hurm0s

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2137
  • R = Refinement
Vs: V70 D5 Classic -07 "Hifien" rakennusta
« Vastaus #74 : 14.08.2014, 17:31:18 »
Pari vuotta itsellä ollut myös Alpinen soitin käytössä, liki sama kuin sulla googlen kuvahaun perusteella, tosin ilman prossua ja ilman mitään sen kummoisempia hifistelyjä ainakin toistaiseksi. Muuten ihan ok soitin ollut, mutta tikkua käytettäessä on aina ärsyttänyt se, että kun virrat käyttää hetkeksikin pois, niin alkaa tekemään jotain BANKING hommaa. Ja silloinhan ei pysty vaihtamaan edes biisiä. Korostuu jos tikulla on enemmän tavaraa. Halpa LG:kin toimii paremmin tuossa suhteessa.
Joo, lueskelin ohjekirjaa ja etin että miten suurta tikkua tämä tukee, samalla törmäsin tohon banking-hommaan, eli soitin järjestää biisit 1000 kappaleen pankkeihin ja näitä saa olla 10, eli 10000 biisiä voi olla tikulla. Tämä ilmeisesti nopeuttaa soittimen toimintaa jos tikulla on älyttömästi biisejä.

Tilasin ebaysta 16gb ja 32gb tikut, kumpaankaan ei mahdu tuota maksimimäärää biisejä kun laatu on lähes poikkeuksetta 320kbps.
Eli varmaan myös 64gb tikun kapasiteetin pystyy hyödyntämään...
V90 T8 -19  /  V70 D5 Summum -14  /  V50 D5 Summum -08  /  164 Automatic -70

 

Elekma  Autoracing