Näköjään nyt vähän harvakseltaan tulee tänne kirjoiteltua...
Nostajaremppa tuli tehtyä loppuun muutama päivä sen aloittamisesta, heti kun nostajat ja keinuvivut saapui, osien toimittajalla oli vähän ongelmia aluksi...
Kone alkoi käymään kuten pitääkin, napsutus/raksutus katosi. Mitään suurempaa kulumaa ei keinuissa tai muuallakaan näkynyt, mutta pari nostajaa tuntui kädessä vähän väljältä, eli rikkinäinen tai rikkinäiset nostajat sen äänen teki.
Kulkupuoleen rempalla oli todella positiivinen vaikutus, luultavasti johtuen puhtaista kanavista, puhtaista kierreläpistä ja ennenkaikkea puhtaasta imusarjasta.
Takajouset vaihdoin pari viikkoa sitten uusiin, sillä Eibachin takajouset ei vaan kanna kuormaa, eikä oikeastaan edes tyhjää perää. Vähänkin tavaraa takaluukkuun ja perä roikkui alhaalla ja ajettavuus aivan kammottavaa.
Laitoin Lesjöforsin kuormajouset (motonetista ~50e/kpl) ja "säädin" niistä 3/4 kierrosta pois jottei perä jäänyt XC-asentoon.
Nyt on hyvä, sopivan jämäkkä muttei yhtään pintakova.
Iskarit tosin vielä pitää vaihtaa, toinen vuotaa hieman...
Eilen kävin auton kanssa
Moonlight Motorsportissa, alunperin oli puhetta että poistetaan ohjelmasta EGR kokonaan ja ajetaan tehot penkissä, samalla voidaan tsekata ruiskutusmääriä softasta.
Ohjelma lukaistiin ja selvisi, että se on tehty suoraansanottuna aivan päin persettä, tehonnosto on tehty karttaa huijaamalla eikä kuitenkaan ole poistettu tarvittavia limiittereitä, eli todellisuudessa ruiskutusmäärä on kasvanut luokkaa 2ml.
EGR:lle ei oltu tehty mitään vaikka oli puhe että sen avautumaa pienennetään.
DPF:n poisto oli sentään osattu tehdä.
Dynossa jarrutettiin 200hp/485Nm, ero vakioon siis jonkinverran mutta osittain voi johtua pelkästään tyhjästä DPF:stä.
Lisäksi tuo huijaamalla tehty softa aiheutti sen, että tehonlisäys tuli nykäyksenä alakierroksilla.
Softa tehtiin kokonaan uusiksi, EGR ohjattiin pysymään aina kiinni ja ruiskutusmäärät vedettiin aikalailla maksimiin.
Lopuksi jarrutettiin 221hp/3350rpm ja 535Nm/2350rpm.
Nyt auto toimii aivan erilailla, paljon parempi ajaa ja tehoa tuntuu olevan paljon enemmän.

Tämän perusteella en voi kellekkään suositella Karalan tekemää softaa
