Mitä tuossa lueskelin,niin nuo teitin kulutukset maantieajossa kuulostaa käsittämättömiltä,en ymmärrä miten bensaa oot voinnu saada kulumaan tuollaisia määriä liki vakiovehkeellä,kaikki ei oo voinnu olla kohillaan jos noin paljon on vienny :o4 litraa pois tuosta niin on aika normaali reippaasti ajaen jos on kaikki kohillaan...
Tai sitten puhumme ihan erilaisista keski-nopeuksista sinun ja minun välillä......
Pidäppä 100km/h keskinopeutta pidempään, niin huomaat kulutuksen olevan jotain aivan muuta kuin mainoksissa. Sillä ilmanvastus nousee nopeuden neliössä. Eli 50km/h nopeudella keskimäärinen voimantarve on 1/4 osa siitä mitä tarvitaan 100km/h nopeuteen, pelkästään ilmanvastuksen osalta.
Stilolla ei Tzadista himaan matkalla pystynyt kuin 61 minuuttiin ja merikontilla se menee ilman pahempaa hikeä 45 minuuttiin. Siellä sen kulutuksen "salaisuus".

Samaa ihmettelen itsekkin, itse en saanut edes radalla ja reissulla sinne noin paljoa kulumaan.
Kts. edellinen vastaus.
Löytyiköhän nytten syy moottoririkkoon. Onhan skooppi tarkka mittalaite, mutta miten voi saada tarkkoja mittaustuloksia kun anturi mitä mitataan on täyttää skeidaa näin laajakaistaan verraten tarkkuudessaan.
Ei jaksaisi! Taas!

Sopat olivat kiihdytysrikastuksilla jysähdyksen aikana, ilman "lastun" tyylisiä AFR1:16 hoikalle vetämisiä kiihdytyksen aikana.
Olen tämän kapeakaista-asian maininnut tässä topicissa monasti ja sinäkin olet sen useasti lukenut.
Ja miten saada kapeakaistalla tarkkoja tuloksia? Vastaus on helposti!
Tämä oli linkattuna jo aikaisemmin tuolla toisaalla.....
http://se.mathworks.com/company/newsletters/articles/developing-a-period-based-air-fuel-ratio-controller-using-a-low-cost-switching-sensor.htmlOliskohan noin perus keksintö kannattanut investoida jo hyvissä ajoin?
Se on ollut investoituna jo useamman vuoden, mutten ole sitä asentanut, kun en ole sitä erityisesti tarvinnut.
Ps. minulla katiska tippuu lambda-säädön open-loop tilaan tarkalleen ottaen 181km/h nopeudessa. Kaikki tämän alittavat nopeudet pitävät closed-loop tilan tasakaasulla.