mikan: paljonko sun auto nykyään kiertää jarrua vastaan? Paljonko silloin ahtopainetta?
Viimeksi kun kokeilin, niin vaivattomasti 2600rpm kiekkamittarin mukaan ja sitten kun jatkaa rutistusta, niin 4500rpm ja ahtoja tuolloin se säädetty.
Juu, itse ei tule harrastettua sitä jarruavasten lähtöjä, sillä satojen testien mukaan se on nopeampi vain täydellisen optimaalisesti lähtettäessä, sillä Greycapin mainitsema välijäähdyttimen lämpeneminen alkaa nopeasti haitata suorituskykyä, vaikka coolerini onkin +15kg painoinen.
Se näkyy hyvin GPS-logissa, jossa kiihtyvyys on hitaampi siinä +30km/h ja 2-vaihteen vaihdon välillä. Ja turha niitä laatikon öljyjäkään on lämmitellä.
Koska silloin kun momentin muunnin ei luista siinä välissä nii kitkapintoihin kohdistuu suoranaisesti suurempi voima, kun tuommoista airodynamiikaltaan kivikautista malmikasaa aletaan laittamaan liikkeelle.
Hm.... Mietippäs asiaa uudelleen!

Turbiinin lukko lukittuna vaihteistoon tulee tasan vain se vääntömomentti, joka kampiakselilta on saatavissa, eikä yhtään Newtonia enempää. Turbiinin lukon ollessa auki vaihteiston pääakselille tulee enimmillään 2*moottorin kampiakselin momentti (turbiinin momentinmuuntosuhde).
Joten kyllä sitä vaihteiston kitkalevyjä wituttaa kaksin verron enemmän turbin stall-speedin ylittävissä moottorin kierrosluvuissa. Kyllä sitä AW:ta saattaa vähäsen kevyehkösti ahdistaa kun runttaan sitä +800Nm väännöllä.
Mitäs se flekti tekee?
Vipu kojelautaan ja täysi puhallus päälle
No, tuokin kikkailu on vähän siinä ja hänessä onko siitä paljoakaan apua, vaikkakin se sähköflekti täysteholla liikuttaa ilmaa suhteellisen kiitettävästi.
Mutta tuolla kikkailulla ei ole meikäläisen käytössä mitään virkaa, sillä jarruavasten ahtaminen ja kiihdyttäminen on liian epätarkkaa mittaustarkkuuden osalta sillä kiihdytyksen alkuvaihe ei ole enää ns. luonnollinen.
Toki tuo toimii, jos harrastelee liikennevaloista kiihdyttelyä ja suorituskyvyn viimeiset rippeet pitää repiä irti kaikista vähistä voimavaroista.
Säätäjän temppu tuo ei ole edella mainituista syistä. Sillä se likemmäs sekunti joka kunnolliseen liikkumiseen menee triggaa 10Hz GPS:n kevyesti ja liikkeellelähdön saa kopitettua paljon tarkemmin.
Puhumattakaan siitä, ettei kello tykkää lähdössä sutaisevista takagummeista!
