Tarvinnee ennen
Ahvenistoa pestä suodatin uudestaan(jos viitsii

). Sekin ois jo viikon päästä yhdistyksen jäsenille yhdessä Cosworth-klubin kanssa. Kävisi muutaman kierroksen ottamassa tuntumaa jos selviäisi ehjänä Motoparkkiin.
Eilen suoritin "katsastustarkastuksen" ja vaihdoin uuden laturinhihnan. Vanha olikin jo yllättävän huonossa kunnossa.
Tänään käytin katsastuksessa, eikä teknisesti ollut mitään sanomista. Vasemman puolen iskaritkin olivat kunnossa. Ei ollutkaan edellisen katsastuksen jälkeen tullut kuin reilu 2400km, josta jo tänä keväänä yli kolmannes. Viime kesä menikin aika pitkälti 242:lla ajellessa. Muutosjuttuja ei ollut aikaa tehdä auton tietoihin asti joten ne katseltiin vain läpi ja paperihommat on alkuviikosta. Muutoksia on kaaret, väri, paikkaluku ja omamassa kun katsuri halusi kaarien takia punnita uusiksi. Samalla selvisi miten läski tuo on nykykuosissa. Punnitustulos oli 1570kg(790/780kg), mutta tankki oli vajaa joten se on noin 1590kg ilman kuskia

Alkaa suurin sallittu etuakselimassa lähestymään uhkaavasti.
Pienet muutosjutut alkoikin heti. Putsasin etutolpista pintaruosteet ja vedin uutta maalia päälle, maalasin Kaplhenken ohjausvarret ja asensin ne. Laitoin raidetangonpäät keskimmäiseen reikään jotta ohjausta saa hieman nopeammaksi. Sen verran heittoa on noiden mitoituksessa, että ulompien tolpanpuoleisten kiinnityspulttien reikäjako on ihan pikkaisen väärä. Pultit saa kyllä paikalleen, mutta jos kiertää kolme pulttia melkein kiinni, ei yhtä enää saa syötettyä paikalleen ilman voimaa. Jos kiertää ulommat ensin osittain kiinni, niin silloin menevät hieman nahkeasti perille asti.
Ajellut vähän mutkaisemmilla pätkillä nyt kun tukivarret ovat lähempänä oikeaa asentoa ja onhan se selvästi parempi. Tuntuu taittuvan mutkissa ja töyssyissä paljon nätimmin sekä nopeampi ohjauskin auttaa. Raidetangonpää keskimmäisessä reiässä tekee ohjauksesta myös hieman raskaamman ja voisi joskus ajatella tehostimenpumpun asennusta. Tai sitten tehostamaton tanko nopean ohjauksen osilla ja sähköinen tehostin.


Radalle ei kuitenkaan ole asiaa ennen kuin vaihdan uudet etupalat. Otin jarrut pois ohjausvarsien asennuksen ajaksi ja kaikista paloista on alkanut pinta irtoamaan. Osassa suoraan rungosta, osassa näkyy railoja aika lähellä runkoa eli kitkapinta itsessään ois alkanut hajoamaan. Tiedä sitten onko tavallista EBC Redstuffeissa kun saavat tarpeeksi lämpöä. Positiivisella puolella turbo tuntuu toimivan kivasti.