Muutama kierros Ahvenistolla ajettu ja ainoaksi kalustotappioksi jäi öljynpaineanturi. Rengasabiko oli katkennut renkaan vierestä. Ajastaan johdon värinä murtanut kun oli tainnut jäädä liitinkin vaakatasoon. Vasen etukulma ylös ja vaihdoin liittimen, mutta pinni pyörähti jo avatessa anturissa eikä saa enää kontaktia.
Hankookit toimi huomattavasti odotuksia paremmin. Tuntuuhan ne siltä, että taipuu alle, mutta pito on kuitenkin ihan riittävä ja auto vaikutti huomattavasti helpommalta käsitellä tiukoissa mutkissa kuin Nankangeilla. Tuskin on yhtään nopeampi, mukavampi oli kuitenkin ajaa. Ensimmäisen ajokerran jälkeen otin maskin pois kokeeksi ja ilman sitä lämmöt pysyivät paremmin kurissa. Moottorilämpö lähtee nousuun heti kun öljynlämpökin, vanha öljyjäähy on edelleen kiinni ja uusi on odottanut asennusta jo jonkin aikaa. Laiskuus lie iskenyt

Nyt näki ainakin miten lämmöt vaikuttavat toisiinsa.
DS2500 lämmittää etulevyjä paljon enemmän kuin Red- tai YellowStuff. Jäähdyttelykierroksen jälkeen oli 388 astetta, enkä ole EBC:llä saanut yli 350 asteeseen missään vaiheessa. Takana YellowStuffeilla levy oli vain 191 asteinen. Poljintuntuma pysyi samanlaisena napakkana koko ajan, enkä huomannut eroa jarrutehossa. Radalle poljin tuntuu oikeastaan juuri hyvältä ja saa olla tuollaisenaan.
Anturi jäi onneksi ainoaksi kalustotappioksi. Ensimmäisen ajokerran jäähdyttelykierroksella oli vähän liukasta kun varikolta noustaan nypyn yli ja käännytään oikealle. Juuri oikean mutkan puolivälissä sisäreunasta lähti pitkä ja leveä nestevana, onneksi ei tullut kovempaa ajettua siihen koska normaalisti vanan alkupäässä ois ollut jo kaasulla.
Edit. Ja videotarkastuksen jäljiltä nopeus ja renkaiden käsiteltävyyden helppous tukevat toisiaan. Lähti kierrosajasta useita sekunteja toukokuuhun verrattuna ja vaikka oli liikennettä, niin silti oli pääosin nopeampia aikoja

Videolta katsottuna 1.39,1. Ajolinjat on edelleen ns. siellä jossain ja voi vähemmän yllättäen mutkista irrota paremmin, mutta katellaan välityksiä ehkä ens vuonna.