Valkean akku on ollut heikonlainen jo pitkään ja -6 teki tiukkaa, mutta lähti silti. Tunerstudio näytti startatessa alle 9V ja 86rpm eli aivan optimaaliset lukemat

Vanha oli 15Ah hissin vara-akku ja tilalle laitoin 12Ah AGM:n. -13 lähti vielä nätisti ja sen jälkeen tulikin yli -20 pakkaset. Tuollaisella akulla on ihan turha yrittää varsinkaan E85 kanssa. Laitettava bensaa tankkiin ja/tai ainakin isompi akku kiinni jos vielä tulee yli -15.
Eilen ostin uudet taka-alatukivarret, vedettävä kunnon värit päälle ennen asennusta. Illalla vaihdoin panhardiin mustat uretaanit violettien tilalle ja toki sen takia myös takapäästä tulee vähän lisää melua.
Tänään aamulla oli pyöränkulmien tarkastus ja säätö. Keväällä säädin vain arviosta lisää camberia ja nyt sitä on lisää(aste). Polanteisella ja uraisella tiellä takapää on pyrkinyt helpommin vasemmalle ja sen takia tilanne kiinnosti keulaa enemmän. Siitähän ei ole mitään tietoa mikä tilanne oli ennen kovallisten laittoa. Camberia on vasemmalla 40' ja oikealla 29', haritusta 19' eli noin 2,2mm. Vasemmalla enemmän haritusta, koska akseli ei ole ihan suorassa autoon nähden.
Töiden jälkeen annoin molemmille akseliputkille pikaiset lämmöt etupuolelle ja nyt auraus on hyvin lähellä nollaa. Peräpää ei pyri enää seikkailemaan ja on ehkä jopa vakaampi kuin vanhalla akselilla. Ei olisi ihmekään, koska esim. Tarmo_L:n 242:ssa vakiolla akselilla oli haritusta 14' eli 1,5-1,6mm luokkaa. Siinä camber oli nollissa. Täytyy käydä uudestaan tarkastuttamassa miten takapään kulmille kävi, camberin voisi aivan hyvin pitää kokeeksi nykyisellään. Äkkiähän putkia lämmittää jos haluaa muuttaa miedommaksi.