Eilen illalla puuhailu jatkui taas paikkojen siistimisellä ja pikku asennuksilla. Vianhakuakin joutui suorittamaan, koska oikeanpuolen parkkien sulake paloi. Syypäänä oli mittarivalot ja sieltä ois löydettävä aiheuttaja. Lainasin Englantilaisen konehuoneen roiskesuojan, koska muutakaan ei ollut nyt tarjolla. Tulin siihen tulokseen, ettei kone välttämättä tarvitse sivutukea. Sen verran tukevan oloisesti istuu kumien päällä. Otin ylätuen pois jolloin johtojen linjauksen koneesta sähkökeskukselle sai paremmaksi. Laitoin moottorikopan paikalleen ja nythän se näyttää jo konehuoneelta. Sähkökeskus tarvitsee edelleen jalustan.



Klikkaamalla/painamalla saa kuvat isommaksi.
Aiemmin testasin väheneekö jyminä nostamalla konetta etusumpusta, mutta eipä sillä ollut mitään merkitystä. Onko sitten laatikontukikumi liian jäykkä vai välittyykö värinä keppitelinettä ja imu- sekä oikeanpuolen ahtoputkea pitkin jää testattavaksi. Turbolta välijäähylle menevässä ahtolinjassa ei ole kummoista joustoa kummassakaan päässä, varsinkaan koska välijäähyn päähän tuli spiraalivahvisteinen letku jonka voisi vaihtaa joustavampaan. Ilmanputsarissakaan ei ole kumivaimennusta pohjassa kuten alunperin ja samalla tavalla keppitelineestä puuttuu vaimenninkumi laatikon päästä.
Aamulla ajelin töihin mukavan viileässä -24 kelissä ja pääsi toteamaan ettei lämmöt nouse juurikaan. Muuten ei ollut ongelmia, mitä nyt 3.73 perävälitys on turhan tiheä. Voisi lisätä lukonkin kunhan välityksen vaihtaa. Päivällä kävin näyttämässä konttorilla ja nyt on muutokset otteessa

Päästöt oli mittauksessa hyvin linjassaan, ensimmäinen polkaisu 0,18 ja toinen 0,07 vaikka kone olikin alilämpöinen. Otteeseen merkitty omamassa kasvoi 60kg alkuperäisestä, johon osansa tekee isommat pyörät ja 5-10kg ekstrakampetta. Ei kovin suurta eroa B200F ja M45 yhdistelmään ja siltä se näyttikin vakiojousilla. Jousituksesta puheenollen iskarit on vähän turhankin napakat. Voisi vaihtaa taakse jotain pehmeämpää jotta olisi parempi pitokin

Ennen leimaa laitoin pahvin syylärin eteen ilman selvää muutosta lämpöihin. Konttorilta lähdön jälkeen nousi vähän. Sää lauhtui koko ajan ja töistä lähtiessä nostikin lämmöt normaaliin eli termaria vaihtoon. Ajovaloja pääsi testaamaan myös. Kyllä niillä näkee, mutta valon jakautuminen on sitä mikä olikin epäilys eli epätasainen. Varsinkin pitkillä tulee selvästi kirkkaampia ja tummempia alueita. Aurauksen tiirailin eilen illalla silmävaraisesti ja osui vissiin suht lähelle, koska ei hakenut polanteisellakaan tiellä. Mutta onhan sekin tarkastettava.