Autoracing  KL-varaosat

Modernin autovarkaan välineet

  • 130 Vastauksia
  • 46755 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa usu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 633
Vs: Modernin autovarkaan välineet
« Vastaus #75 : 25.03.2011, 16:09:29 »
En tästä paljoa ymmärrä(nää ihme koodinumerot tms) mutta on se vaan hyvä, jos ei tähän mennessä ole osannut autoa varastaa niin näillä ohjeilla se onnistuu.
Tällaisia opetusportaaleja pitäisi olla enemmän, helpottavat ihmisten elämää merkittävästi!

..jatkakaa neuvonantoa...   P>
Öö asiasta on ollut useammalla uutissivustolla puhetta. ei taideta olla ekoja.

Keskiverto autovaras ei ymmärrä aiheesta mitään, eikä tästä topikista opi mitään.
Ne jotka menetelmää käyttää/ käyttäisivät, ovat sen jo tehneet. Suomessa luultavasti ainoat jotka tämän tajuaa, on ne, jotka kadottaa auton itänaapuriin. Ja ne heput on aina askeleen edellä auto/häly valmistajia.
Eivätkä lue Volvofoorumeita.

hevonen

  • Vieras
Vs: Modernin autovarkaan välineet
« Vastaus #76 : 25.03.2011, 19:46:50 »
Öö sittenhän asia on ihan ok. Kuten sanoin, en tästä paljoa ymmärrä, eikä vähempää voisi kiinnostaakaan.
Siispä carry on... :kukkia:

Poissa Masa71

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 213
  • www.vrcf.fi
Vs: Modernin autovarkaan välineet
« Vastaus #77 : 25.03.2011, 20:04:58 »
Öö sittenhän asia on ihan ok. Kuten sanoin, en tästä paljoa ymmärrä, eikä vähempää voisi kiinnostaakaan.
Siispä carry on... :kukkia:
Oi väärinymmärretty profeetta, ollos huoleton, tämä foorumi ei ole avannut Pandoran lipasta, se oli auki jo about 100 muulla saitilla. Tämän triidin tiedoilla on ehkä yhtä paljon merkitystä kuin jos sanoisin että pankkiryöstöön tarvitaan ase, sukkahousut ja pakoauto ;)
Rohkenen väittää että se suomenkielinen autovaraspopulaatio joka lukee vrcf:ää on myös suurelta osin kykenevä lukemaan vieraskielisiä sivuja joilta saa vähintään yhtä suuren luokan vihjeet ko. laitteiston rakentamiseen ja käyttöön.
Puhumattakaan ns. ammattipiireissä leviävästä tietotaidosta... :hello:

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4486
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Modernin autovarkaan välineet
« Vastaus #78 : 25.03.2011, 20:18:22 »
Öö asiasta on ollut useammalla uutissivustolla puhetta. ei taideta olla ekoja.

Keskiverto autovaras ei ymmärrä aiheesta mitään, eikä tästä topikista opi mitään.
Ne jotka menetelmää käyttää/ käyttäisivät, ovat sen jo tehneet. Suomessa luultavasti ainoat jotka tämän tajuaa, on ne, jotka kadottaa auton itänaapuriin. Ja ne heput on aina askeleen edellä auto/häly valmistajia.
Eivätkä lue Volvofoorumeita.

Aamen!     O0

Tuossa on sanottu se kaikki, mitä apuja tästä viestiketjusta on sille tavalliselle autovarkaalle.  C:-)

Tämän viestiketjun tarkoitus oli tuoda tämä ikävä asia autojen omistajien tietoisuuteen, jolloin autoalan ammattilaiset ja muutkin aihetta sivuavat tahot tulevat tietoiseksi ongelmasta.   :hello:

Kuten jossakin vaiheessa sanoin, konsteja vaikeuttaa tätä releointihyökkäystä kyllä löytyy. Se vain edellyttää, että sopivat ihmiset lyövät aivoriihen pystyyn. Näin hyvää tuotekehitystä on aina tehty menestyksekkäästi ja tullaan tekemäänkin.  :juhau:
« Viimeksi muokattu: 25.03.2011, 20:27:44 kirjoittanut mikan »


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 9514
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: Modernin autovarkaan välineet
« Vastaus #79 : 01.04.2011, 16:36:56 »
Näin luotettavia ovat ne "ei niitä saa auki" -ajonestot...

http://www.kaleva.fi/auto/poliisi-ymmallaan-maasturivarkaat-ohittivat-ajonestolaitteet/894643

"Kaikissa kolmessa varastetussa Honda CR-V-merkkisessä katumaasturissa oli ajonestolaitteet, joita ei pitäisi pystyä ohittamaan."
765 B280 -85,  MB EQC -22

Poissa usu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 633
Vs: Modernin autovarkaan välineet
« Vastaus #80 : 01.04.2011, 16:42:17 »
Näin luotettavia ovat ne "ei niitä saa auki" -ajonestot...

http://www.kaleva.fi/auto/poliisi-ymmallaan-maasturivarkaat-ohittivat-ajonestolaitteet/894643

"Kaikissa kolmessa varastetussa Honda CR-V-merkkisessä katumaasturissa oli ajonestolaitteet, joita ei pitäisi pystyä ohittamaan."
Vanhaa juttua. Onhan noita ajonestoja näpelöity auki jo aiemminkin. Vaatii vain hieman aikaa, että saa rauhassa kytkeä koneen kiinni ja suorittaa ohjelman. Idän pojat ovat harrastaneet jo useamman vuoden. Etenkin länsimaalaisten autot ovat suosittuja. Niissä kun ei aina ole erillistä varashälytintä. Mökässä kun ei edes paatuneempi viitsi autoa ruveta avaamaan.

Toisaalta ajonesto on aina parempi kuin ei mitään, aiheuttaa edes vähän työtä varkaalle.

Mutta foliohattua päähän ja 24h ihmisvartio autoihin, ettei katoa pihasta.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4486
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Modernin autovarkaan välineet
« Vastaus #81 : 01.04.2011, 23:36:44 »
Nyt oikeastaan tulee esille se releointihyökkäysen ikävä piirre.

Se kun sallii varkaalle aikaa muokata auton järjestelmiä avaamalla ovet ja päästämällä autonjärjestelmiin avoimien ovien kautta...   
Ilman avoimia ovia temppu on vaikeampi tai siis hitaampi...   :knuppel2:


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Axu85

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1057
  • Mitä pienempi vika, sitä suurempi leka.
Vs: Modernin autovarkaan välineet
« Vastaus #82 : 02.04.2011, 10:54:12 »
Mitäs
Öö asiasta on ollut useammalla uutissivustolla puhetta. ei taideta olla ekoja.

Keskiverto autovaras ei ymmärrä aiheesta mitään, eikä tästä topikista opi mitään.
Ne jotka menetelmää käyttää/ käyttäisivät, ovat sen jo tehneet. Suomessa luultavasti ainoat jotka tämän tajuaa, on ne, jotka kadottaa auton itänaapuriin. Ja ne heput on aina askeleen edellä auto/häly valmistajia.
Eivätkä lue Volvofoorumeita.

Mitäs mä mainitsin tossa ensimmäisellä sivulla...

Edit 2: Sen verran vielä että rikollisuus menee aina edellä.

niin tota se olikin. ::)
Nykyiset:V70 mk2 -04 D5 (Man.)
Ex:744 2,4 TD (Aut.) -91,  C70 2.3 T5 (Aut.) -98, ja 855 (Man.) -95  (Moottori swap B5254FS).

Poissa usu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 633
Vs: Modernin autovarkaan välineet
« Vastaus #83 : 02.04.2011, 11:02:36 »
Mitäs mä mainitsin tossa ensimmäisellä sivulla...
Joo vanhassa Audissa ( puhutaan uusimmillaan 90-luvun puolivälin autosta) tai vastaavassa se onnistuu noin. Uusissa autoissa ei. Ohjainlaitteet on sidottu toisiinsa, jolloin yhden vaihto ( ECU, mittaristo, ajonesto jos erillään, vaihteisto, abs) vaatii muiden mukautuksen taas uudestaan, jotta auto toimii. Toisissa autoissa se on mahdollista ilman esim. auton liittämistä tehtaan verkkoon. Toisissa ei.
Hondan tapauksesta en tiedä vaatiiko tehtaanyhteyttä, epäilen ettei tarvitse.


Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4486
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Modernin autovarkaan välineet
« Vastaus #84 : 02.04.2011, 16:44:04 »
Autojen murtosuojaus on melkoisen kaukana jälkessä rakennusten murtosuojauksesta.
Vaikka autoissa onkin yritetty tehdä käynnistyksen estosta mahdollisimman hyvä, sillä on rajoitteensa, varsinkin näiden "aktiivi-avainten" kohdella, koska ne pyrkivät primäärisesti käyttäjän mukavuuteen, eivätkä maksimaaliseen turvallisuuteen.

Lopulta ongelman luo ihminen, joka mukavuuden halussaan haluaa tehdä kaiken helppoksi (ovet aukeavat itsestään auton lähelle tultaessa).

Hyvä passiivinen turvallisuus on kirous helppokäyttöisyydelle, joten kyseessä on aina kompromissi asioiden välillä. Toisin sanoen, kahden kauppa ja kolmannen korvapuusti.

Vaikka auton eri "aivo"laatikot juttelisivat keskenään ja vaihdellen tietoja varastamisen estämiseksi, on usein järjestelmässä aukkoja, koska toimintavarmuus on huomattavasti tärkeämpää kuin murtosuojaus. Kukaan auton omistaja ei halua auton sammuvan moottoritiellä tai liikennevaloihin, koska autonavaimen koodin lukeminen ei onnistunut virheettömästi.

Tällöin varkaalle jää aina aukkoja, joita suunnittelijat eivät edes huomaa. Koska suunnittelijat eivät ajattele kuin varkaat tai heidän tekniset avustajansa.
Kuten esimerkiksi tuo yhteys tehtaan verkkoon, siihen on suurella todennäköisyydella ohituskonsti, koska huoltoporukan pitää saada auto tienpäältä liikenteeseen. Asiakkaat eivät taatusti pidä auton turvajärjestelmästä, joka jättää tienpäälle kovin usein, jolloin turvajärjestelmä on kompromissi luotettavuuden ja turvallisuuden välillä.

Tähän on suora analogia filmi/softa-bisneksestä. Vaikka rahaa poltetaan pelkkään kopiointisuojaukseen enemmän kuin monien autonvalmistajien liikevaihto edes on, niin siitäkin huolimatta kopiointisuojaus ei ole läheskään aukoton. Vaikka siellä luotettavuuden ohitse ajaa kopiointisuojauksen varmuus.

Täytyy kuitenkin muistaa, että autotehtaalle ajoneuvon valmistaminen maksaa vain muutamia tuhansia euroja, eikä kymmeniä tuhansia (toki malliriippuvainen) mutta sitä kautta ymmärtää sen, ettei autojen murtosuohaus järjestelmät voi olla tolkuttoman kalliita.


Kehitys kehittyy autotehtaiden lisäksi myös muuallakin.

Kuten alla olevat linkit (vanhoja) osoittavat.
http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/ajoneston-koodi-murrettu
http://dynamiitti.com/forum/viewtopic.php?t=29591&sid=e5a78723eccb5a8588188029bab074dd

Onneksi näin meillä:
http://www.taloussanomat.fi/liikenne/2010/08/17/suomen-autot-eivat-kelpaa-edes-varkaille/201011305/139

Joten auton oma järjestelmä voi Suomessa estää sen lähdön omasta pihasta mutta automurtoa se ei estä. Varsinainen varashälytin estää murtoja tehokkaammin, koska se alkaa parkumaan heti auton ikkunan särkemisen tai oven avaamisen jälkeen.
Narkkareiden kilikali-keikkoihin sekään ei tehoa.  :-[


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa karvis

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 296
  • www.vrcf.fi
Vs: Modernin autovarkaan välineet
« Vastaus #85 : 02.04.2011, 21:14:37 »
Joissain malleissa (vanhemmat?), turvatyynyn laukeaminen avaa oven lukot. Lekaa oikeeseen paikkaan niin ei tarvi "kilikalia".
On se vaan kumma että autoja häviää ja uusia, varsinkin keskieuroopasta vaikka ei pitäisi.

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12711
Vs: Modernin autovarkaan välineet
« Vastaus #86 : 02.04.2011, 22:17:45 »
Joissain malleissa (vanhemmat?), turvatyynyn laukeaminen avaa oven lukot. Lekaa oikeeseen paikkaan niin ei tarvi "kilikalia".
On se vaan kumma että autoja häviää ja uusia, varsinkin keskieuroopasta vaikka ei pitäisi.
Näin ainakin elokuvissa tapahtuu.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5836
  • www.vrcf.fi
Vs: Modernin autovarkaan välineet
« Vastaus #87 : 02.04.2011, 22:47:49 »
Järkeenkäypää. Kolarissa lukot aukeaa, en yhtään epäile etteikö näin olisi mutta kauheen äänen poksaus päästää ja sen jälkeen moni auto tuskin suostuu käynnistymään kun polttoaineensaanti on katkaistu turvallisuussyistä ::)

Poissa karvis

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 296
  • www.vrcf.fi
Vs: Modernin autovarkaan välineet
« Vastaus #88 : 02.04.2011, 22:57:56 »
Jos näkyvillä oli varastettavaksi kelpaavaa tavaraa niin lekahomma toimi ovien aukaisemiseksi ja tavara mukaan->karkuun. Meni vähän ohi aiheen mutta Virossa homma hoituu! Voi olla paikallisissa elokuvissakin :D

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12711
Vs: Modernin autovarkaan välineet
« Vastaus #89 : 02.04.2011, 23:25:05 »
Jos näkyvillä oli varastettavaksi kelpaavaa tavaraa niin lekahomma toimi ovien aukaisemiseksi ja tavara mukaan->karkuun. Meni vähän ohi aiheen mutta Virossa homma hoituu! Voi olla paikallisissa elokuvissakin :D
Saa lyödä lekalla aika kovaa että saa aikaan semmoisen kiihtyvyyden auton anturiin että airbag laukeaa. Kuitenkin autolla pitää melkein se 40km/h ajaa seinään että bägi laukeaa. Koitappa saada sama voima aikaan lekalla :nohnoh
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

 

KL-varaosat  Race.fi