Autoracing  KL-varaosat

VOLVO 245 b200k-> maxxecu jne... ei mihinkää!!...ja käyttiksiä.

  • 169 Vastauksia
  • 65012 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa warkka

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 409
  • Ei mihinkää!!
Takasinpäi nippuu :)


Rengastettu, uutta laakeria...
Se on viel vähä auki että pitäskö sittenki motonetin kampparin takastefa vaihtaa siniseltä saatavaan  ???

B200f lohkon jämäst tuli vastakierretapilla varastettuu öljysuotimelle kierre, joka puuttui.
Pitäs hommaa vielä välipalikka suotimen alle, letkua ja lauhari.
Lisämittareita. Ahtopaine, laajakaista lambda (tärkein), öljynpaine.
Varmaan laajakaista ensin, kun on suht tyyris. Plx/Vems varmaan. Vemssin mukan tulis pakolämpöki..
Kuparisia muttereita pakosarjaan, kun otin sen irti jotta sai turvallisemmin nosteltua kannen takasin paikalleen.
Tai vaan perus muttereita, kera kupari/alumiini/keraamise tahnan ???
Turbolle tarvis öljynpaluun turbolta lohkoon.
Ahtoputkia, joku kiinakuuleri tms 3" lähöillä. Ois sitten sekin valmiiksi sitten sitä 2,3 kokoonpanoa varten.
Kuitenkaan niin suur lovi lompsassa oo, että sen puoleen ei kannata tuota seiskan vakiokuuleria alkaa soveltaa.
Ei oikee raaskis millään reikäpantavirityksillä räveltää sitä kiinni sillai "jotenkin" sinneppäi,
joten mieluummi se uus kuuleri ja suoraan sitä kera suuremman innon mieluiten soveltelee kiinni..
200k:sta et:seen myös maalattu venakoppa, kannen päätyyn tulppa ja tulpan irtoamista estävä lattaraudan pätkä.
Kaipa muutakin jota taas unohin...
Volvo 245 gl b200k(b200et)maxxecu v1 -89vm.ikuinen harrasteproju.
On tää some kyllä yks ja hankala paikka tulla eriäviä mielipiteitä omaavien kanssa toimeen/välttää niitä mielipiteitä.

s73

  • Vieras
Hae siniseltä takastefa, tarvikkeena ollut stefoja ja ei ole kestänyt pitkään.

Poissa warkka

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 409
  • Ei mihinkää!!
Hae siniseltä takastefa, tarvikkeena ollut stefoja ja ei ole kestänyt pitkään.
Vanhahan oli sellanen että kampparia vasten hinkkaava huulos repesi käsiin,
kun ihan vaan sormella pyöräytin kokeillakseni sen kuntoa :D
Tuo motonetin oma on abaut 3mm siintä päätylevyn ulkoreunasta sisälle päin naputettuna, kuten oli se vanhakin stefa.
Kytkimen puolelta asennettuna siis.
Toistaseks ollaa pers aukisia ja "pahimmillaan" vasta 15 päivä on taas varaa ostella lisää kilkettä.
Ellei nyt saa osia tms kaupaksi tai kuskin hommista bensojen lisäksi tippiä :D
Ei oikeestaan oo ihmeemmin mitään sellasia hommia joita vois nyt tehdä.
Ottasin 200k:n pois ja laittasin tuon et:n tilalle. M47:n siirtäjiä pitäs tutkia kun vapaa kohdassa keppiä sivuille heiluttamalla joku niksuu.
Mutta jos nyt siis sit niin susina pidetään motonetin stefaa, niin paskaako sitä ottaa lisää rojuja talliin tilaa viemään.
Nostellaan koneita vasta sitte ku saahaan volvolta kilkettä ostetuks.
Nytkin tallin täytettä sen verra että ollaa kieli keskel suuta milloin saa taas kuulla nalkutusta,
kun ei vanhemmat saa primeraa ja/tai v70:stä talliisa.
Jotta pääsisvät aamusta ikkunoita skrapaamatta lähteen töihi ja valmiiksi lämpösen autonsa kanssa :-\

Koneessa siis kevyen hoonin näytön jälkeen nyt uutta on Payen öljypohjan tiiviste, Volvolta kampparin etustefa,
Volvon etulaipan paprutiiviste, Glycolta runkolakrut ja kiertarin alapäät, Goetzen männänrenkaat, Fai(L):n kanspahvi ???,
muistaaksee Payenin kanspultit ja motonetistä se "joku" takastefa.
Apuakselilla vielä vanha stefa, kuin myös kampparin takalevyssä vanha paprutiiviste, nokalle ois motonetiltä uus stefa.

Näillä näkymin siis volvolta tilattais kampparin takastefa, ko laippaa paprutiiiviste, apuakselin stefa, nokan stefa.
Venakoppaanki tarvis uue tiivisteen, liekö sekin sitte siinä samalla reissulla volvolta tilaukseen.
Kanspahvi on vielä auki, notta pitäskö koittaa kestääkö nyt kiinnilaitetulla fai(L) :D pahvilla ???
Vai jättää ees käynnistämättä ja hommaa victor reinz/volvon tiskiltä sekin, kai nuo kans pultit nyt vielä toisen kerran vetäis kiinni vaihtamatta. ..ttu. :-\
Turhaa rahanmenoo taas. Kun kerralla vois ostaa hyvää osaa, ei vaan huvittais tätä kokoopanoa kasailla niin isolla budjetilla :-\
Ohjaustehostajan letkut todennäkösesti uusiks, koska jokatapauksessa laturia EI pakopuolelle LAITETA...

Johtosarjakin btw parsittu/suojattu paremmaks, takaluukun lasista tummennus uusiksi koska lasin ja kalvon välissä hitsauskipinöitä.
"et" kone pesty suurimmista öljy ja massakerroksista liuottimella kera painepesurin.
Mankasta taajuuskorjaimella kikkailtu soimaan musat vähän vielä puhtaammin.
Harmi vaan, että säätösessiot loppu lyhyeen kun lisäakulta loppuu virta 30sek kovalla kuuntelun jälkeen
ja täten sointi menikin rätinäksi (ihmekös kun 6-7 volttia lisäakulla jäljellä). Eikä edes ole subbaria paksissa tällä kertaa.
Jää nähtäväksi kun saadaan auto käymään miten silloin pelittää ihan kun on oma laturi pelissä :-\
Varmaan hajoo taas laturista jännitteensäädin noin 5tkm sisään kun tota musaa tulee niin perhanasti kuunneltua ja kovaa.
Subbarin säädin jo ja muita kaiuttimia vähän sinneppäin yks ilta niin että apukaapeleilla v70:stä virtaa.
V70:stä parkit päälle, puhallin pois päältä sekä mankka ym. Ei loppunu virta. V70:ssä alko vaan kierrosten mukaan syklittäin vilkkumaan parkit sekä mittarivalot tuon session jälkeen :buck2: Vois näitä ongelmia kuvitella vasta yli 3000rms tehoilla muttako jo 1500...



Volvo 245 gl b200k(b200et)maxxecu v1 -89vm.ikuinen harrasteproju.
On tää some kyllä yks ja hankala paikka tulla eriäviä mielipiteitä omaavien kanssa toimeen/välttää niitä mielipiteitä.

Slerbahuuli

  • Vieras
Uskoisin että nuihin motonetin stefoihin pätee sama sääntö kuin muihinkin motonetin varaosiin:
Kestävyys riippuu myöskin siitä onko kyseinen stefa tms. ollut kuinka pitkään varastossa. Omassa B230FB:ssä on motonetin stefa pitänyt nyt reilun vuoden ja ~20tkm (kopkop).

Poissa warkka

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 409
  • Ei mihinkää!!
Uskoisin että nuihin motonetin stefoihin pätee sama sääntö kuin muihinkin motonetin varaosiin:
Kestävyys riippuu myöskin siitä onko kyseinen stefa tms. ollut kuinka pitkään varastossa. Omassa B230FB:ssä on motonetin stefa pitänyt nyt reilun vuoden ja ~20tkm (kopkop).
Hyvin mahollista ja todettu itse kampparin etustefan kohalla eroja.
Motonetin oma oli kovempi käppänä, ulkokehä siliä, tiivistävä huullospinta vähintäänkin epäilyttävä verrattuna volvon omaan.
Varmaan niitä pitkään hyllyssä olleita yksilöitä...
Takastefa tuntu asialliselta, joskin en ole vielä volvon omaa vastaavaa uutta nähnyt, en apuakseliin enkä nokkaankaan.
Sieltä täältä kuultujen juttujen perusteella vaan alan epäröimään ja tekee mieli sittenkin vaihella volvon osia tarvikkeiden tilalle.
Jos en maininnu, niin koneen pitäs olla 280tkm ajettu. Venttiilivarrenkumeja en oo vaihtanu, luulis niiden olevan vielä ton verran ajetussa hyvässä hapessa ??? Ostin nekin motonetistä uudet, mutta hyvä etten jo kassalla kääntyny takasin.
Kovahkot ja jos nuo valumuotissa valmistetaan niin aika huono muotti, ei jatkoon  :idiot2: :2funny:

Hifien osalta syyliseksi epäilen lisäakun huonoutta/ja vääryyttä hifikäyttöön. Vaikka sitä hyväksi mulle kehutaan ja väitetään olevan kohtalaisen tuore muutenkin...
Seuraavana varmaan jos virtaongelmasta päässää akun vaiholla on tuo bilteman 100A laturi..
Muistaakseen se lataa vaan 12,8 volttia, liekö sinä osa/täys syyllisyyttä vähän väliä simahtaviin jännitteensäätimiin ja täten
ylijännitepiikkeihin v*ttuuntuneeseen omistajaan. Haistan mahollista laturin mäkeen heittämistä..
Tuplalatureiden 55, 62 tai 65 (mitä ne vakiot nyt on) satsaamista. Tai hifeissä herkempien kaiuttimien ja subbarin hankkimista...
Volvo 245 gl b200k(b200et)maxxecu v1 -89vm.ikuinen harrasteproju.
On tää some kyllä yks ja hankala paikka tulla eriäviä mielipiteitä omaavien kanssa toimeen/välttää niitä mielipiteitä.

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2248
Rämältä Reinzin pahvi irtos kahteenkymppiin aikoinaan kun semmosen hain.

Poissa warkka

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 409
  • Ei mihinkää!!
Emmä sitte viittinkää antaa reijän olla. Puukolla ja tärpätillä otin kattopaikkausbitumit pois  S*
Tuli kummasti intoo hitsata umpeen kun piti isäukon nipponiin hitsuutella helmaa ja puuilon paskalanka loppu siin yhteydessä kesken...
No siihen saatin räkäsaumoista huolimatta leima.
Hitsikoneesta loppui nissania työstäessä se puuilon ydintäytelankakerä tosiaa kesken.
Tilalle motonetin vastaavaa ja selvästi parempaa saumaa alko tuleen, joskin silti laatukoneella kera kaasun sais siliämpää saumaa.
Tuosta johtue sitte aattelin, että nyt sentää kelpaa volvoonki koskea :D



Aika vaikeesti kuvasta nähtävissä..





Hitsailujen jälkeen teräsharjalla kuonia ja ruosteita poijes ja vähän rälläkällä ulkohelman saumoja/räkäpalloja sileeks,
wd-40:iä pellillä oleviin kohtiin. Hetken päästä kotelosuojat spreijattu päälle.
Nyt kun täs alkaa koht oleen kotelosuoja kuivanu, niin meen ruiskiin massat päälle.
Ulkohelmassa pääs vähän maali kärvähtämään, siihen "2in1" sinkkimaalia pohjiksi ja oma väri+lakka.

Retroturbolta tilattu koneen tuki"kumit" (uretaaniset). Jännä vaan että hinta sen 92 puntaa..
Paypal summa oli sen 120€. Liekö hintaan sisälty laivakulut vai saanko oottaa soittoa/sähköpostia, että laitas vielä lisäksi laivakulut...

Koitettu metästää turbolle öljynpaluuta, ei saa volvolta muutako tiivisteet. Kävin parilla purkaamolla, ei tärpänny :-\
Liekö teen ite lattaraudan palasta laipan, kera rälläkän ja poran. Sitte hitsuutan ydinjätelangalla sihe putkea jatkoksi  V:>
Lohkon paluureikään ois vielä visiot hakusessa, että tehäänkö kierteet vai mitä...
Tilattu murikkaan lähikylän "Teotoolssilta" laakerit, jotta saajaan se wavetracin murikkaki naitettua alle :)
Tais olla abaut 50€ kpl (2kpl vaatii).
Välijäähyks ehkä kkd:sta 450x300x75 75mm lähöillä. Josko riittäs myös tulevaisuudes(2,4/2,5L) b230fb hx40/tms kokoonpanoon...
Ahtoputket viedään jokatapaukses läpi ajovalojen vieressä olevista keulapellin isoista reijistä.
Kkd:ltä varmaan samalla Plx:kin, että ehkä myös jtn muuta.
Suutinkiskon ja bensalinjan väliin tarvis keksiä jotain...
Bensapumpuks ehkäpä Aeroflowin ulkonen keraamisel koneistol varustettu pumppu, liekö riittäis yksinään ilman tankissa olevaa siirtopumppua...

Ei kai muuta lässytystä tällä erää..



« Viimeksi muokattu: 17.11.2014, 20:35:25 kirjoittanut warkka »
Volvo 245 gl b200k(b200et)maxxecu v1 -89vm.ikuinen harrasteproju.
On tää some kyllä yks ja hankala paikka tulla eriäviä mielipiteitä omaavien kanssa toimeen/välttää niitä mielipiteitä.

Slerbahuuli

  • Vieras
Yllättävän hyvän näköistä saumaa nuinkin paskaisessa paikassa ydinjätteellä hitsattuna. :D

Veli ei saa nuin siistiä edes 3500€ puoliautomaattisella kempillä. ;D

Poissa warkka

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 409
  • Ei mihinkää!!
Vähän se tuossaki riippu miten pistoolia piti ja mihi suuntaa saumaa teki.
Parhainta saumaa sai aikaseks tekemällä ylhäältä alaspäin ja kahva 10-15astetta vinossa "suoraan päin" asentoon nähen,
niin että lanka tavallaan valutetaan pinnalle. Ei siis niinpäin vinossa että lanka työntyis pintaa vasten.

Retroturbolta pukkas viestiä ja vielä laivakuluista maksettavaa oli sen 23€ ja risat (18 puntaa).

Volvopartswarehouselta näyttäs saavan öljynpaluuputken, mut euroissa 100€ on jo sen verra suolasta moisesta,
että olkoot. Laipan reikäväli näyttäs olevan 52mm.
Mielellää turbon päähä saatas vaikka se 5cm nysä sitä orkkisputkea kera laipan jostai,
jos muutamalla eurolla sen jostain purkuosana löytäis.
Sen jos tuossa ite tekee, niin jostain tulee 10€:llä sen jälkeen vastaan orkkis...
Lohkon päätyyn nyt soveltaa vielä jotain semi helposti. Siinä OLI joku kemialinen metalli+ kupariputken pätkä väkerrys lohkon päässä.
Sen verran mitä itsellä kemiskistä kokemuksia, niin naputtelin ne pois ja hakusessa joku vähä luotettavampi visio :D
« Viimeksi muokattu: 10.12.2014, 15:28:38 kirjoittanut warkka »
Volvo 245 gl b200k(b200et)maxxecu v1 -89vm.ikuinen harrasteproju.
On tää some kyllä yks ja hankala paikka tulla eriäviä mielipiteitä omaavien kanssa toimeen/välttää niitä mielipiteitä.

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2248
Mulla on jotain paluuputkia jemmassa. Tuu penkomaan joku päivä?

Yhden pumpun settiä ajelisin kai mielummin pelkällä tankissa olevalla. Esim. AEM:llä on tähän päteviä pumppuja ja sopivan halpojakin.  :)

Poissa warkka

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 409
  • Ei mihinkää!!
Mulla on jotain paluuputkia jemmassa. Tuu penkomaan joku päivä?

Yhden pumpun settiä ajelisin kai mielummin pelkällä tankissa olevalla. Esim. AEM:llä on tähän päteviä pumppuja ja sopivan halpojakin.  :)
Njoo vähän niinku huutais tuota paluuta ja jakajan kiinnitystä lohkoon, sitte vois heitellä konetta keulalle ja kerran 200k:n sisällä olleet öljyt koneeseen... Starttailla niillä muutamat kerrat kipinättä ja puottaa pihalle. Sitte uuet sisää ja ihan ajella niillä "hetki"...
Paluun kohalla mietitty kierteiden tekoa lohkoon, että sen tekis mieluummin kone pukissa.
Eli jos joudutaa soveltaan turbon päätyn laippa ja pätkä putkea, jatkoks letkua ja joku kierretsydeemi lohkoon jotta letkun saap kii.
Toki jos orkkis jostai metästetään ni päässää helpolla.

Njuu bensapumpuist... Miten niiden yhistäminen sitte orkkistankkilaitteen kanssa... Noh katotaan..

Seki täs vähä mietinnän alla että miten toteutettas huohotuksen ja dumppi/bypass hommelit..
2-mäntädumppi?? Huohotuksee e-vac?...

Vakio ilmanputsarkotelo löytyy mut tosiaa puuttuup kaik ahtopuolen imu ja ahtoletkut sekä bypassi.
Mietitty että voisko tot läppämallin mittaria tunkasta painepuolelle ja dumppi ennen sitä,
vaiko kelpaisko 2-mäntä dumppi painepuolella yksinään.
Vahvin tänhetkine suunnitelma ois: IMUPUOLELLE... Vaparikartiosuodatin--> "pätkä" alumiiniputkea--> silikoniliitos-->
vaf? mikälie oikee nimi tolla läppämallisella on--> silikoniputki jossa haarotus huohotukselle/alumiiniputki jossa haarotus huohotukselle-->turbo.
Paineentuotto puolelle sitte niin paljon putkea kun ilman alumiinihitsailuja kelpaa laittaa, ku noi silikoniputketkin tuppaa pullistua ahdoilla.
Eniveis ahdot tulee varmaan maximissaan olemaan se 0,9 vaikkakin jotkuu uhoo laittaneesa 1,7bar :D
Saas nähä onko nuo boxitkaan ehjät...
Innolla ootetaan mitä vakio 530 kansi, A-nokalla antais tolla 0,9 ahoilla.

Sitte se muutoskatastuskin... :'(



« Viimeksi muokattu: 20.11.2014, 03:15:49 kirjoittanut warkka »
Volvo 245 gl b200k(b200et)maxxecu v1 -89vm.ikuinen harrasteproju.
On tää some kyllä yks ja hankala paikka tulla eriäviä mielipiteitä omaavien kanssa toimeen/välttää niitä mielipiteitä.

Poissa warkka

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 409
  • Ei mihinkää!!
Nyt kun selvinpäin (tai pitäskö sanoo "vaihteeks selvinpäin"... :D )
Niin aattelin tässä surffailles, että kun tosa 3:s päivä tulee veronpalautuksia sen ~950€
Että jos aika ja p*rkeleen vakavasti aatelis motronicin heivaamist johtosarjoinee ym helevettii ja mega tilalle  ::)
Ei kyl päätetty että mikä niistä  ??? Erillispuolilla sitten vaiko hukalla varustettuna ja triggeröinti hihnapyörän päätyyn.
2,3:seen laitetaan satavarmasti erillispuolilla..
Sääjettävä nokkapyöräkin joutais jo hommata näihi puheisiin.
Josko leveän hommais ni ois sekin valmiiks b230:lle kun siihen sitte leviämpää hihnaa...
http://www.blingfactory.fi/Hihnapyoerae-triggerillae-Volvo-B200/B230
Mahollisesti tuo hihnapyöräksi, ellei nyt ystäväpiirist löyvy taidokast sorvaajaa..
Ei varmaan, tai ainahan niitä huutelijoita "tuolta oisit saanu tuoho hintaan.." "oisit käyny/käyttäny tuolla.."
on sitte kyllä kun on jo ns. paskat housussa.. :2funny:
Ehkä megalla uskaltas ohjata tulevaisuuessa b230 kokoonpanoaki ???
Sitäku on mielipidettä megasta jokalähtöön, niin sitä vähän varauksella suhtautuu.

Sitä vaan aavistan täsä että jos tuollain nykysellään kasaan, niin on aika lottovoitto ettäkö ei tulis mitään takaiskuja.
Johtosarjaakaan kun en ole ihan jokasta millimetriä myöden käyny lävitte tässä kiireissäni..
Sitte niiden takaiskujen kans kiroilles viimestään aattelis, että joha täs nyt on menny rahaa "jonkinverran" että helpommalla ja ei niin hirveen kalliillakaan oltas saatu joku mega naiteltua  :facepalm:
Hmm onks tää sitä motorsporttia ??? :2funny: Vähän väliä muuttuu suunnitelmat.
"innolla" oottaen sitä milloin seuraavaks saa vanhemmilta kuulla jtn niiden mielipiteitä ton auton laitosta.
Nyt ollu melkosen hiljasta, niin sitä ehkä uskaltaa vähä kepillä koputtaa jäätä ja tänki kokoonpanon voi vähän antaa lähteä
hyvällä tavalla lapasest :D

En tiiä oonko sanonu.. Mutta nyt kun ei satu mitään 2-pyörästä toimivaa olla, eikä mitään käyttisautoa.
Ni välillä ihan yllättyy miten erilailla on varaa hommailla millon mitäkin kilkettä.
Eniveis puoltoist tonnia tuloihin/kk lisää niin vois samalla tempolla tehä ihan tuota 2,3:sta
Volvo 245 gl b200k(b200et)maxxecu v1 -89vm.ikuinen harrasteproju.
On tää some kyllä yks ja hankala paikka tulla eriäviä mielipiteitä omaavien kanssa toimeen/välttää niitä mielipiteitä.

Poissa warkka

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 409
  • Ei mihinkää!!

Plx ja 450x300x75 delta finn kennone jäähy Kkd:lta :P
Jäähy ehkä mustaksi, tai sit joku hatusta repästy shokkiväri tai antais olla tuollasenaa.
Perhana ko en muosta mistä sai mm keltasia ja oransseja silikonimutkia.
Siniset ja mustat turhan yleisiä, tai jos niissä kestäis joku maali (plastidip/rubbercomp..?) päällä niin ostais mustia ja maalais ne.
Volvo 245 gl b200k(b200et)maxxecu v1 -89vm.ikuinen harrasteproju.
On tää some kyllä yks ja hankala paikka tulla eriäviä mielipiteitä omaavien kanssa toimeen/välttää niitä mielipiteitä.

Poissa warkka

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 409
  • Ei mihinkää!!

Öljynpaluuseen hommattu vesijohtokikkareita ja dunlop hiflexiltä hydrauliikkaletkua.
Ko hydr letku saattaa olla tuskallinen viedä öljypaluuputken päälle,
kun joku 0.8-1,2mm liian ohkasta tuo letku (en just muista mittaeroa).
Saas nähä millane visio noista kehittyy lohkon reikään..
Bensakiskollekkin sattu löytyyn letkulähtö samalla.
Vielä mysteeri että laitanko putkilinjan ja tukin välille perus kangasvahvistettua bensaletkua ja klemmarit,
sekä myös tankin ja linjan väliin  ???
Vaiko hiflexille uusiks tilipäivän tullessa asioimaa ja teräspunospäällysteistä ~10mm sisämitaltaa olevaa teflonia
ja täten myös bensaputket menis uusiksi 8mm tilalle 10mm ja paluukin samalla 2mm isommaksi, tuo nippakin vaihtus paksumpaan/
letkuun prässätyllä liittimellä olevaan :-\

Moottorinohjauksen suhtee vähä jäitä hattuu ja viel työn alla päättää minkä nyt sitte hommais.
800€ ei oikeen mennä kuuhu, ootellaa seuraavaa tilii ja sitte ois vähän enempi törsättävis.
Ettei nyt tarvis VÄLTTÄMÄTTÄ pistää kaikkea uusiks kun b230:stä alettas keulalle laittamaan,
niin josko jtn sellasta mihin voi lisäkorteilla tuua kaivattuja ominaisuuksia...
Toistaseks Ms2 v3, Ms3x, tatech 38std, haltech Platinum Sport 1000, Ecumaster emu. Näistä joku...
Hukalla vaiko suoralla, empä sitäkä oo lopullisesti päättäny.

Edit.
Saapu nyt nuo polyuretaaniset koneen tuetkin, aika näyttää kestääkö nuokaan mitään.
Jos ei kestä+50tkm niin melkeempä sitä pitäs sitte alkaa kehittelemää jotain muuta tuentatapaa,
vaikka sitte konetta samalla pystyyn ???

Edit2. En tiiä haittaisko useat lyhyen aikavälin threadin nostelut, joten mennää nyt editillä.
Varsinkin kun ollaan vasta tiputtu 2-sivulle :D
Tuli sellanen "deja vu" tässä...
Meinaan että Vipec i44, Autronic sm3/4 välillä oltas joskus aikasemmin pähkäilty ja ois jopa joku toistaseksi löytymätön
muistiinpano jossain tyyliin "älä helv laita muuta kuin vipec/autronic/motec..."  :idiot2: :D
Se että suuttimien kanssa ei tarvis erillisiä vastuksia kuulostaa loistavalta,
kuin myös isoille suuttimille mukautuminen pienessä koneessa. Jos vaikka se e85 alkais kiinnostamaan tulevaisuudessa.
Maakaasukaan ei ole täysin pois suljettu btw myöskään :)
Mitä vähemmän ei niin oleellista "krääsää" ecun osalta johtosarjan/anturien ym suhteen sen parempi.
Tulevaisuudessa alkais kaivelemaan se johtonippu kumminkin. Joskin mahollisuudet laajentamiseen oltava.
Tuleeko ongelmia vaikka 10 vuoden päästä, pitääkö vaihtaa ohjaus uuteen?
Kuten ihmiset joutuvat tietokoneitaansakin, pelikonsoleita vaihtamaan.
Mm. tämän takia en osta mitään x-boxia/pleikkaria, vaikka kiinnostaisi :buck2:
Tympii kun parin vuoden päästä kumminkin tulee uus laite ja sun konsolilles et saa enään uusia pelejä :-\

Hyvin lähellä ollaan sitä, että hukkakipinä unohdettaisiin ja erillispuolat venakopan päälle
(sijotus/puolatyyppi riippuu b230 tulevasta pakosarjasta).
Joo taitaa taas lähtee lapasesta...  :facepalm:
Kohta varmaan lähtee kansi pajalle... Turbo vaihtoon... Njoo jos koittais hillitä :D

Ois ihan he*vetin jees että nyt saatais sellanen ecu hommatuksi,
ettei tosiaan tarvis sitten tehä "samoja" asioita uusiksi b230:n tullessa ajankohtaseksi.
Siks sitä melkeen kannattais nyt yrittää säästellä rahojaasa ja satsaa kunnolliseen ecuun kun
veronpalautusten ansiosta kerrankin ollaan lähellä tarvittavaa rahasummaa ecun hankkimiseen.
Toinen tilaisuus jos työllisyys jatkuu samaan malliin on huonolla tuurilla vasta ensi veronpalautuksien aikaan,
tai voi sieltä mätkytkin tulla :D

Ohi aiheen semmonenkin juttu tässä...
Sitä on "hyysätty" liikaa kavereita, milloin kuskina ollessa, jotain tuossa tallissa/pihalla tehdessä tai jotain lainatessa...
Noh paskaa bisnestä jos bisnesmielessä ajatellaan ja pitkässä juoksussa ei tee hyvää...
Tai ompahan monta hyvää ja ei niin hyvää kaveria ympärillä pyörimässä, hyvä vai huono asia sitte...
Varmaan molempia.
Tallissa kuluu sähköä, vettä, lämpö karkaa, työkalut kuluu/hajoaa,
vanhempien hermot on sähkö/vesilaskun saapuessa ja välillä muuloinkin tiukalla.

Josko siis tätä omaa projektia saisin ropata vähemmillä nalkutuksilla, kun otan sen asenteen että pyydän kaverilta kun kaverilta
reippaan hinnan. Jos nyt kaverit/tutut enään kohta tulevat kyselemäänkään edes kun viesti kulkee eteenpäin.
Omista harrastuksistani ja harrastevälineistähän en luovu, mieluummin "muutamasta" kaverista sitten.
 


« Viimeksi muokattu: 10.12.2014, 23:13:17 kirjoittanut warkka »
Volvo 245 gl b200k(b200et)maxxecu v1 -89vm.ikuinen harrasteproju.
On tää some kyllä yks ja hankala paikka tulla eriäviä mielipiteitä omaavien kanssa toimeen/välttää niitä mielipiteitä.

Poissa warkka

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 409
  • Ei mihinkää!!
Nostellaas välillä :)

Kiiitoksia putkikierre.fi 14€ vai 12€ tappi ja 20€ toimituskulut. 3/4 tappi

Huohotin pöntöst pikkase irtoo karstaa...


Eiköhä se ala oleen aika jees tuo paluu. Ehkä tarvii lämpösuojaa letkulle vielä kehitellä tai kestäisköhä nuin ???
Taida ees tarvia tuonne turbon päätyyn klemmaria kun meni niin paljon tuon putken päälle tuo letku.
Huohotinpönttö pistelty kii ja lohkojakajan aukkoon peitetulppa takasi.
Sit öljyjä koneeseen, sattu oleen muutamaa semisynteettistä ja synteettistä eri viskoilla olevia öljyn jämiä.
Kaikki jämät vaa koneeseen. Sitte "muutamat" startilla pyöräyttelyt ja "paskat pihalle".

Vielä vähän auki, että nostelisko koneen jo keulille kun iskis vaan se inspiraatio.
Perjaatteeshan öljynsuodinjalan(jossa lähöt lauharillle ja ehkä paineanturillekkin) kyl vaihtaa ihan näppärästi koneen olles rungossakin.
Myös sit se sumpliminen laturin ja tehostajan kans. Mieleellään tosiaan laturia imusarjan puolelle.
Jos vaikka alkaa vesipumpulta lähtevä putki TAAS vuotamaan, niin ei se tehostajan pumppu ois niin kranttu pienest jäähkärikylvystä.
Volvo 245 gl b200k(b200et)maxxecu v1 -89vm.ikuinen harrasteproju.
On tää some kyllä yks ja hankala paikka tulla eriäviä mielipiteitä omaavien kanssa toimeen/välttää niitä mielipiteitä.

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo