Eilen tuli käytyä vakiotekniikalla ja sillä todennäkösellä G80 lukolla heitettyä viimeset sladit lanatulla kotitiellä. Samalla tosiaan se 2.5 alakerta purettiin kaverin kanssa ja vaihtoon menee laakerit, tiivisteet, öljypohja ja stefat. Glycoa kehiin ja kansipahviksi suosituksena tullut Elring / Goeze. Pikkusen järkeiltyäni ja viisaiden sanaa kuunnelleena metallipahvi saa jäädä pois, koska vaihdan kansipahvia mieluummin, kuin sulanutta wisecoa tai koneessa muita vaurioita. Konehuoneessa kaikki näytti hyvälle ja ehjälle, mutta kerran kun kone on irti, niin samallakos ne laakerit pistää vaihtoon.
Muuten.. Se pikku hapsus mikä kävi on tämä.. Eli ölyset sormet ja öljynen osa --> toistaiseksi nimettömän osan putoaminen käsistä moottoripukin palkkiin ja pieni vekki tohon.. Täytyy joku pelastus keksiä tohon. Tähän osaan tulee runkolaakerin toinen puoli ja tulee siis kampiakselin "päälle", nyt kun koneen pohja on ylöspäin. Millä nimellä tätä kutsutaan?

Tänään oli vuorossa tarrojen repiminen ja konehuoneiston purkua. Oli muuten suht vittumainen touhu repii ne miljoona tarraa... Sormenpäät kipeenä ja kuvissa vielä voi jotain liimajäämiä olla, koska noissa itse tarroissa oli jo monen tunnin työ...

Se ois rakaalle tiiliskivelle nyt levon aika koittanu, että jaksaa rähistä ens kesänä. Kiirus on ton intin takia, joka tammikuussa alkaa.. Koskaan en oo moottorinohjausta vaihtanu ja pikkusen jänskättää..
Loppuun kysymys. Tunnistaako kampiakselista mitenkään, onko se pidempi-iskunen kun vakio? Eli mistä tunnistan onko toi se legendaarinen pentan kampura? Iskun pituudestahan sen voi mitata kun on nipussa koko paketti, mutta tossa se kampura ois nyt irrallaan.
Laitetaas loppuun muutamia kuvia molemmilta päiviltä.







