Koneen tyhjäkäynnin kanssa oli keväällä ongelmia etenkin lämpimänä. Tarkistin imusarjan säädöt tämän ohjeen mukaan. Säätöruuvi pohjaan ja takaisinpäin 5 (ruuvi 2) tai 1,5 (ruuvi 3) kierrosta. Alkuperäiset säädöt olivat jotain ihan muuta.

CO-arvon säätöön tarvitaan melko pitkä 3mm kuusiokoloavain, jollaisen löysin paikallisesta Tools-liikkeestä. Kävin aamulla säätämässä tyhjäkäynnin (kuvassa ruuvi 1) ja CO-arvot Hämeen autovarusteella ja pääsimme tällaiseen tulokseen, ks. kuva alla. Lämpötila-anturi taisi jäädä kytkemättä kun näyttää rapsassa nollaa mutta kone oli noin 10 kilometrin ajon jäljiltä lämmin. Käsittääkseni nämä arvot ovat tämän ikäiselle autolle ihan ok, vai mitä ootte mieltä? Vanhassa pakoputkessa saattaa toki olla vuotoa jossain kohtaa, mikä toki voi vääristää mittausta.


Vaihdelaatikon nesteiden kanssa on ollut ongelmia pitkin kevättä. Ensin vuoti peräpuolen tiiviste ja holkkikin piti vaihtaa. Nyt näyttää vuotavan etupäästäkin ja vaihteenvalitsimen reiästä myös. Laatikko toimii muuten todella hienosti ja vaihtaa huoltojen jälkeen pehmeästi. Viime kesäistä töksäystä pienemmälle vaihtaessa ei tunnu enää. Tämänhetkninen toimintasuunnitelma on seuraava:
- hankin kaikki vaihdelaatikon ulkoiset tiivisteet (paitsi takakotelon tiivisteet)
- hankin uuden pakoputken etuosan ja keskiosan varusteineen (nykyiset ovat alkuperäiset)
- vaihdelaatikko otetaan syksyllä alas ja huolletaan
- asennetaan vaihdelaatikko ja uusi pakoputki