Autoracing  KL-varaosat

262C

  • 288 Vastauksia
  • 105369 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa LaitinenP

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 555
  • 240+262
Vs: La Volvo 262C anno 1981
« Vastaus #255 : 09.08.2015, 22:07:33 »
Olisikohan hankala homma kunnostaa ja maalata Corona-vanteet tällaisiksi (kuva linkitetty eräästä toisesta vrcf-ketjusta)? Maalaus pitäisi suorittaa kahdessa vaiheessa ja peittää nuo pinnaosat kun maalaa kullanväriset osat. Minulla on pari vannetta kelvottomaksi kolhittuja, joten pitäisi etsiä jostain ehjemmät.



« Viimeksi muokattu: 09.08.2015, 22:19:18 kirjoittanut LaitinenP »

Poissa sjos

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5977
Vs: La Volvo 262C anno 1981
« Vastaus #256 : 09.08.2015, 22:22:16 »
Maalaa vanteet ensin kauttaaltaan ja hioo puolat, lakka päälle.
:smoke:

Poissa Lzlo

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 83
  • www.vrcf.fi
Vs: La Volvo 262C anno 1981
« Vastaus #257 : 09.08.2015, 22:26:32 »
Eikai tuohon vaadita kuin vähän hermoja näpräillä maskiteipin kanssa. Ja mitä sun puuhailija oon välillä tullut seurailtua, niin luulenpa että sulla riittää  ::)

Mullakin odottelee yhdet coronat pimeitä talvi iltoja, että saavat uutta väriä niskaan. Tulevat korin väriin. Meinasin ensin noin kun tuossa kuvassa, mutta taidan ensin kokeilla vetää värin koko vanteelle.

Sjos ehtikin ensin. Mutta tosiaan voihan sen noinkin tehä.  :facepalm:
« Viimeksi muokattu: 09.08.2015, 22:29:39 kirjoittanut Lzlo »

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2446
  • www.vrcf.fi
Vs: La Volvo 262C anno 1981
« Vastaus #258 : 09.08.2015, 22:53:06 »
Tuo kuvassa oleva vanne on varmaan pyyhkäisty sorvissa puhtaaksi vannetehtaalla maalauksen jälkeen.
« Viimeksi muokattu: 10.08.2015, 09:48:13 kirjoittanut The_OttoB »
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa Gt-70

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 439
  • www.vrcf.fi
Vs: La Volvo 262C anno 1981
« Vastaus #259 : 09.08.2015, 23:16:42 »
Tuo kuvassa oleva vanne on varmaan pyyhkäisty sorvissa puhtaaksi.
Taitaa olla uusi ja käyttämätön  :)
GHOST:illa vois olla moisia vanteita  ;)
-S80 D5 -07

Poissa LaitinenP

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 555
  • 240+262
Vs: La Volvo 262C anno 1981
« Vastaus #260 : 24.08.2015, 21:07:24 »
Tässä se nyt sitten on, kunnostettu väännönmuunnin ja laatikko.



Asennettiin eilen illalla ja tänään illalla paikoilleen. Kyllähän sen kanssa ährätessä meni varmaan 5 tuntia yhteensä. Turattiiin ohjaustehostimen kanssa sen verran että kun työnnettiin autoa pihalla niin puski ATF-öljyt tietysti paisuntasäiliöstä ulos. Ja sitten kun auto käynnistettiin niin piti ääntäkin välillä. Nestettä tuli ulos varmaan desilitra tai reilu mutta silti pinta paisuntasäiliössä on suurinpiirtein ennallaan.

Mitähän sen kanssa pitäisi tehdä (tai olisi pitänyt tehdä ennen auton työntämistä), kun taisi päästä ilmaa järjestelmään johonkin kohtaa?


Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: La Volvo 262C anno 1981
« Vastaus #261 : 24.08.2015, 21:34:33 »
Tässä se nyt sitten on, kunnostettu väännönmuunnin ja laatikko.

(Kuva poistettu lainauksesta.)

Asennettiin eilen illalla ja tänään illalla paikoilleen. Kyllähän sen kanssa ährätessä meni varmaan 5 tuntia yhteensä. Turattiiin ohjaustehostimen kanssa sen verran että kun työnnettiin autoa pihalla niin puski ATF-öljyt tietysti paisuntasäiliöstä ulos. Ja sitten kun auto käynnistettiin niin piti ääntäkin välillä. Nestettä tuli ulos varmaan desilitra tai reilu mutta silti pinta paisuntasäiliössä on suurinpiirtein ennallaan.

Mitähän sen kanssa pitäisi tehdä (tai olisi pitänyt tehdä ennen auton työntämistä), kun taisi päästä ilmaa järjestelmään johonkin kohtaa?


Auto käyntiin etupää pukeilla, ja hidasta veivaamista ääriasennosta toiseen. Välillä tarkastaa nesteen tason jos siellä on paljonkin ilmaa
No kun halvalla sai.

Poissa LaitinenP

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 555
  • 240+262
Vs: La Volvo 262C anno 1981
« Vastaus #262 : 30.08.2015, 08:50:44 »
Syy vakionopeudensäätimen toimimattomuuteen löytyi: takalyhtyjen maadoitusjohdot oli laitettu kelvottomasti lyhtyjen kiinnityspultteihin. Tein tämän pilipalimaadoituksen ihan itse viime syksynä kun korjailin peräosan maalausta. Vakkari kytketään jarrupolkimessa olevan kytkimen johtoon, jota kautta piiri maadoittuu takalyhtyjen maahan. Ruuvasin maat nyt kunnolla kiinni runkoon, jonka jälkeen vakkari toimi kuin kello. Pienissä nopeuksissa n. 60 km/h tuntuu pientä jankkausta mutta kovemmilla nopeuksilla toimii yllättävän tarkasti.

Laatikko toimii hyvin. Pitää vielä tarkistaa uuden pakoputken kiinnityspulttien kireys.
« Viimeksi muokattu: 30.08.2015, 08:52:59 kirjoittanut LaitinenP »

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1914
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: La Volvo 262C anno 1981
« Vastaus #263 : 14.09.2015, 13:53:50 »
Menikö sinne se BW55 takaisin?

Poissa LaitinenP

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 555
  • 240+262
Vs: La Volvo 262C anno 1981
« Vastaus #264 : 14.09.2015, 16:25:44 »
Menikö sinne se BW55 takaisin?

Joo, niinhän se teki. Laitettiin samalla uusi pakoputki etupäähän.

Poissa LaitinenP

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 555
  • 240+262
Vs:Volvo 262C
« Vastaus #265 : 01.05.2016, 18:32:46 »
Erinäisten kommelluksien jälkeen auto saatiin valmiiksi vappuajoelua varten. Siellä kohtasimme toisenkin sirkuttavan PRV:n.



Poissa Arska F

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 401
  • Sen ei tarvii edes kulkee, mut pysähdyttävä on...
Vs: La Volvo 262C anno 1981
« Vastaus #266 : 01.05.2016, 18:38:43 »
Tuo toinen PRV taitaa olla sekin harvinaisessa korissa kiinni  ;) (jooei, ei tuo punanen, oletan)
Harmi, kun jäi (tänäkin vuonna) nuo wanhojen autojen ajot välistä, piti muuntautua metsäkoneeksi...
S80II, 2.0 D4.
V70 Mk2 2,4 Classic, aut.

Entiset omat ja taloudessa pyörineet: Viis Toipotaa, kolme Hitlerinkostoo, S40 1.6 woimakoneella, V70 Mk1 2.4 ja V70 Mk3 2.5T...

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1914
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs:Volvo 262C
« Vastaus #267 : 07.05.2016, 14:30:42 »
Erinäisten kommelluksien jälkeen auto saatiin valmiiksi vappuajoelua varten. Siellä kohtasimme toisenkin sirkuttavan PRV:n.



Nuo olisi pitänyt ajaa vierekkäin konepellit pystyyn. :)

Poissa LaitinenP

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 555
  • 240+262
Vs:Volvo 262C
« Vastaus #268 : 07.05.2016, 16:44:04 »
Nuo olisi pitänyt ajaa vierekkäin konepellit pystyyn. :)

Niinpä! Tuli mieleen vasta kotona kun katselin päivän kuvia.

Lutrasin tässä eräänä iltana kajuutassa leather oilin kanssa. Nyt joutuu odottelemaan pari päivää, ennenkuin pääsee tuonne istuskelemaan.




« Viimeksi muokattu: 07.05.2016, 16:50:35 kirjoittanut LaitinenP »

Poissa Spoileri

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 464
Vs: La Volvo 262C anno 1981
« Vastaus #269 : 04.07.2016, 16:37:53 »
Kun tätä tuli viikonlopun aikana havainnoitua useaan kertaan, täytyy mainita, että auto on ilman muuta livenä vielä huomattavasti upeampi, kuin kuvissa. Ja se ilmastointi oli varmasti mukava eilispäivän aurinkoisissa kohdissa; olisi kelvannut minullekin, pelkkä ilmanvaihto ei oikein meinannut riittää.
Mercedes-Benz 190E 2.6 -89, Mercedes-Dents 190E 2.0 -83, 960 3.0 -95 "Silver Sand", 244GL B23E -75 "Andes Copper", Toyota AE86 r.F & KP62 r.SS, Välikotelo -78, BSA A65 Thunderbolt 650 -71, Triumph Spitfire 1500 -79 "Vermillion Red"

Loose Unsoldered Connections And Splices

 

Futurez  Kulkukoira