Nytpä se latausvalo ja samalla jarrujen varoitusvalot sammuivatkin, kun painelin kaasua! Jännite akulla oli moottorin käydessä yli 14V.
Kylläpä kannatti tehdä se venttiilien säätöhomma. Tässäkin oppaassa http://www.volvotips.com/index.php/240-260/volvo-240-260-buying-tips/ kehotetaan tekemään se käyttöautossa joka vuosi (!): Be sure the valves adjusted (no shims needed, it works with special adjustable screws) every year. Saman oppaan mukaan ölpät taas pitäisi vaihtaa enintään 5000 km välein.
Tuo että latauksen merkkivalo sammuu vasta kun laturi saa vähän kierroksia on, jos ei nyt normalia niin ainakin aika yleistä. Jos se ei vaadi mitään älytöntä huudattamista, niin ei sille ole erityistä tarvetta tehdä mitään. HArrastuksen vuoksihan niitä tietysti voi vaihdella mielinmäärin.
Perinteiset välyksellisetä säädettävät venttiilit tulisi tosiaan säätää aina öljynvaihdon yhdetydessä. Mun tuntuman mukaan PRV koneen taipumus on lisätä välystä (aika vaikea sanoa oikeasti koska sellaista pitkänjuoksun arkiajoa ilman mitään väliräpeltämisiä on kuitenkin aika vähän mulle kertynyt), ja lisääntyneen välyksen ja sen säätötarpeen kuulee, toisin kuin välys joka pienenee, jonka huomaa lähinnä sitten kun kantamaan jäänyt venttiili palaa.
Harrastepelissä, siis käyttäjälle joka harrasta myös auton räpläämistä, ei vian ajelua, tuo venttiilin säätö tuskin on mikään ongelma. Pienillä ajomäärillä sen säädön voi kyllä skipata, eikä niitä joka vuosi tarvitse säätää, eikä se niiden säätökään nyt mahdottoman iso työ ole, kun tietää mitä niille pitää tehdä. Sen ilmastoinnin kompuran irroituskin on aika suoraviivainen juttu, ja sen kiilahihnahan tulisi kiristää muutenkin huollon yhteydessä.
5000km öljynvaihtoväli 80-luvun alun öljyillä oli ihan normaali.