KL-varaosat  Race.fi

760 Turbo (T)6

  • 137 Vastauksia
  • 61594 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Ter_No

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 192
  • www.vrcf.fi
Vs: 760 Turbo (T)6
« Vastaus #90 : 09.05.2014, 08:08:38 »
Paljonko meinasit ottaa tehoja ulos tuolla porauksella?

Otetaan se mitä sieltä saa 300+hv olisi nyt sellanen kesä toive mutta katsotaan. Yritetään pitää paikat nipussa

-Tero
- 760 (t)6 projekti          -89 -
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=39464.0

- Toyota Supra R mkIII  - 92 -

Poissa Brick

  • Mr John Doe
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 661
Vs: 760 Turbo (T)6
« Vastaus #91 : 09.05.2014, 08:16:38 »
Otetaan se mitä sieltä saa 300+hv olisi nyt sellanen kesä toive mutta katsotaan. Yritetään pitää paikat nipussa

-Tero

Muista laittaa rakotulkit pyttyjen väliin, jos vaikka tulee haluja nostaa tehot 400hp.
citikka

Poissa boost

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1061
  • Lensu Power Shop
Vs: 760 Turbo (T)6
« Vastaus #92 : 09.05.2014, 08:27:31 »
Tuo automaatti kannattaa unohtaa välittömästi. Tuosta sun 300hv:sta jää 200hv vetävälle pyörälle. Ihan oikeasti tuo 960 automaatti on aivan paska.
Olen kokeillu kahdessa ahdetussa kutosessa ja kumpaankin kun on laittanut manuaalin tilalle huomaa kuinka paljon tehoa hävii luistoihin ja muuhun öljynvatkaamiseen.

Se on hyvä aski toiminnaltaan kun ajaa kaupunkiajoa. Kaikki sen jälkeen on pelkkää tuskaa.

Niin ja tuo 3 litran poraus on ihan hapoilla 400hv tehoilla. Pieni säätövirhe ja huonosti käy. Lorauta pikkusen petonia alas (2-3cm) ja jyrsitytä holkit pyttyjen ympärille ja tämäkin on turhaa kun on tarjolla muutamalla satasella pikkusella porauksella olevia lohkoja. 

   
« Viimeksi muokattu: 09.05.2014, 08:30:56 kirjoittanut boost »
1/4 mile 257km/h(ZF  gs6-53dz)
Nopeampi kuin Timo.
Lensupowershop.fi

Poissa Ter_No

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 192
  • www.vrcf.fi
Vs: 760 Turbo (T)6
« Vastaus #93 : 09.05.2014, 08:28:09 »
Muista laittaa rakotulkit pyttyjen väliin, jos vaikka tulee haluja nostaa tehot 400hp.

Tarkoittaako tämä rakotulkki homma nyt ihan mitta väline rakotulkkia? Minkä kokoiset ne pitää olla ja onko vaarana että putkien asento muuttuu tai että "luiskahtaa pois paikalta?

-Tero
- 760 (t)6 projekti          -89 -
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=39464.0

- Toyota Supra R mkIII  - 92 -

Poissa Ter_No

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 192
  • www.vrcf.fi
Vs: 760 Turbo (T)6
« Vastaus #94 : 09.05.2014, 08:30:05 »
Tuo automaatti kannattaa unohtaa välittömästi. Tuosta sun 300hv:sta jää 200hv vetävälle pyörälle. Ihan oikeasti tuo 960 automaatti on aivan paska.
Olen kokeillu kahdessa ahdetussa kutosessa ja kumpaankin kun on laittanut manuaalin tilalle huomaa kuinka paljon tehoa hävii luistoihin ja muuhun öljynvatkaamiseen.

Se on hyvä aski toiminnaltaan kun ajaa kaupunkiajoa. Kaikki sen jälkeen on pelkkää tuskaa.

   

eli unohdetaan koko aw.
- 760 (t)6 projekti          -89 -
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=39464.0

- Toyota Supra R mkIII  - 92 -

Poissa boost

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1061
  • Lensu Power Shop
Vs: 760 Turbo (T)6
« Vastaus #95 : 09.05.2014, 08:32:22 »
NYT ON JÄRKI PUHETTA.
1/4 mile 257km/h(ZF  gs6-53dz)
Nopeampi kuin Timo.
Lensupowershop.fi

Poissa boost

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1061
  • Lensu Power Shop
Vs: 760 Turbo (T)6
« Vastaus #96 : 09.05.2014, 08:37:40 »
Rakotulkki on ainakin 2.5 ja t6 lohkossa 0.8mm  menee pikkusella naputuksella paikoilleen, kannattaa vaan ensin putsata se originel ura.

Mulla oli 164:sen t6 lohkossa kansi ylhäällä ja rakotulkit oli vain sylintereiden leveydeltä paikoillaan, olivat pikkusen lähteneet liikkumaan, eli kyllä ne pytyt vatkaa...   Yhteen rata koneeseen tein rakotulkit niin pitkänä että ne ottaa kiinni myös sinne kansipulttien poteroihin asti, sillon eivät pääse liikkumaan. Ja ainakin  +800hv paketti on pysyny läjässä toistaiseksi???
1/4 mile 257km/h(ZF  gs6-53dz)
Nopeampi kuin Timo.
Lensupowershop.fi

Poissa boost

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1061
  • Lensu Power Shop
Vs: 760 Turbo (T)6
« Vastaus #97 : 09.05.2014, 08:39:14 »
Niin joo ja ei ne pyttyjä niin paljoa paina että sylinterin muoto muuttuisi.
1/4 mile 257km/h(ZF  gs6-53dz)
Nopeampi kuin Timo.
Lensupowershop.fi

Poissa Ter_No

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 192
  • www.vrcf.fi
Vs: 760 Turbo (T)6
« Vastaus #98 : 09.05.2014, 08:42:42 »
Tämä selvä. Suuttimia kun olen miettinyt niin olisko jotkut 550cc sopivat tonne 300-400hv.

-Tero
- 760 (t)6 projekti          -89 -
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=39464.0

- Toyota Supra R mkIII  - 92 -

Poissa boost

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1061
  • Lensu Power Shop
Vs: 760 Turbo (T)6
« Vastaus #99 : 09.05.2014, 08:51:40 »
Tina 6 koneessa menee tiettyyn rajaan asti niin että  minkä koiset on suuttimet niin paljon voi ottaa tehoa (Bensalla).

Mulla oli 440hv ja 440cc suuttimet aukiolo sen mitä vakio motikka 1.8 antoi (eli 80-90%)


550cc pitäisi riittää hyvin.
1/4 mile 257km/h(ZF  gs6-53dz)
Nopeampi kuin Timo.
Lensupowershop.fi

Poissa Ter_No

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 192
  • www.vrcf.fi
Vs: 760 Turbo (T)6
« Vastaus #100 : 09.05.2014, 11:46:39 »
Tina 6 koneessa menee tiettyyn rajaan asti niin että  minkä koiset on suuttimet niin paljon voi ottaa tehoa (Bensalla).

Mulla oli 440hv ja 440cc suuttimet aukiolo sen mitä vakio motikka 1.8 antoi (eli 80-90%)


550cc pitäisi riittää hyvin.

Polttoaine olisi tarkoitus vaihtaa re85 polttoaineeksi. Voiko tuon aineen kanssa tulla jotain suurempia ongelmia?

Nyt kun tuota manuaalia miettii niin tarvetta olisi kytkin + jarru polkimelle ja kytkimen työ ja pääsylinterille. Vauhtis vissiin passaa 5-koneesta sellanen löytyy mutta sitten mites näitten kytkinten kanssa bmw:n laatikolle mikä asetelma, levy, paininlaakeri ja silmälaakeri? M90 Vakio levy + asetelma? Jollain karkeeta hinta arviota tai oma kohtaisia kokemuksia? Mielellään suomesta kaikki.

-Tero
- 760 (t)6 projekti          -89 -
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=39464.0

- Toyota Supra R mkIII  - 92 -

Poissa siipiveikko

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 461
  • www.vrcf.fi
Vs: 760 Turbo (T)6
« Vastaus #101 : 09.05.2014, 12:06:55 »
Mulla on omassa tuplaturbo kutosessa 850:n kiinteä vauhtipyörä johon on porattu uusi jako Sachs -765 asetelmalle, 4-lapanen sintterilevy, bmw:n oma painelaakeri ja käpälään tehty 10mm korotus molempiin päihin.
Ajokokemuksia ei vielä ole mutta ei se enää kaukana ole.
Voin suositella Boost:n tekemää vaihdelaatikon muutostyötä ja tiedät mistä saat laatikon sopivasti.
Asetelma maksoi n.300e, sintteri tais olla 130e, jaonmuutos vauhtikselle paikasta riippuen 50-100e
Kytkimeksi voisi olla noille tehoille sopiva T-5R:n asetelma, kävis suoraan sun vauhtipyörään.
« Viimeksi muokattu: 09.05.2014, 12:10:43 kirjoittanut siipiveikko »
Vikakoodien lukua ja nollausta Kotkassa icarsoft 906 volvo-lukijalla.
S80 ja XC90 6-syl. vaihdelaatikkojen kunnostusta.

Poissa Juke-Maza

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1344
  • Keskinkertaista yritetään mutta paskaa tuppaa.....
    • JAM Motorsports Club
Vs: 760 Turbo (T)6
« Vastaus #102 : 09.05.2014, 14:50:58 »
Niin ja tuo 3 litran poraus on ihan hapoilla 400hv tehoilla. Pieni säätövirhe ja huonosti käy. Lorauta pikkusen petonia alas (2-3cm) ja jyrsitytä holkit pyttyjen ympärille ja tämäkin on turhaa kun on tarjolla muutamalla satasella pikkusella porauksella olevia lohkoja. 
Järkipuhetta.

Hommaa Ter_No vielä yksi 81mm lohko ja jätät sen porauksen vakioksi niin ei tarvii jännittää tuon keston kanssa.

Poissa Ter_No

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 192
  • www.vrcf.fi
Vs: 760 Turbo (T)6
« Vastaus #103 : 09.05.2014, 14:55:53 »
Järkipuhetta.

Hommaa Ter_No vielä yksi 81mm lohko ja jätät sen porauksen vakioksi niin ei tarvii jännittää tuon keston kanssa.

Joo kun löytyisi lohko mitä ei tarvitse porata ja hinta olisi sopiva mietitään sitä tämän moottorin hajottua tämä kone kasataan nyt kun siihen on kaikki valmiina ja valmiiksi porattu ei tätäkään moottoria tarvitse tahalleen riikkoa yritetään pitää tehot, paineet ym. maltillisena ja pitää moottori nipussa...... Nyt kun sanot että niitä löytyy pilvin pimein niin laitahan lisää infoa........

-Tero
- 760 (t)6 projekti          -89 -
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=39464.0

- Toyota Supra R mkIII  - 92 -

Poissa boost

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1061
  • Lensu Power Shop
Vs: 760 Turbo (T)6
« Vastaus #104 : 09.05.2014, 15:49:24 »
Nakutus on myrkkyä heikolle lohkolle ja heikoille männille... Ei kannata hakea mitään viimeisiä säätöjä ennakko puolelta...

Itse myin täysin virheettömän 2.5 lohkon 200e hintaan.  Ei ne tuon kalliimpia ole.

Re85 kanssa tuo 550cc suutin on melko rajoilla, pitäisi riittää kumminkin 400hv teholle . Laske 35-40% lisää bensalle niin ollaan hyvin lähellä...

 

 


 
1/4 mile 257km/h(ZF  gs6-53dz)
Nopeampi kuin Timo.
Lensupowershop.fi

 

Samppasport  Futurez