En tiedä tarkkaan, että mitä arvoa testerillä mitataan, kun ajoitusta säädetään, mutta virheellisesti moni luulee, että se mitattu lukema on suoraan ennakko. Tästä syystä moni säätää arvon toleranssin sallimissa rajoissa mahdollisimman paljon miinukselle ja luulee, että ollaan aikaisella.
Käytännössä asia on juurikin toisin päin ja siitä syystä "paku97" kokemukset heittokellolla säätämisestä ovat paremmat, koska siitä kellosta näkee suoraan, että on varmasti aikaisen puolella. Testerillä mitattaessa pitääkin siis se mitattu arvo säätää mahdollisimman paljon plussalle, jotta kylmäkäynnistys olisi jouhevaa.
Joskus omassa tdi:ssä oli ajoitus säädetty niin paljon plussalle, että välillä moottorin häiriövalokin syttyi, mutta kylmäkäynnistyvyys oli huippuluokkaa
