RallyBaron  Samppasport

Volvo 164 -73 - Pientä piristystä & Fixausta

  • 63 Vastauksia
  • 24184 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa J.V

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 270
  • Volvo 142DL -73, 164-73, & 240 GLI -87
Vs: Volvo 164 -73 - Pientä piristystä & Fixausta
« Vastaus #45 : 25.10.2014, 13:47:16 »
Joo ja ehkä muutama hevonenki lisää verrraten 2 x SU  8). Tässä just laskeskelin että voi olla turha edes laitella 45mm runkoja koska noillakin kaasareilla pitäs virrata ainakin 240hp.
Volvo 142 DL -73
Volvo 164 -73
Volvo 240 GLI -87

Poissa J.V

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 270
  • Volvo 142DL -73, 164-73, & 240 GLI -87
Vs: Volvo 164 -73 - Pientä piristystä & Fixausta
« Vastaus #46 : 14.04.2015, 01:28:00 »
Päivitystä tännekkin! Imusarjan laipat on tullut teetettyä ja mustasta raudasta tulee imusarja ainakin aluksi kun ei oo oikeen missään mahdollisuutta päästä hitsaamaan vaihtovirtakoneella tai kunnon migillä alumiinia. Suunittelin että nuo imusarjat ja pakosarjat pinnottais tolla Cermakromella tai Black Satinilla. Kaasareita oon tossa käynyt läpi ja päätin hetken mielijohteesta kiillottaa ne :idiot2: Kuvia laittelen myöhemmin kunhan niitä saan taas otettua.
Volvo 142 DL -73
Volvo 164 -73
Volvo 240 GLI -87

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2446
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 164 -73 - Pientä piristystä & Fixausta
« Vastaus #47 : 14.04.2015, 08:16:22 »
Kun noi sun kaasarit on mallia "kootut seokset", niin tarkista että nuo kaasari on samaa sarjaa. Ainakin Webereissä on kaasuläpän tienoilla sellaiset progressioreiät jotka availee bensan kulkua JA niiden reikien sijainti vaihtelee mallin mukaan. Avaa sen ison ruuvitulpan niin sieltä näkyy ne reiät.

E: jep pikainen googletus kertoi että sama juttu myös delloissa. ja ehkä vielä villimpänä...
« Viimeksi muokattu: 14.04.2015, 08:21:04 kirjoittanut The_OttoB »
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa J.V

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 270
  • Volvo 142DL -73, 164-73, & 240 GLI -87
Vs: Volvo 164 -73 - Pientä piristystä & Fixausta
« Vastaus #48 : 14.04.2015, 14:44:30 »
Joo kaasarit on samaa sarjaa. Tuon kolmannen samanlaisen kaasarin löytäminen kyllä meinasi tuottaa vähän ongelmia mutta lopulta freetechnicsiltä löytyi samanlainen Dellorto jostain varaston perältä ilman kantta ja kannen tuohon löysin pienen hakemisen jälkeen ebaysta. Tosiaan näitä Dellorto DHLA kaasareita on paljon erilaisilla progressio versioilla. Nämä H mallit on ns. "saaste mallit" erona tässä on kilpaversioon tuo tyhjäkäynti piiri. Näissä se tyhjäkäynti piiri vetää helposti laihalle viritetyssä moottorissa johtuen tyhjäkäynti piirin liian isoista ilmakanavista mutta asiaa voi korjata suurentamalla tyhjäkäntisuutinta tai laittamalla sopivat holkit noihin ilmakanaviin kuten minä olen tehnyt.
Volvo 142 DL -73
Volvo 164 -73
Volvo 240 GLI -87

Poissa J.V

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 270
  • Volvo 142DL -73, 164-73, & 240 GLI -87
Vs: Volvo 164 -73 - Pientä piristystä & Fixausta
« Vastaus #49 : 13.09.2015, 21:03:16 »
Päivitystä pitkästä aikaa! 164 on joutunut odettelemaan laittoa Rovaniemelle muuton takia ja vihdoinkin sain täältä tallipaikan hankittua jossa saa rakennella autoja ja eilen sain tuotua auton lämpöseen talliin. Tänään kävin pikku ruosteita hiekkapuhaltamassa ja totesin samalla motonetin n.17€ pistehiekkapuhaltimen ihan toimivaksi pienissä ruostepaikoissa. Kuvat jäi ottamatta mutta eiköhän tännekkin ala päivitystä tulemaan kun paikka missä saa rakentaa on nyt noin 120km lähempänä.

PS. Vinkkejä kuunnellaan miten sais jumineet ikkunaveivit irti särkemättä ovipahveja tai ikkunaveivejä.
« Viimeksi muokattu: 13.09.2015, 21:24:07 kirjoittanut J.V »
Volvo 142 DL -73
Volvo 164 -73
Volvo 240 GLI -87

Poissa J.V

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 270
  • Volvo 142DL -73, 164-73, & 240 GLI -87
Vs: Volvo 164 -73 - Pientä piristystä & Fixausta
« Vastaus #50 : 25.09.2015, 23:05:10 »
Tuli tehtyä kaupat 164 etu ja taka-akselista. Suunnitelmissa olisi puhdistaa ja maalata ne sekä pistää nippuun uusilla osilla jonka jälkeen vaihdan ne alle nykyisien akseleiden tilalle. Kävin pikasesti tallilla irroittamassa kaikki listat ja merkit ja kylläpä sieltä tuulilasin kromilistan alta löytyi melkoinen määrä roskaa!

Tässä olis vielä kuva auton nykyisestä tilanteesta.

Volvo 142 DL -73
Volvo 164 -73
Volvo 240 GLI -87

Poissa Divi

  • Takki & Ovipahvi
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2090
  • Myydään mainostilaa!
    • Instagram: @buildingbrick240
Vs: Volvo 164 -73 - Pientä piristystä & Fixausta
« Vastaus #51 : 26.09.2015, 10:03:56 »
Madaltuiko kansi paljon? Puristussuhde? Innolla odotellaan tuloksia tappikoneen kanssa. 8)

Poissa J.V

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 270
  • Volvo 142DL -73, 164-73, & 240 GLI -87
Vs: Volvo 164 -73 - Pientä piristystä & Fixausta
« Vastaus #52 : 26.09.2015, 12:37:44 »
Kantta laskettiin muistaakseni 2.5mm ja puristussuhde on noin 11.5
Volvo 142 DL -73
Volvo 164 -73
Volvo 240 GLI -87

Poissa J.V

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 270
  • Volvo 142DL -73, 164-73, & 240 GLI -87
Vs: Volvo 164 -73 - Pientä piristystä & Fixausta
« Vastaus #53 : 26.10.2015, 19:11:02 »
Tallissa on taas muutama ilta tullut vietettyä ja molemmat kyljet osa katosta ja tavaratilan kansi ois nyt hiottu pellille asti. Ruosteen osalta ei oikeestaan yllätyksiä löytyny mutta kitillä oli pari isompaa lommoa oijottu. Ikkunaveivit ja ovipahvitkin sain irti lähes 2h tappelun jälkeen kun ikkunaveivit olivat jumineet booriin niin tiukasti.

Volvo 142 DL -73
Volvo 164 -73
Volvo 240 GLI -87

Poissa J.V

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 270
  • Volvo 142DL -73, 164-73, & 240 GLI -87
Vs: Volvo 164 -73 - Pientä piristystä & Fixausta
« Vastaus #54 : 05.11.2015, 21:26:57 »
Kävin taas pari tuntia hiomassa autoa ja kohta alkaisi olla kaikki pintapellit puhtaana. Tulipa ostettua myös hitsauskone (kun sain niin halvalla). Käytetty 270amppeerinen Almac mig jota on aikoinaan tehty Suomessa Padasjoella. Nyt kun on oma hitsikone niin on helpompi tehdä noita peltitöitäkin vähemmäksi.
Volvo 142 DL -73
Volvo 164 -73
Volvo 240 GLI -87

Poissa J.V

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 270
  • Volvo 142DL -73, 164-73, & 240 GLI -87
Vs: Volvo 164 -73 - Pientä piristystä & Fixausta
« Vastaus #55 : 07.11.2015, 21:02:06 »
Taas on tallilla jotain saatu aikaan. Katto on nyt pellillä, puskurit on irti ja tippalistojen kromit on saatu ehjänä irti ja reilu tunti tapeltiin kattoluukun kans mutta se ei vaan aukea. Jos jollain vinkkiä miten sen vois saaha auki niin saa kertoa. Huomenna ois tarkotus purkaa keulasta maski ja valot ja hioa keulapelti puhtaaksi ja irrotella ovista kahvat. Motonetistä ostin tarjouksesta kaasutohon 3:lla kaasupullolla ja eiköhän alle 5 min käytön jälkeen liekki hyytyny ja ei enää jostain syystä kaasu virtaa ollenkaan suuttimen läpi.
Volvo 142 DL -73
Volvo 164 -73
Volvo 240 GLI -87

Poissa jen

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4645
  • OHO! tuli vähän äkkiä......
Vs: Volvo 164 -73 - Pientä piristystä & Fixausta
« Vastaus #56 : 07.11.2015, 21:22:56 »
tyhmä kysymys,minkä takia suorat ehjät pellit pitää hioa pellille asti?

anteeksi tyhmyyteni.
mikään ei ole niin lopullista kuin väliaikainen!

Poissa J.V

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 270
  • Volvo 142DL -73, 164-73, & 240 GLI -87
Vs: Volvo 164 -73 - Pientä piristystä & Fixausta
« Vastaus #57 : 07.11.2015, 21:36:54 »
No koska pellit ei ole ehjiä joka paikasta ja kittiä oli leivottu aikamoinen määrä jo esim. peräpeltiin ja sitä myötä myös ruostunut pilalle niin päätin että hion koko auton ja otan jokaisen ruosteen kiinni mitä löydän. Eikä ne pellit nyt ihan joka paikasta niin suoria ollu. Apparin oveen ja kuljettajan puolen takaoveen oli leivottu kittiä yhteensä varamsti yli 1kg ja maali oli oudosti "kuplinut tietyistä paikoista ja hioessa kävi ilmi että sinne oli selvästi jäänyt jotain likaa pohjamaalin sekaan joka olisi todenäköisesti pilannut uudenkin maalipinnan jossain välissä ja on tässä hommassa kyllä mopokin lähteny vähä jo lapasesta  ;D
Volvo 142 DL -73
Volvo 164 -73
Volvo 240 GLI -87

Poissa J.V

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 270
  • Volvo 142DL -73, 164-73, & 240 GLI -87
Vs: Volvo 164 -73 - Pientä piristystä & Fixausta
« Vastaus #58 : 14.11.2015, 22:52:13 »
Ruotsin tuliasia! Volvoon lämppäripaketti, taustapeili, sumuvalot ja mittaristo ja tietenki itelle pari lavaa neloskaljaa ja korillinen export karhua 0,5l pulloissa  :P

Volvo 142 DL -73
Volvo 164 -73
Volvo 240 GLI -87

Poissa J.V

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 270
  • Volvo 142DL -73, 164-73, & 240 GLI -87
Vs: Volvo 164 -73 - Pientä piristystä & Fixausta
« Vastaus #59 : 23.11.2015, 00:24:04 »
Etulokasuojat on nyt irti ja peltitöitä tehty vähemmäksi. Vänkärin takakaaren kun leikkasin auki huomasin että sisäkaarestakin oli reuna pehmennyt niin piti väännellä siihenkin pellistä korjauspala ja iha kohtuu hyvä tuli noin 10 min takomisella vasteen kans. Myös kuljettajajn puolen helma on jo työn alla, sisähelmaan vaan pitää töissä kantata pieni korjauspala.







Volvo 142 DL -73
Volvo 164 -73
Volvo 240 GLI -87

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron