RallyBaron  Samppasport

740 B230ft seoksien ihmettely.

  • 48 Vastauksia
  • 11069 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: 740 B230ft seoksien ihmettely.
« Vastaus #30 : 17.11.2013, 20:39:52 »
Jos bensapainen lasku (letkun irrotus) kerran ei vaikuta, että käy paksulla niin suosittelen koittamaan toisella IMMulla...
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 B230ft seoksien ihmettely.
« Vastaus #31 : 17.11.2013, 22:43:49 »
Jaa mistäs sen ny osaa yhtäkkiä sanoa et nakuttaako??
Esimerkiksi kuuntelemalla.

Poissa mikkoko

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 134
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 B230ft seoksien ihmettely.
« Vastaus #32 : 18.11.2013, 01:09:37 »
Esimerkiksi kuuntelemalla.
Juu eipä sieltä muuta paljon kuulu ku sievät imu äänet vain.

Jos bensapainen lasku (letkun irrotus) kerran ei vaikuta, että käy paksulla niin suosittelen koittamaan toisella IMMulla...
Juu täytyy alkaa katteleen josko jostaki sais lainaan sen verta toimivaa et olisko se sitte viallinen.
Mistäs volvoista passaa tuo immu tähän??passaako 960??
Pitääkö kattoa sen numeron perusteella mikä siinä päällä??

Poissa mikkoko

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 134
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 B230ft seoksien ihmettely.
« Vastaus #33 : 18.11.2013, 18:09:39 »
Immua kokeiltu toisesta autosta ja ei vaikutusta. Mitäs seuraavaksi??

Poissa mikkoko

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 134
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 B230ft seoksien ihmettely.
« Vastaus #34 : 18.11.2013, 19:41:12 »
Naku anturin johon irrotin ja kävin testaan niin vähän pitempään kesti ennenku meni rikkaalle mut silti meni rikkaalle.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4488
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: 740 B230ft seoksien ihmettely.
« Vastaus #35 : 19.11.2013, 14:05:38 »
Niin, voishan tuon niinki aatella, nää on vähän känkkäränkkä hommia jos tuon tbo n menee vaihtamaan siis jos ei ole alkuperäinen niin kyllä niitä saa sitten säädellä.

Jos kaikki on kunnossa, niin aivan sama vaikka laittaisi sinne diesel-veturin ahtimen. Koska sopat määräytyvät LH:ssa sen pyhän kolminaisuuden perusteella (IMMu, Lämpötila ja Lambda).

IMMu mittaa koneeseen menevän ilman massaa ja jos IMMun mittausaluetta ei ylitetä, niin sopat on kohdillaan jos kaikki on ehjää. Lambda korjaa sitten tuota perusasetusta minkä IMMu antaa.

Se paksulle vetäminen voisi johtua myös imuvuodosta, jolloin systeemistä katoaa IMMun mittaamaa ilmaa ja sopat menevät paksulle ahdoilla.  Vähän sama ilmiö, kuin dumpin kanssa, joka sekoittaa sopat samalla tavalla.

Tarkasta kaikki letkut/putket IMMun ja imusarjan välistä huolellisesti.

Juu täytyy alkaa katteleen josko jostaki sais lainaan sen verta toimivaa et olisko se sitte viallinen.
Mistäs volvoista passaa tuo immu tähän??passaako 960??
Pitääkö kattoa sen numeron perusteella mikä siinä päällä??

Jos IMMua vaihtaa, niin sen pitää olla sama kuin ennenkin. Satunnaisen IMMun laittaminen aiheuttaa satunnaiseen suuntaan menevän virheen soppiin ja sen voi korjata vain lastulla tekemällä uudet kartat juuri siihen settiin, mikä autossa on. Ja tätä ei pysty tekemään etänä, paitsi jos korvaa -016 IMMun -012 ja laittaa -012 linearisointi käyrän lastuun.

Btw, mikä on boxisi numero?  937 vai joku muu?


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa mikkoko

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 134
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 B230ft seoksien ihmettely.
« Vastaus #36 : 19.11.2013, 14:58:08 »
Jos kaikki on kunnossa, niin aivan sama vaikka laittaisi sinne diesel-veturin ahtimen. Koska sopat määräytyvät LH:ssa sen pyhän kolminaisuuden perusteella (IMMu, Lämpötila ja Lambda).

IMMu mittaa koneeseen menevän ilman massaa ja jos IMMun mittausaluetta ei ylitetä, niin sopat on kohdillaan jos kaikki on ehjää. Lambda korjaa sitten tuota perusasetusta minkä IMMu antaa.

Se paksulle vetäminen voisi johtua myös imuvuodosta, jolloin systeemistä katoaa IMMun mittaamaa ilmaa ja sopat menevät paksulle ahdoilla.  Vähän sama ilmiö, kuin dumpin kanssa, joka sekoittaa sopat samalla tavalla.

Tarkasta kaikki letkut/putket IMMun ja imusarjan välistä huolellisesti.

Jos IMMua vaihtaa, niin sen pitää olla sama kuin ennenkin. Satunnaisen IMMun laittaminen aiheuttaa satunnaiseen suuntaan menevän virheen soppiin ja sen voi korjata vain lastulla tekemällä uudet kartat juuri siihen settiin, mikä autossa on. Ja tätä ei pysty tekemään etänä, paitsi jos korvaa -016 IMMun -012 ja laittaa -012 linearisointi käyrän lastuun.

Btw, mikä on boxisi numero?  937 vai joku muu?
Boksihan on 563 loppunen ja immu jota kokeiltiin oli samalla numerolla.
Ja itekki olen samaa mieltä tuosta et kyllä kai se pitäs pelittää vaikka ny onki erikokonen turbo.
Kertaalleen tutkinu nuo vuodot ja eipä niitä ole löytyny.
Pitääkö se seuraavaksi kokeilla sitte lamdan vaihtoa??

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4488
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: 740 B230ft seoksien ihmettely.
« Vastaus #37 : 19.11.2013, 15:23:00 »
Boksihan on 563 loppunen ja immu jota kokeiltiin oli samalla numerolla.
Ja itekki olen samaa mieltä tuosta et kyllä kai se pitäs pelittää vaikka ny onki erikokonen turbo.
Kertaalleen tutkinu nuo vuodot ja eipä niitä ole löytyny.
Pitääkö se seuraavaksi kokeilla sitte lamdan vaihtoa??

Tuon 563:n kartta on täysin sama kuin muissakin turboissa, eikä sen lambda-säädönkään asetuksissa ole mitään outoa, joten joku anturitieto kusee ja siksi sopat menevät paksulle. Eikä se katalysaattorin puute (b230GT) muuta tuossa mitään katilliseen verrattuna, joten sama binääri käy molempiin.

Koska IMMu on kokeiltu vaihtaa, niin vika ei ole siinä vaan joku alla kuvatuista.

Vaihtoehdot ovat tässä:

LH kuvittelee konee nakuttavan (sopat törkeän paksulla)
Ilmavuoto, eli mitattua ilmaa karkaa ahdoilla -> Sopat paksulle
Bensapaine on jotain muuta kuin imusarjan paine + 3 baaria.

Siinä on vaihtoehdot, jotka voivat enää tulla kysymykseen.
Koska lambda-säätö kusee aina tai ei ollenkaan. Joten siinä ei ole vikaa, jos sopat ovat 3000rpm kohdalla oikein tasaisella vedolla.  Koska jos lambda on tuossa kohden pois pelistä, niin sopat ovat laihalla.

Tuon nakutustunnistuksen hoitaa EZK ja kertoo LH:lle pinnissä 4, josta on piuha pinniin 28 LH:ssa.
Jos sieltä löytyy 12V koneen käydessä, niin EZK kertoo padan nakuttavan tai sama juttu jos siellä on 0V. Koneen käydessä normaalisti sen pitäisi olla n. 6,5V nurkissa.
Tämä voi johtua siitä, että nakutusanturi on väärässä momentissa, jos se on irroitettu rempan ajaksi tms.


Onko sinulla nyt virilastu vai vakiolastu?


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa mikkoko

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 134
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 B230ft seoksien ihmettely.
« Vastaus #38 : 19.11.2013, 22:56:21 »
Koska IMMu on kokeiltu vaihtaa, niin vika ei ole siinä vaan joku alla kuvatuista.

Vaihtoehdot ovat tässä:

LH kuvittelee konee nakuttavan (sopat törkeän paksulla)
Ilmavuoto, eli mitattua ilmaa karkaa ahdoilla -> Sopat paksulle
Bensapaine on jotain muuta kuin imusarjan paine + 3 baaria.

Siinä on vaihtoehdot, jotka voivat enää tulla kysymykseen.
Koska lambda-säätö kusee aina tai ei ollenkaan. Joten siinä ei ole vikaa, jos sopat ovat 3000rpm kohdalla oikein tasaisella vedolla.  Koska jos lambda on tuossa kohden pois pelistä, niin sopat ovat laihalla.

Tuon nakutustunnistuksen hoitaa EZK ja kertoo LH:lle pinnissä 4, josta on piuha pinniin 28 LH:ssa.
Jos sieltä löytyy 12V koneen käydessä, niin EZK kertoo padan nakuttavan tai sama juttu jos siellä on 0V. Koneen käydessä normaalisti sen pitäisi olla n. 6,5V nurkissa.
Tämä voi johtua siitä, että nakutusanturi on väärässä momentissa, jos se on irroitettu rempan ajaksi tms.


Onko sinulla nyt virilastu vai vakiolastu?
Nyt kaverin kans kokeiltiin kokonaan toista moottorin ohjainpoksia ja sama homma silläki.
ja kokeilin tuonki et tasakaasulla millä vain kierros alueella pysyy seokset normaalissa.

Meneekös tuo ihan yleis mittarilla mitata tuosta syttöpoksin pinnistä 4 eli toinen johdin tuohon ja toinen sitte maihin??
Niin ja anturia ei ole käytetty irti remontin yhteydessä.

Ja nyt on viri lastu paikallaan... Pitäskö laittaa vakio paikalleen vai??
Täytyy huomena alkaa mittaileen nuo bensa paineet vielä et mitä näyttävät.

Ja tuli käyteettyä mittaristo irti ja laitettua vakio ahtomittarille se letku kiinni niin on pieni vuoto taas korjattuna :)

Poissa mikkoko

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 134
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 B230ft seoksien ihmettely.
« Vastaus #39 : 28.11.2013, 17:56:41 »
Nonniin. Nyt on mitattu et ei anna sytkäpoksi lhlle nakutietoa eli arvo oli 6.7-6.9 bolttia...
Alkaa järki loppuun....

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4488
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: 740 B230ft seoksien ihmettely.
« Vastaus #40 : 28.11.2013, 18:47:31 »
Pysyykö se koko ajan paksulla vaiko vain kiihdytyksessä?

Ja onko bensan paineet mitattu?


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa mikkoko

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 134
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 B230ft seoksien ihmettely.
« Vastaus #41 : 29.11.2013, 04:07:39 »
Bensa paineet tarkotus seuraavaksi mittailla.
Tasakaasu ajolla normi seokset mutta noin 2800 kiekan jälkeen kiihyttäessä alkaa vetään rikkaalle. Pa paineet vissiin pitäs olla 3bar tyhjäkäynnillä ja ahon alla sen verta enemmän mitä ahtoa on?? Ainaki kelkassa nuin mennee....

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: 740 B230ft seoksien ihmettely.
« Vastaus #42 : 30.11.2013, 12:06:08 »
Bensa paineet tarkotus seuraavaksi mittailla.
Tasakaasu ajolla normi seokset mutta noin 2800 kiekan jälkeen kiihyttäessä alkaa vetään rikkaalle. Pa paineet vissiin pitäs olla 3bar tyhjäkäynnillä ja ahon alla sen verta enemmän mitä ahtoa on?? Ainaki kelkassa nuin mennee....

Joutokäynnillä 3bar - alipaine (jota pitäisi joutukäynnillä olla vähän enemmän), letku irti pitäisi olla sen tasan 3bar ja ahtopaineella 3bar plus senhetkinen ylipaine.

Poissa mikkoko

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 134
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 B230ft seoksien ihmettely.
« Vastaus #43 : 07.12.2013, 02:22:52 »
nonniin nyt se sitte rupes urakalla oukutteleen... kylilä tuli vähän leikittyä mutta leikit loppu siihen ku totaalisesti katos tehot ja rötää vain... hetken hissuttelun jälkeen alko taas vetään mutta nykii samalla.
nelosella maantiellä ei jaksa vetää 3500 kiekkaa pitemmälle röpöttää vain ku laihalla ja sitte taas pienemmällä vaihteella ku saa kiekat ylös niin alkaa toimiin jotenki...

Huomenna talliin ihmetteleen ja katteleen... sitte tulee parempaa kuvausta viasta...

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4488
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: 740 B230ft seoksien ihmettely.
« Vastaus #44 : 07.12.2013, 12:45:08 »
Jos immu on ehjä ja vikakoodeja ei ole, niin sitten tulee mieleen piuhasarjavika tms.
Mutta jostakin anturitiedosta se soppien paksulle meno johtuu.
Millä muuten mittaat ne sopat? Laajakaistalla vai jotenkin muuten? Ja olihan ne LH/EZK lämpöanturi tarkastettu?
Miltä bensanpaineet näyttivät?


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

 

KL-varaosat  Race.fi