Boksihan on 563 loppunen ja immu jota kokeiltiin oli samalla numerolla.
Ja itekki olen samaa mieltä tuosta et kyllä kai se pitäs pelittää vaikka ny onki erikokonen turbo.
Kertaalleen tutkinu nuo vuodot ja eipä niitä ole löytyny.
Pitääkö se seuraavaksi kokeilla sitte lamdan vaihtoa??
Tuon 563:n kartta on täysin sama kuin muissakin turboissa, eikä sen lambda-säädönkään asetuksissa ole mitään outoa, joten joku anturitieto kusee ja siksi sopat menevät paksulle. Eikä se katalysaattorin puute (b230GT) muuta tuossa mitään katilliseen verrattuna, joten sama binääri käy molempiin.
Koska IMMu on kokeiltu vaihtaa, niin vika ei ole siinä vaan joku alla kuvatuista.
Vaihtoehdot ovat tässä:
LH kuvittelee konee nakuttavan (sopat törkeän paksulla)
Ilmavuoto, eli mitattua ilmaa karkaa ahdoilla -> Sopat paksulle
Bensapaine on jotain muuta kuin imusarjan paine + 3 baaria.
Siinä on vaihtoehdot, jotka voivat enää tulla kysymykseen.
Koska lambda-säätö kusee aina tai ei ollenkaan. Joten siinä ei ole vikaa, jos sopat ovat 3000rpm kohdalla oikein tasaisella vedolla. Koska jos lambda on tuossa kohden pois pelistä, niin sopat ovat laihalla.
Tuon nakutustunnistuksen hoitaa EZK ja kertoo LH:lle pinnissä 4, josta on piuha pinniin 28 LH:ssa.
Jos sieltä löytyy 12V koneen käydessä, niin EZK kertoo padan nakuttavan tai sama juttu jos siellä on 0V. Koneen käydessä normaalisti sen pitäisi olla n. 6,5V nurkissa.
Tämä voi johtua siitä, että nakutusanturi on väärässä momentissa, jos se on irroitettu rempan ajaksi tms.
Onko sinulla nyt virilastu vai vakiolastu?