Autoracing  KL-varaosat

960 "T6" & 960 16v Turbo. Etc.

  • 41 Vastauksia
  • 16158 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Sato|

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 381
Vs: Volvo 242 -82 b19a-> b19"ft"
« Vastaus #15 : 07.01.2014, 20:00:34 »
Onhan tossa pientä siistimistä siellä täällä. Helmakotelot, kaaret ja munapussit tarkoitus käydä läpi keväämmällä. Parina päivänä työmatkat ajellu tällä ja todennu että bensaa kuluu vähintäänki riittävästi vaikka tuntuu vähä laihalla käyvänkin. Välillä tyhjäkäynti hukassa ja muuta sellaista jännää, eli melko sohlolta vaikuttaa toi strömppä.Megan johtosarjaa vähän siistin ja teippailin nippuun ettei näytä ihan niin kaoottiselta. Pakosarjaan pitäis tehdä lähtö hukkaportille ja hall-anturille teline. Tankkilaitteen kunto pitäis vilkasta, josko siihen sais tehtyä yhden lähdön lisää ja laittaisi tankinsisäisen painepumpun. Jos on heikossa hapessa niin täytyy tilata skandixilta uus.


Tollanen triggeripyörä tuli hankittua foorumin kautta. Tarkoitus olis vetää migillä kiinni se tohon hihnapyörään.

« Viimeksi muokattu: 20.01.2014, 14:44:56 kirjoittanut Sato| »
S80 D5 AWD -10 | 940 Turbo -96 | 242DL -82 | 960 16v Turbo -90

Poissa Sato|

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 381
Vs: Sato|:n 242 940 S80
« Vastaus #16 : 06.02.2014, 22:19:32 »
Jaa kirjoitellaas tännekkin jotain jonninjoutavia. Viime viikonloppuna tuli käytyä meren jäällä pyörimässä 242:lla. Kivaa oli ja sladissa mentiin. Päivän saldona molemmat moottorin tukikumit rikki. Pieniä vaikeuksia saada 3 ja 4 vaihde päälle kun moottori siirtyi vähän sivuun. Raidin ralliratti tuli laitettua paikoilleen ja todettua että eihän se hyvä ole. Ratti menee liian syvälle joten viiksien ja ratin väliin jää helvetin vähän tilaa...  >:(

Nyt olis loppujen lopuksi kuitenkin tarkoitus laittaa b230fk tonne 242 keulalle.


Lohkon pesu, maalaus ja uudet tiivisteet alakertaan, kannesta onkin jo venat hiottu ja otettu pikku siivu pois. Katotaan kuinka kauan kestää..

940 jäi syksyllä seisomaan leiman loputtua. Tänään kävin sen herättelemässä talviunilta. Pientä "katsastushuoltoa" tiedossa.


"Muistilista":
-Takajouset vaihtoon kun on niin lyhyet ettei tahdo pysyä perä maassakaan kupeissa ilman klemmarivirityksiä (tai pysyy mutta elää sen verran että kolisee ja paukkuu).
-Vakio ahdin kiinni ja tilata 15g mitsulle korjaussarja ebaystä.
-Katalysaattorista vissiin sisukset irti kun helisee. Toinen turbon katti löytyy onneksi nurkista.
-Jarrut herkistellä, edessä liukutapit jumissa.
-Tietenkin talvipyörät alle.

Vähän jännittää mitä inssi tykkää tosta spartanlockerista  ;D
« Viimeksi muokattu: 12.02.2014, 16:36:03 kirjoittanut Sato| »
S80 D5 AWD -10 | 940 Turbo -96 | 242DL -82 | 960 16v Turbo -90

Poissa Sato|

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 381
Vs: Sato|:n 242 940 S80
« Vastaus #17 : 12.02.2014, 13:21:02 »
Lauantai iltana tuli selailtua nettiautoa ja bongattua 940 turbofarkku myytävänä edukkaaseen hintaan naapurikunnassa. Soitto kaverille, katsomaan autoa ja ketäänhän se jäi......  ;D Autossa pellit lommoilla sieltä täältä edellisen omistajan jäärata-ajojen jälkeen. Alusta on mallia matala, jousista ei montaakaan kierrosta jäljellä. Takajouset jo vaihdoinkin lesjöihin kun perä roikkui pohjaanlyöntikumien varassa.

Lesjöt vs. paikalla olleet.
Näillä perä hiukan nousi ja ajomukavuus tuplaantui, eikä välilevyt pullistele niin herkästi selästä.

Ja tältä se näyttää tällä hetkellä. Tekniikkana siis b230fk, m90 laatikkona. Perä hitsattu lukkoon mut olkoon se toistaiseksi sellanen. Pakoputki ottanut kipeetä, sen saa tehdä katista taaksepäin uusiksi. Pikku projektia siis tiedossa lommojen oikomisten sun muiden kanssa.
S80 D5 AWD -10 | 940 Turbo -96 | 242DL -82 | 960 16v Turbo -90

Poissa Sato|

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 381
Vs: Sato|:n 242 940x2 S80
« Vastaus #18 : 14.02.2014, 20:29:32 »


Farkkuun tehty uusi putki katista taakse päin. Melkonen hirvitys toi paikallaan ollut putki :D Uuteen putkeen vois jonkun vaimentimen viritellä ku pelkkä suora hormi vähän metelöi. Lastua tässä ei taida olla kun pieniltä kierroksilta alkaa kiihdyttämään niin heittää fuelcutin kierrosten noustua noin 3500rpm. Ahdot pyörii jossain 0.9bar paikkeilla. Kokeilla jos sais laskettua vähän niin pääsis eroon tosta pätkäsystä.
S80 D5 AWD -10 | 940 Turbo -96 | 242DL -82 | 960 16v Turbo -90

Poissa Sato|

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 381
Vs: Sato|:n Volvot
« Vastaus #19 : 24.02.2015, 20:50:46 »
Päivitellääs vähäsen. Punainen farkku lähti maailmalle kesän alussa. Kesä meni 242 pikkuhiljaa hitsaillessa ja kesken ne hommat on vieläkin  ::) Sedan 940 on alkanut saada pikku päivitystä ulkonäköön.


Siinä tämän hetkinen tilanne. Vielä menee ovet ja takapuskuri vaihtoon sekä 960 helmamuovit paikalleen ja maalaukseen. Päivitellään taas kun jotain tapahtuu.
S80 D5 AWD -10 | 940 Turbo -96 | 242DL -82 | 960 16v Turbo -90

Poissa Sato|

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 381
Vs: Sato|:n Volvot
« Vastaus #20 : 19.03.2015, 21:50:03 »
Volvo olis nyt tällä mallilla.



Eli lokasuojat vielä muokkaamatta ja ovet vaihtamatta. Sitten tarttis löytää harrastaja ystävällisen hintainen maalari vetämään koko auto yli.



Älhoolla heitin kuikkaa ja naitatin megan auton omaan johtosarjaan. Ahtimeksi tilasin master power r 545. Tämä tulee kiinasarjalla kiinni. Sarjaan tulee kaveriksi ulkoinen turbosmart kopiohukkis screamerpipella.


Ahtimessa on sisäinen hukkis mutta jaetulla pesällä niin heräsi epäilys pysyykö paineet kurissa niin viritellään toi ulkoinen kiinni ja lukitaan kiinni toi sisäinen hukkis.
« Viimeksi muokattu: 19.03.2015, 21:54:35 kirjoittanut Sato| »
S80 D5 AWD -10 | 940 Turbo -96 | 242DL -82 | 960 16v Turbo -90

Poissa oooozz|

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 34
  • Alltbra
Vs: 940 Turbo "960"
« Vastaus #21 : 20.03.2015, 08:28:37 »
Meinasitko vielä vaihtaa konepellin 960 malliseksi. Mielestäni tulisi huomattavasti cliinimmän näköinen ratkaisu, kuin tuo nykyinen. Tuollaisella vaihdolla on yllättävän suuri vaikutus lopputulokseen.
S90 D5 AWD inscription -17
855 T-5R -95

Poissa Sato|

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 381
Vs: 940 Turbo "960"
« Vastaus #22 : 20.03.2015, 22:57:48 »
Meinasitko vielä vaihtaa konepellin 960 malliseksi. Mielestäni tulisi huomattavasti cliinimmän näköinen ratkaisu, kuin tuo nykyinen. Tuollaisella vaihdolla on yllättävän suuri vaikutus lopputulokseen.
Olishan se huomattavasti paremman näköinen. Vaatii vaan aika paljon hommaa istuttaa se 960 pelti tohon koppaan. Joltain ruotsalaiselta foorumilta bongasin joskus topicin missä näin tehtiin. Epäilys vaan ettei asentajan taidot taida riittää kyseiseen muutokseen  ::) :D
S80 D5 AWD -10 | 940 Turbo -96 | 242DL -82 | 960 16v Turbo -90

Poissa Sato|

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 381
Vs: Sato|:n Volvot
« Vastaus #23 : 19.04.2016, 19:31:19 »
Eipä oo hetkeen tullu tätä päiviteltyä. 242 tullut hitsailtua melkolailla paljon ja loppua ei tunnu näkyvän  :-[ mätää peltiä riittää.


Kuskin helma vaihdettu, molemmat takakaaret ja takaposkien alaosat.

Ja kontin puolelta löytyy vielä aikatavalla työmaalta lisää


Eiköhän se siitä sitten joskus valmistu.

Tällänen 960 tuli myös viime syksynä. 2.5 manuaali.


Ja nykyhetki


Tähän tulossa kutonen ahdistettuna t5-männillä, 3l kampura ja h-profiilit. Alakerran osalta pitäisi vielä männänrenkaat ja kanget hankkia niin pääsis niputtamaan.
S80 D5 AWD -10 | 940 Turbo -96 | 242DL -82 | 960 16v Turbo -90

Poissa Sato|

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 381
Vs: Sato|:n Volvot
« Vastaus #24 : 24.04.2016, 22:20:43 »
Tuli eilen haettua tollanen pikku pusun kärsinyt 960.



Vähän peltejä naputtelin suoraksi ja heitin ehjän umpion ja vilkun paikalleen.



Tarvii jostain yrittää metsästää valmiiksi oikein väriset ja ehjät konepelti ja hantin etulokari.

« Viimeksi muokattu: 21.06.2016, 19:14:48 kirjoittanut Sato| »
S80 D5 AWD -10 | 940 Turbo -96 | 242DL -82 | 960 16v Turbo -90

Poissa Sato|

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 381
Vs: Sato|:n Volvot
« Vastaus #25 : 02.05.2016, 22:26:30 »

T6 suuttimet löysin paikkansa hopean pellin alta. Putsailin samalla kaasuläpän joka oli aikamoisen mönjän peitossa. Alkoi vastaamaan kaasuun vähän jouheammin. Tankki täyteen e85 ja hienosti pelasi. En tiedä mistä sitten johtuu mutta persdynolla todettuna huomaa selvästi että potkua tuli lisää ja varsinkin yläkierroksille. Laiskahan se on edelleen eli aletaas hakemaan vähän lisää kulkupuolta.


Tuli räpsittyä tollanen sarja muotoonsa. Pitää se vielä hitsailla loppuun. Kuvan masteri taitaa olla vähän turhan raju tähän kokoonpanoon niin pitää kehitellä joku pienempi puhallin sarjan jatkoksi.
« Viimeksi muokattu: 02.05.2016, 22:35:48 kirjoittanut Sato| »
S80 D5 AWD -10 | 940 Turbo -96 | 242DL -82 | 960 16v Turbo -90

Poissa Sato|

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 381
Vs: Sato|:n Volvot
« Vastaus #26 : 10.05.2016, 22:02:30 »
Pakosarjan sain hitsailtua loppuun. Kai se jotenkin onnistu vaikka koskaan ennen ite ole moista tehnytkään  ;D

Nyt on kaksi päivää ajeltu tälläsenä.

Eli tollasen kiinaturbon laitoin sarjan jatkoksi. Keulalle tiputin 940 turbon orggiskuulerin. Ahdot liikkuu siellä 0.3-0.4baarissa. Toimii ihan nätisti. Tänään vaan alkoi laajakaista näyttämään ihan normiajossakin 12afr ja sytytti lambdavalon. Purkista löytyi koodi 2-1-2 eli lambdan signaali puuttuu. Oiskohan tykännyt huonoa kun joutui pientä väkivaltaa käyttämään sitä orggisputkesta irrottaessa. Pitää purkuautosta irrotella anturi tässä kun kerkiää. Mukavasti piristyi entisestä että ei voi olla kuin tyytyväinen.
S80 D5 AWD -10 | 940 Turbo -96 | 242DL -82 | 960 16v Turbo -90

Poissa TTL

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 165
  • www.vrcf.fi
Vs: Sato|:n Volvot
« Vastaus #27 : 19.06.2016, 21:54:49 »
Onko pelannut hyvästi ahdettuna? Nyt todennäköisesti enemmän ajoa takana edellis postaukseen verrattuna. :D

Volvo 960 2.5 -95

Poissa Sato|

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 381
Vs: Sato|:n Volvot
« Vastaus #28 : 19.06.2016, 22:50:07 »
Onhan tolla muutama tankillinen ajeltu menemään enkä vielä ole rikki sitä saanut. Noi t6 suuttimet tahtoo loppua kesken eli alkaa hiipimään laihalle siellä vähän ennen rajoitinta. Toi ahdin ei ahda alle 0.5bar vaikka säätäisi hukkiksen kokonaan auki. Vakio kytkin ei oikein tykkää hätäsistä vaihdoista, alkaa lipsumaan mut eipä sitä oo tähän hommaan tarkoitettukaan  ;D

Ja pitäähän aikuisella miehellä leluja olla.


Lauantaina hain 960 16v turbon. 10vuotta maannut tallissa viltin alla. Syy seisontaan on hajonnut öljypumpun hihnapyörä, joten pikku riski tuli otettua kun ei yhtään tiennyt kuinka pahasti ottanu kipeetä.

Niinpä siis hattua pois ja tutkimaan.



Kaikki pakonaulat solmussa, mut näyttäisi vahvasti ettei tarvitse kun ne uusia.


Kannessa seetit ja ohjurit näyttäisi ehjiltä eikä männissäkään suurempia vaurioita pienet kosketus jäljet vaan. Ei kovin suurilla kierroksilla ole porsinut.

« Viimeksi muokattu: 19.06.2016, 22:52:12 kirjoittanut Sato| »
S80 D5 AWD -10 | 940 Turbo -96 | 242DL -82 | 960 16v Turbo -90

Poissa Sato|

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 381
Vs: Sato|:n Volvot
« Vastaus #29 : 28.06.2016, 21:14:53 »
Kansi kävi koneistamolla ja sai uudet pakoventtiilit. Kaikki venttiilit hiottiin ja tasopinta pyyhkästiin puhtaaksi, ei ollut kuulemma juurikaan kiero mut eipä tässä sitä vikaa ollutkaan.


Osia keräillyt sieltä täältä ja ainoa puuttuva on öljypumpun hihnapyörä. Sekin tilattu siniseltä mut saapa nähdä kuinka pitkällä toimitusajalla tulee.


Siitä pikkuhiljaa kasaantuu.
S80 D5 AWD -10 | 940 Turbo -96 | 242DL -82 | 960 16v Turbo -90

 

Proturbo  Autodiagnoosi