Samppasport  Futurez

Vaihteistoöljy tilavuus V70 diesel -99 Manuaali.

• 8 Vastauksia
  • 9974 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Harjus

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
Olis meininki vaihtaa laatikkoöljyt manuaalilaatikkoon. Sen jo arvaan, että se on 2 piste jotain ja kahdella litran pullolla tuskin selviää. Mulla on jääny varastoon Shellin Getribeöl EP 75W-90 täyssynt. vaihtestoöljyä 3desiä ja sen olen todennut hyväksi öljyksi. Nyt kiinnostaa tilavuus eli riittääkö tässä tapauksessa kahden pullon osto vai onko tilavuus 2.4-> niinkuin minun tuurilla sopii olettaa??

Poissa Timovaan

• Grand Luxe
  • **
  • www.vrcf.fi
Vs: Vaihteistoöljy tilavuus V70 diesel -99 Manuaali.
« Vastaus #1 : 03.04.2011, 13:26:34 »
siihen kun syötät rekisterinumeron niin kertoo kaiken

voiteluaineet
-V70 2.4 d vm-2002

Lause ei välttämättä ala ISOLLA kirjaimella.

Poissa pomo

• Group A
  • KOFF ROCK!!
« Vastaus #2 : 03.04.2011, 13:41:26 »
Eikös se ole 2,1 litraa?

Poissa Taavi.H

• Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
« Vastaus #3 : 03.04.2011, 14:34:53 »
Tilavuus on 2,1 litraa ja molemmilla kerroilla kun öljyt olen vaihtanut, niin kaksi litran purkkia on riittänyt.
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa Harjus

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #4 : 03.04.2011, 15:06:49 »
siihen kun syötät rekisterinumeron niin kertoo kaiken

voiteluaineet

Kokeilin jo tuota ja ei kerro litratilavuutta käsivaihteistolle vaikka öljytyypin kertookin..

Eli 2.1l! se on riittävä tieto mulle. Kiitos :)

Mullakin on käyny niin, että öljyä on alkanu valumaan täyttöaukosta ulos vaikka nimellismäärä ei ole täynnä. Tuokin kolme desiä on jääny laatikosta johon piti mennä 1.8l ja silti kahdesta litrasta on kolme desiä jäljellä. No jokatapauksessa mulla on kahden litran pullon osto edessä ja se riittä varmuudella varastossa olevan kolmen desin ansiosta..

Poissa Timovaan

• Grand Luxe
  • **
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #5 : 03.04.2011, 16:33:20 »
Kokeilin jo tuota ja ei kerro litratilavuutta käsivaihteistolle vaikka öljytyypin kertookin..

Eli 2.1l! se on riittävä tieto mulle. Kiitos :)

Mullakin on käyny niin, että öljyä on alkanu valumaan täyttöaukosta ulos vaikka nimellismäärä ei ole täynnä. Tuokin kolme desiä on jääny laatikosta johon piti mennä 1.8l ja silti kahdesta litrasta on kolme desiä jäljellä. No jokatapauksessa mulla on kahden litran pullon osto edessä ja se riittä varmuudella varastossa olevan kolmen desin ansiosta..

Itse kun kokeilin niin antoi kaikki tilavuudetkin ok. :) No hyvä yritys
-V70 2.4 d vm-2002

Lause ei välttämättä ala ISOLLA kirjaimella.

Poissa Harjus

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #6 : 04.04.2011, 21:04:09 »
Tehdäänpä jatkokysymys... Öljyt on ostettu ja kurkkasin tossa konepellin alle, mutta yläkautta on hankala löytää proppuja. Onko tyhjennys- ja täyttöproput hankalassa paikassa? Työkaverilla on nosturi ja sinne pääsen vaihtamaan, mutta olis hyvä tietää etukäteen, et paljon pitää varata aikaa? Onko proput kuusiokolokannoilla?

Poissa vuav

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #7 : 06.04.2011, 19:23:08 »
Keulapäätä ylös ja kuskinpuolen eturengas irti.(ei voi tunkata sivulta koska kaikki öljyt ei valu ulos tyhjennettäessä) Tyhjennys - ja täyttöproput löytyy vaihdelaatikon päädystä. muistaakseni 22 tai 24 milliset kannat . puolen- metrin pituinen letku ja tratti helpottaa täyttöa kummasti. vaihtoon kahvitteluineen haaskaantuu aikaa puolisen tuntia

Poissa Harjus

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #8 : 07.04.2011, 19:06:57 »
Nätti hommahan se oli ;) Työkaverilla sattu vielä olemaan hyviä apuvälineitä niinkuin esim kakspilarinosturi ja letkullinen prässi öljyn täyttöä varten. 24mm.n lenkki ja hylsä pitkällä jatkolla ja rengasavain. muita työkaluja ei tartte. Aikaa ei tosiaan mene kuin se puoli tuntia johon ehtii keittää ja juoda kahvit päälle. Öljyä nn turha ostaa kolmea pulloa. ainakaan minä en saanu menemään yli kahta ja olisko ihan sitäkään menny. Ilmeisesti aivan kaikki ei tullu ulos.
Vanha öljy oli yllättävän kirkasta eikä haissu pahalle.. Arvelin et ei olis koskaan vaihettu, mut voi olla, että olin väärässä. Minun aikana kilometrejä on tullu n 150t ja autolla on ajettu 355tkm...

RallyBaron  Samppasport