Otsikko ECM:n käyttäminen uudelleen, P1 ja P2 Tila Released
Viitenro SE7871.7.0 fi-FI Julkaisu päivämäärä 2010-12-06
Julkaisut - Julkaisupäivä 2010-12-06
Yhteistyökumppani 3 SE 0062 Volvo Personbilar Sverige AB Viite
Toim. alue 2850
Toim. kuv. combined control system
Liite
Autotyyppi
Tyyppi Moott. Moott. kuv. Myynti Kori Vaihde Ohjaus Vuosimalli Tehdas Alustanumeroalue Valm.viikkoalue
184 1999-9999 21 0000580-9999999 199815-999999
275 2003-9999 21 0000690-9999999 200232-999999
285 2000-9999 21 0000257-9999999 199943-999999
285 2001-9999 22 0028000-9999999 200020-999999
295 2001-9999 21 0000160-9999999 200005-999999
384 2001-9999 22 0000148-9999999 200032-999999
533 2007-9999 22 0000001-9999999 200637-999999
542 2006-9999 38 0000001-9999999 200540-999999
544 2004-9999 22 0000001-9999999 200338-999999
545 2004-9999 22 0000001-9999999 200338-999999
CSC Asiakkaan vikaoirekoodi
Koodi Nimitys
2V Tiedot asentajalle/Ohjelmisto/Auton tiedonsiirto/Ei takuukäyttöön
Vikakoodi Vikakoodit
Teksti
* MOOTTORITYYPIN RAJOITUS:
* Tämä TJ EI sovellu autoille, joissa on GGDS-diagnostiikkaprotokolla.
* Mallissa XC90 EI ole mahdollista vaihtaa ECM:ää moottorityypin mukaan:
* B8444S, moottorikoodi 85
* B6324S, moottorikoodi 98
* Mallissa C30/C70/S40/V50 EI ole mahdollista vaihtaa ECM:ää moottorityypin mukaan:
*D5204T, moottorikoodi 50
* D5204T5, moottorikoodi 58
* D4162T, moottorikoodi 84
SELOSTUS: Nyt on mahdollista käyttää ohjelmoitu ECM (moottorinohjausyksikkö) uudelleen. Tämä oli aiemmin mahdotonta johtuen auton ainutlaatuisista toiminnanestokoodeista. Tästä ominaisuudesta on useita hyötyjä:
- Ajan säästö. ECM voidaan vaihtaa vianetsinnän aikana ilman, että se on tämän jälkeen käyttökelvoton.
jos ECM ei ollut perussyy, hävitä vain toiminnanestokoodit. Korjaamoilla voi nyt olla ECM-yksiköitä
varastossa vianetsintää varten.
- Ei uusintakorjauksia. Koska nyt on mahdollista vaihtaa epäilty viallinen ECM ehjään hyvin
tunnetuista samanlaisista autoista. Jos vika seuraa ECM:ää, eikä autoa, tapaus on selvä ja korjattu oikein ensimmäisellä
kerralla.
- Rajoittaa virheettömien, hylättyjen moottorinohjausyksiköiden (ECM) määrää markkinoilta TMA-virrassa.
- Asiakastyytyväisyys. Ohjelmoimattomat moottorinohjausyksiköt (EMC) aiheuttavat pidentyneen korjausajan.
- Pienentää takuukustannuksia. Moottorinohjausyksikköä (ECM) ei vaihdeta tarpeettomasti.
TUOTANTOMUUTOS: Tämä ominaisuus otettiin käyttöön vuonna 2004 ja sitä voidaan käyttää
kaikissa otsikkokentän mukaisissa autoissa.
MATERIAALIN PALAUTUS: Ei sovellettavissa.
TEKNINEN RAPORTTI: Tämän ongelman esiintyessä lähetä SR-raportti, joka sisältää VIDA-lokin. Jos ECM havaitaan vialliseksi, esitä ajoneuvoraportti.
HUOLTO: HUOM! Ajonestokoodit voidaan hävittää vain VIDA-järjestelmällä samassa autossa, johon ECM
ohjelmoitiin. Hävittäminen, noudata seuraavia kohtia:
- Kytke auto VIDA-järjestelmään ja valitse ohjelmistonhallinta.
- Tilaa ohjelmistotuote, osanro 8691406 P2-autoihin
- Tilaa ohjelmistotuote, osanro 8691430 P1-autoihin
- Kun ohjelmisto on saatavissa, lataa se autoon.
ECM on nyt "koskematon" ja se voidaan vaihtaa toiseen autoon tai käyttää myöhemmin.
HUOM! Joskus auto voi käynnistyä, vaikka "hävittämisohjelmisto" on ladattu. Tämä ei tarkoita virhettä ja ECM voidaan edelleen ladata uudelleen toiseen autoon.
VSTG-TOIMENPIDENUMERO: 36004-2.
Löytyi jotain tietoa noista ECM koodauksista... Ja juu oikeassahan olit sen koodintarkistuksen kanssa...
