Tässä omia kokemuksia täysin samanlaisesta autosta. 2.0D ja kuusivaihteinen manuaali.
Oireet olivat seuraavat: korkea kulutus, sammui liikkelle lähtiessä, vaikka piti reilusti kierroksia, nykiminen tasakaasulla, ja ilmoitukset: "moottorijärjestelmä vaatii huollon" ja "hiukkassuodatin täynnä, ks. ohjekirjaa". Tehot hävisivät, kun ensin mainittu ilmoitus tuli tauluun. Lisäksi yritti kyllä polttaa hiukkassuodattimen tyhjäksi, muttei kuitenkaan saanut sitä tehtyä.
Olin sitten ajamassa autoa, kun tuli molemmat ilmoitukset tulivat ja nykiminen alkoi. Myös tehot hävisivät. Kerran sitten kävi niin, että tehot palautuivat yhtäkkiä normaaleihin. Syynä tähän oli se, että hiukkassuodattimeen suli reikä. Vikakoodeiksi antoi vaikka mitä, mm. turbon ohjaus. Osiakin oli jo vaihdettu reilusti, esim. hiukkassuodatin, moottorin johtosarja yms. Myös tehdas oli yhteydessä auton lokitietoihin, muttei saanut syytä selville. Lopulta syyksi paljastui läpi vuotavat suuttimet. Tämä aiheutti sen, että moottori sai liikaa polttoainetta, eikä voinut polttaa hiukkassuodatinta tyhjäksi. Tänä päivänä en tiedä, mikä auton tilanne on, mutta toimivana asiakas sen sai takaisin ajoon.